Gå til innhold

Olas E34 S38B36 prosjekt


Olaandref
 Share

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, skoglund skrev:

Hvor vidt dette gjelder alle typer demper skal jeg ikke gi meg ut på :) 

Tenkte på selve klemmene som jeg strammer fjørene med jeg, men godt mulig det der gjelder og, jeg bruker fastnøkkel og umbraco som på filmen på demperen, tar ikke lange tiden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått gjort litt i helgen, gjort godt rent, smørt på et par strøk Brunox, 2 comp Hagmans epoxy, tilpasset og sveist jekkfeste i 2mm plate, og nå mangler jeg en 5-6 mm platebit/flatjern som skal ligge mot kanal i underkant. Laget en forsterkning som overlapper med det gamle jekkfestet som avstiving, det eneste jeg angrer litt på er at jeg ikke lot det gå helt ned. Det kommer seg. 🙂

IMG_6461.jpeg

IMG_6452.jpeg

IMG_6437.jpeg

IMG_6391.jpeg

IMG_6372.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Olaandref skrev:

Snart klar for å sveise på plass kanal igjen, 6mm plate nederst på jekkfeste, så her går det an å bore opp og gjenge for å sette på gummikloss å jekke på. Kanal blir liggende mot bunn på feste og skal punktes mot dette.

IMG_6634.jpeg

IMG_6635.jpeg

IMG_6640.jpeg

Dette blir holdbart hvertfall og vil aldri gå i stykker igjen 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, sveigis skrev:

Dette blir holdbart hvertfall og vil aldri gå i stykker igjen 😊

 

Nei, det får bli etter min tid med bilen i såfall 🙂 Tenker det skal holde greit ja, virker stivt nok i hvert fall. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, RF91 skrev:

Detta blir rock solid 😄 Men ska du slipa vekk grunningen frå undersida der golv møter jekkfeste og ha på sveisegrunning? Eller har du andre planar?

Ja, akkurat det som er planen 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lånte med en blåselampe hjem fra jobb i dag og fikk endelig løst de tre boltene under fjærbeina. Hadde og lånt meg en 46 mm pipe til å løse mutterne til lageret, men den var ikke til å rikke. En time etter jeg etterlyste noen med kraftig muttertrekker på fb var mutterene av, flott med folk som stiller opp. 👌 Nå skal det demonteres og muligens blåses før det blir nye lager og lakk.

IMG_6711.jpeg

IMG_6713.jpeg

IMG_6714.jpeg

IMG_6718.jpeg

IMG_6719.jpeg

IMG_6712.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir saker og som jeg sa en blåselampe / varme da slipper disse boltene tvert 😊😊

Mange som har knekt disse pga og ikke bruke litt tid med varme .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Eystein Ose skrev:

Varme er alfa omega på understellsjobber!

Ja, jeg skal ha meg en slik blåselampe, veldig hendig å bruke til slikt.

36 minutter siden, sveigis skrev:

Dette blir saker og som jeg sa en blåselampe / varme da slipper disse boltene tvert 😊😊

Mange som har knekt disse pga og ikke bruke litt tid med varme .

Var egentlig mer bekymret for å dra hodet rundt, 19mm pipe satt dårlig på, men de løsnet fint med varme. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...