Gå til innhold

Hjelp! Usb map update fungerer ikke


Anbefalte innlegg

Noen som vil hjelpe en stakkar litt? 

Jeg har kjøpt usb map update via Bmw connected drive. 

- Funnet nedlastingsfilen på bmw sine nettsider

- Installert Bmw download manager

- Filen var for stor til PCen, mangler usb minnebrikke, så koblet til en Toshiba harddisk og lastet filen direkte ned på den. 

- Etter fullført nedlasting fikk jeg denne beskjeden

received_1488162108325141.thumb.jpeg.1c572ff20c0b0b72e5e4800dc4985624.jpeg

 

received_692818642281339.thumb.jpeg.d609f8e5c67563068395934c2e57851c.jpeg

- Er ingenting og se i den fanen. Må også avbryte for og avslutte.. 

- Koblet ifra harddisk og koblet den til bilen via usb porten. Men ingenting skjedde.. 

 

 

Hva gjør jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Skulebollen skrev:

Noen som vil hjelpe en stakkar litt? 

Jeg har kjøpt usb map update via Bmw connected drive. 

- Funnet nedlastingsfilen på bmw sine nettsider

- Installert Bmw download manager

- Filen var for stor til PCen, mangler usb minnebrikke, så koblet til en Toshiba harddisk og lastet filen direkte ned på den. 

- Etter fullført nedlasting fikk jeg denne beskjeden

received_1488162108325141.thumb.jpeg.1c572ff20c0b0b72e5e4800dc4985624.jpeg

 

received_692818642281339.thumb.jpeg.d609f8e5c67563068395934c2e57851c.jpeg

- Er ingenting og se i den fanen. Må også avbryte for og avslutte.. 

- Koblet ifra harddisk og koblet den til bilen via usb porten. Men ingenting skjedde.. 

 

 

Hva gjør jeg feil?

Du må ha en tom minnepinne på min 32 GB, program laster ned til pc eller disk, når dette er gjort begynner program å pakke ut filer og spør hvor vil du lagre da velger du til minnepinne. Minnepinne må være tom. Da skal det fungere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ampera skrev:

Du må ha en tom minnepinne på min 32 GB, program laster ned til pc eller disk, når dette er gjort begynner program å pakke ut filer og spør hvor vil du lagre da velger du til minnepinne. Minnepinne må være tom. Da skal det fungere. 

Vil det ikke fungere og laste det direkte ned på harddisken og bruke den som minnepinne?

Evt. Laste ned på en pc med lagringsplass for deretter og føre det over på harddisken og bruke den som minnepinnen?

 

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.Hovesak er først laste ned fil, så pakker program den ut og ber om hvor vil du lagre. Jeg hadde en minnepinne med noen andre filer på, da ville oppdatering ikke starte. Fjernet disse fra minnepinnen og oppdatering startet automatisk

Endret av Ampera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Skulebollen skrev:

Vil det ikke fungere og laste det direkte ned på harddisken og bruke den som minnepinne?

Hovesak er først laste ned fil, så pakker program den ut og ber om hvor vil du lagre. Jeg hadde en minnepinne med noen andre filer på, da ville oppdatering ikke starte. Fjernet disse fra minnepinnen og oppdatering startet automatisk i bilen.

Endret av Ampera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Reef89 skrev:

Må ha USB penn formatert til NTFS og minst 32gb.
Filen kommer vel også pakket, må pakkes ut før den stikkes i bilen.
 

Når jeg velger egenskaper på harddisken står det Filsystem: NTFS

 

Vil ikke den fungere da?

Hvordan pakkes den ut?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er grei. Men jeg finner ikke igjen filen som blir lastet ned. 

Lastet den ned på nytt nå på en pc med mye lagringsplass. Her står det tydelig at jeg nå skal velge en usb enhet hvor kartmaterialet pakkes ut. Men hvor er kartmaterialet?? Fanen som man kan dra ned er tom. Står også nederst at gyldighetssjekk nedlastning vellykket 

received_692818642281339.jpeg

 

Har nå prøvd med 2 PCer og sjekket igjennom hele PCen etter filen på 34gb, men denne er ikke der. Akkurat som om Bmw download manager låser seg.. Men veldig spesielt det skjer på to forskjellige PCer. Får ikke trykt på noe annet enn avbryt. Får da opp følgende 

16649992843158647032093471269459.jpg

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Marius2002 skrev:

Ekstern harddisk funker ikke, må være minnepenn :) Lagre rett innpå minnepennen.

følg min gamle DIY.

 

 

Problemet mitt var at jeg ikke fant noe å lagre til en minnepenn. Men avinstallerte og installerte på ny og lagde til ny egen mappe, da fant jeg det. 

Jeg sliter dog med og forstå hvorfor det ikke skal gå med en harddisk som er 100% tom og som er i NFTS format?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maurer nå på.. går sakte men sikkert fremover. Åpnet den nedlastede filen fra download manager i internet explorer, da lastet den plutselig ned en fil, åpnet denne og valgte extract til harddisken. Da fikk jeg opp litt flere filer. Gikk så ned i bil og prøvde, og voila! 

IMG_20221005_233913469.thumb.jpg.08e6487bce53581873e1ea2e558a5312.jpg

Men gleden var kortvarig.. 

IMG_20221005_233932669.thumb.jpg.86129b0950a0e8443bbf5531feffd67d.jpg

Etter man trykker OK her så forsvinner hele driten. 

Prøvde da som han i den andre tråden og gå innpå HD og filene igjen, fant filen som het Misc-ece, fikk extracta denne. Prøvde igjen i bilen men nei. Fortsatt samme feilmelding. 

Ingen plass og skrive inn koden. Så noe er feil. 

 

Til slutt: Helvete hvor jeg hater teknologi og spesielt Bmw med sin utdaterte elendige faenskap! Brukt over 6 særdeles dyrebare timer på driten fra jeg bestemte meg for og oppdatere kart, så langt.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet koden ikke skal skrives noe sted. Men den ber nå fortsatt om koden.. 

Uansett, ringte kundeservice idag, fikk beskjed om og prøve med en 64gb minnepenn før jeg gjorde mer, så måtte av sted og invistere. Jaggu funka det ikke fint da😅 

Det skal nok gå med Harddisk om man er over snittet datakyndig. Det er dog ikke jeg 🙃

 

Får håpe jeg får noe igjen for og oppdatere til 4 år nyere kart da 😅

 

Har droppet RTTI enn så lenge, føler dette kommer mer til sin rett i det store utland.. 

Står også at den henter inn trafikkinfo. Vet ikke om rtti er noe enda mer?

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...