Gå til innhold

E87 05mod med halogenlykter, montere xenonlykter m/angeleyes, problemfritt?


Trondsen
 Share

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, har en 05mod E87 med de nitriste halogenlyktene.

Vil bytte til xenonlyktene da de ser vesentlig bedre ut.

Fikk tak i et sett på Finn, komplett med ballaster. 

Spørsmålet er om dette fungerer på min bil?

Tenker på om noe må kodes eller lignende? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bygge om fra halogen til adaptive xenon etter boka på min E61 til sommeren. I tillegg går jeg fra før facelift til facelift foran og bak. Det er en del jobb, de andre her har listet opp det meste du trenger. Overkommelig hvis man virkelig vil, men det er ikke gjort på en kveld hvis du ikke har gjort dette før. Regner også med at kontaktene ikke passer over, så de bør du skaffe fra en delebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke akkurat anbefale å droppe høydejustering ettersom jeg ikke er en stor tilhenger av å ha andres feiljusterte xenon opp i fleisen, men du vil jo verken være den første eller den siste som "bare kobler på". På slutten av dagen handler det om å ha 12V på riktig sted. Juster nå lyktene etter beste evne, så de ikke peker for mye opp og behold halogen til du skal på EU.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal såklart inn og få de riktig justert så fort de er på plass. Jeg er ikke 20år lenger, og synet mitt tåler xenon i fleisen dårlig, så det er noe jeg passer på.

Tanken er å kunne sette inn halogen ved EU, ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt stress og endre på lykter, kabler og koding før PKK da.
Ser det "nevnes sette i halogen"  ikke alle halogen passer og en vil få feilmelding på lyset siden bilen kodet til og ha xenon (om man i heletatt får lys, usikker) ..som også gir anmerkning på PKK.
 

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er akkurat ferdig med å ettermontere facelift adaptiv xenonlykter på min 06 E87. Min hadde xenon fra før men det var likavel litt styr med ledninger.
I grove trekk trenger du vel ny FRM som støtter xenon, samt du må legge opp xenon jord og signal til bixenon. Så må det vel kodes litt osv.
Dette er vel og merke uten noe sensorer osv. Da blir det jo litt ekstra.

Ta en titt på denne fine oversikten som Nyxeris har laget på babybmw forumet. Denne er til facelift tror jeg så det er ikke sikkert alt stemmer 100%.
Men det kan du sjekke på feks. bmwteka.

Om du søker etter "bmw e87 xenon retrofit" så finnes der mye god info rundt dette tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til å stemme nogen lunde det, men du kan jo verifisere med den oversikten som er i linken jeg postet.
Men det så ikke helt ille ut nei.

Får du tak i kontaktene fra en delebil så har du jo ledningsstumpene som skal inn i kontakten, og trenger bare de ledningene som må inn til FRM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ledningene du nevner som skal inn til FRM, kommer det ikke allerede noen herfra? Jeg har ikke sett på noenting fysisk i bilen enda, og er på jobb denne uka. 

Bilen må og gjennom en EU før jeg går løs.

 

Jeg kom forøvrig over dette kitet fra Kufatec, kan det erstatte all fiklingen? 

Jeg har lite erfaring med koding, retrofitting o.l så føler meg litt på tynn is.

https://www.kufatec.com/en/light-sight/headlights/adapter-xenon-headlights-for-bmw-1er-e87-45825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, E.C. skrev:

Det er nok bare adaptive lykter som krever ekstra kabling, en slik overgang er nok det du er ute etter for selve oppkoblingen.

Stemmer nok det, gikk litt fort i svingen i går.
Ser ut til å bare trenge en jording til lykta, fjernlys signalet kan man ta fra fjernlyset som allerede er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...