Gå til innhold

Balanseringsvekter på nye BMW felger

Årsland
 Share

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, E.C. skrev:

Hvor stor felg er det? De der ser heller ikke ut som 5g, topps 2g. 

Mulig det er 2 ja. Minste jeg fant var 5g ved søk på google, men er kanskje litt små når jeg tenker meg om.

Det er 19" alu. Har ikke hatt de på bil før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, FransEirik skrev:

Går fint.

Ja er klar over det.. men forventer minimalt med kast på felgene, når jeg har betalt nesten 40k. Forstår at det alltid vil være litt kast, og lurer egentlig på hva som er akseptabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ser veldig små ut. Jeg hadde i alle fall 40g på en ny 17" BBS-felg, så avhengig av om personen som balanserte tok stilling til gul og rød dott på dekk så vil jeg si at opp mot 60-70g på 19" er ikke så gale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mine sommerhjul så nekter tungt lodd (aner ikke g.) og henge, så her ble det også en lang remse i stedet. Hadde bare trengt to stk. store egentlig. 
Hadde jo med limet og underlaget og gjøre.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, E.C. skrev:

De ser veldig små ut. Jeg hadde i alle fall 40g på en ny 17" BBS-felg, så avhengig av om personen som balanserte tok stilling til gul og rød dott på dekk så vil jeg si at opp mot 60-70g på 19" er ikke så gale.

Den er grei. takk for svar :) Fant faktis ikke de fargete dottene på dekka.. men er nok korrekt da. Antok bare de var 5g, så blir brått litt bedre om de er 2g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Reef89 skrev:

På mine sommerhjul så nekter tungt lodd (aner ikke g.) og henge, så her ble det også en lang remse i stedet. Hadde bare trengt to stk. store egentlig. 
Hadde jo med limet og underlaget og gjøre.

Muligens noe med det å gjør da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20221122_210503.thumb.jpg.05a94f5d43ea51317a298c5e444a353a.jpg

2 timer siden, E.C. skrev:

Kan du sjekke om de faktisk er 5g per stykk? Prøvde å leite litt opp på nett og da så det ut som at 5g finnes i sånne små. Plasseringen virket litt rar dog, med halvveis overlapp.

Veldig vanskelig å si.. Står kun enn logo20221122_205435.thumb.jpg.7568a20937eee1dd0ea1e014562cb0c9.jpg20221122_205743.thumb.jpg.1bff651eff1e83a11912e49a705d51ca.jpg20221122_205829.thumb.jpg.ba1da7240f18e569abe0363ac77dc73c.jpg på de. Ser helt forferdeligt ut. Skal snakke med dekkstra i morgen, da det er de som har lagt på dekka. Se vedlagte bilder. 

Endret av Årsland
Lagt ved ekstra bilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, hsd skrev:

Er jo somregel dekka du balanserer og ikke felgene. Eneste jeg hadde fått meg til å ta opp ville vert fargen på lodda. Det hadde vert en del finere med mørke.

Kan jo vær noe kast i felgene også da. Antar disse er støpte, med noe fresing på kontaktflate og front. Men ser for meg enn kombinasjon av dekk og felg som lager kast. 

Kommer til å kommentere fargevalger til dekkstra mtp. Lodda. Er dog ikke sikker det lages svarte lodd? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...