Gå til innhold

kaklelyd of varsellampe bmw 1 serie

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har akkurat kjøpt en bmw 1 serie, bensin 2005 modell, manuell

den lager kaklelyder fra motoren, og viser en rød olje varsellampe når den står på tomgang eller når jeg skal til å kjøre i 1 gir. 

har sjekket om det er nokk olje og det er det, har også sjekket om olja er grei og det ser sånn ut. sist oljeskift var i mai med forrige eier. 

er det noen som vet hva dette kan være? 

Endret av sanne
Skrevet
17 minutter siden, sanne skrev:

Har akkurat kjøpt en bmw 1 serie, bensin 2005 modell, manuell

den lager kaklelyder fra motoren, og viser en rød olje varsellampe når den står på tomgang eller når jeg skal til å kjøre i 1 gir. 

har sjekket om det er nokk olje og det er det, har også sjekket om olja er grei og det ser sånn ut. sist oljeskift var i mai med forrige eier. 

er det noen som vet hva dette kan være? 

Kaklelyd og oljelampe ,ja da er det vel nærliggende å tenke dårlig oljetrykk ja desverre .

Anbefaller på det sterkeste å ikke kjøre med bilen før du får konstatert hva feil kan være .

Kan være alt fra en bagatell til det mer alvorlige .

Skrevet
Akkurat nå, sveigis skrev:

Kaklelyd og oljelampe ,ja da er det vel nærliggende å tenke dårlig oljetrykk ja desverre .

Anbefaller på det sterkeste å ikke kjøre med bilen før du får konstatert hva feil kan være .

Kan være alt fra en bagatell til det mer alvorlige .

Se bort fra det jeg skrev her ,nå da noen svarte før meg 😊😊

Men ja som det nevnes så er dette kandidater som gjør at du kan få lyder og tilslutt havari om ikke dette fikses .

Er dette en 116 elns?

Skrevet

er en 116 ja, den skal på verksted på torsdag for å se om det kan være noe. så får jeg bare taue bort bilen idag i tilfelle. 

kan ikke så veldig mye om bil, og dette hørtes ut som noe som ikke er en småfiks. 

aner du hvor mye dette omtrent kan koste meg på verksted?

Skrevet
2 timer siden, sanne skrev:

er en 116 ja, den skal på verksted på torsdag for å se om det kan være noe. så får jeg bare taue bort bilen idag i tilfelle. 

kan ikke så veldig mye om bil, og dette hørtes ut som noe som ikke er en småfiks. 

aner du hvor mye dette omtrent kan koste meg på verksted?

Akkurat .

Kan nok fort være litt mer alvorlig ja mtp lampe og lyd .

Disse motorene er jo kjent for å div issues som registerkjedehavari bla .

Har selv en 116 i som alt dette ble fikset på og går nå som en drøm 😊

Altså om du kjenner noen som skrur ,så hadde jeg nok forhørt meg med de om de kan hjelpe å bytte motor om du må det .

Blir fort svinedyrt på verksted .

Det positive her ,er at disse motorene her får du igrunn billige rundt forbi ,men så er det det igjen hvordan disse er ?

Beste er å finne en evnt fra hugger der man kan se servicehistorikk evnt ,hva som er gjort .

Men nå kan det jo hende at dette lar seg fikse det problemet du har på en grei måte .

• 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...