Gå til innhold

kaklelyd of varsellampe bmw 1 serie


sanne
 Share

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt en bmw 1 serie, bensin 2005 modell, manuell

den lager kaklelyder fra motoren, og viser en rød olje varsellampe når den står på tomgang eller når jeg skal til å kjøre i 1 gir. 

har sjekket om det er nokk olje og det er det, har også sjekket om olja er grei og det ser sånn ut. sist oljeskift var i mai med forrige eier. 

er det noen som vet hva dette kan være? 

Endret av sanne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, sanne skrev:

Har akkurat kjøpt en bmw 1 serie, bensin 2005 modell, manuell

den lager kaklelyder fra motoren, og viser en rød olje varsellampe når den står på tomgang eller når jeg skal til å kjøre i 1 gir. 

har sjekket om det er nokk olje og det er det, har også sjekket om olja er grei og det ser sånn ut. sist oljeskift var i mai med forrige eier. 

er det noen som vet hva dette kan være? 

Kaklelyd og oljelampe ,ja da er det vel nærliggende å tenke dårlig oljetrykk ja desverre .

Anbefaller på det sterkeste å ikke kjøre med bilen før du får konstatert hva feil kan være .

Kan være alt fra en bagatell til det mer alvorlige .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, sveigis skrev:

Kaklelyd og oljelampe ,ja da er det vel nærliggende å tenke dårlig oljetrykk ja desverre .

Anbefaller på det sterkeste å ikke kjøre med bilen før du får konstatert hva feil kan være .

Kan være alt fra en bagatell til det mer alvorlige .

Se bort fra det jeg skrev her ,nå da noen svarte før meg 😊😊

Men ja som det nevnes så er dette kandidater som gjør at du kan få lyder og tilslutt havari om ikke dette fikses .

Er dette en 116 elns?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er en 116 ja, den skal på verksted på torsdag for å se om det kan være noe. så får jeg bare taue bort bilen idag i tilfelle. 

kan ikke så veldig mye om bil, og dette hørtes ut som noe som ikke er en småfiks. 

aner du hvor mye dette omtrent kan koste meg på verksted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sanne skrev:

er en 116 ja, den skal på verksted på torsdag for å se om det kan være noe. så får jeg bare taue bort bilen idag i tilfelle. 

kan ikke så veldig mye om bil, og dette hørtes ut som noe som ikke er en småfiks. 

aner du hvor mye dette omtrent kan koste meg på verksted?

Akkurat .

Kan nok fort være litt mer alvorlig ja mtp lampe og lyd .

Disse motorene er jo kjent for å div issues som registerkjedehavari bla .

Har selv en 116 i som alt dette ble fikset på og går nå som en drøm 😊

Altså om du kjenner noen som skrur ,så hadde jeg nok forhørt meg med de om de kan hjelpe å bytte motor om du må det .

Blir fort svinedyrt på verksted .

Det positive her ,er at disse motorene her får du igrunn billige rundt forbi ,men så er det det igjen hvordan disse er ?

Beste er å finne en evnt fra hugger der man kan se servicehistorikk evnt ,hva som er gjort .

Men nå kan det jo hende at dette lar seg fikse det problemet du har på en grei måte .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...