Gå til innhold

Noen som har en viss peiling?

Bimmelimm96
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg å frua har gått til innkjøp av ny/brukt bil..bmw x3..med m47tud20 motor!

05modell og sjekka den for feilkoder og får opp noen men lurer bare på om noen av dere kunne fortelle meg hva jeg burde prøve for å få kål på detta! 

legger ved bilder. 

takk på forhånd.

2FC28E81-584B-429C-A225-0E7E0335FF5F.png

AF79D97C-61A9-4D99-8072-0BC07381BA15.png

BA041778-7B5F-431B-8653-C6DAD9620471.png

E6C20E31-0F63-4092-852A-70E52C1DB95C.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg at det er ett par muligheter, enten er det styrevinkelsensoren som er dårlig og trenger å bli skiftet eller re-kalibrert. Det kan også være gåen dsc-sensor eller dårlig abs-ring. Angående diagnoseverktøy kan jeg sterkt anbefale ISTA+ og INPA. Dette er diagnoseverktøy utviklet av BMW, og vil vise deg alt du trenger å vite om bilen. Carly er bra hvis man er på farten eller skal kode om småtterier, men ikke stort mer enn det.

Endret av HakonLimseth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, HakonLimseth skrev:

Jeg ser for meg at det er ett par muligheter, enten er det styrevinkelsensoren som er dårlig og trenger å bli skiftet eller re-kalibrert. Det kan også være gåen dsc-sensor eller dårlig abs-ring. Angående diagnoseverktøy kan jeg sterkt anbefale ISTA+ og INPA. Dette er diagnoseverktøy utviklet av BMW, og vil vise deg alt du trenger å vite om bilen. Carly er bra hvis man er på farten eller skal kode om småtterier, men ikke stort mer enn det.

Okei, tusen takk! Da får jeg undersøke litt🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over har du en feilkodeleser, og ikke et diagnoseverktøy. Det du kan gjøre er å forsøke å slette de feilkodene du klarer, for det er ikke sikkert at alle er tilstede nå. De som er aktive vil uansett dukke opp igjen.

• 00003 var en litt rar kode, men tilsier feil mellom ACC og rattstammeenhet(?)
  • D35B tilsier kommunikasjonsfeil mellom DSC og LDM (Som har med ACC å gjøre, uten at jeg helt vet hvordan)
  • 55C4 tilsier feil på rattvinkelsensor. Ikke helt uvanlig at denne signalskiven blir skitten med årene, og vanskelig å lese. Den kan demonteres og rengjøres om du er forsiktig. Er som en liten CD-plate.
  • Den siste feilen går på kjølevæskenivå

Skyter fra hoften på ACC enhet eller rattvinkelsensor, men få noen til å kjøre fullverdig diagnose med rett verktøy. Ellers blir det kun spekulasjon. Spesielt siden du var litt sparsom med fysiske symptomer på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.1.2023 den 10.40, *MrB* skrev:

Som nevnt over har du en feilkodeleser, og ikke et diagnoseverktøy. Det du kan gjøre er å forsøke å slette de feilkodene du klarer, for det er ikke sikkert at alle er tilstede nå. De som er aktive vil uansett dukke opp igjen.

• 00003 var en litt rar kode, men tilsier feil mellom ACC og rattstammeenhet(?)
  • D35B tilsier kommunikasjonsfeil mellom DSC og LDM (Som har med ACC å gjøre, uten at jeg helt vet hvordan)
  • 55C4 tilsier feil på rattvinkelsensor. Ikke helt uvanlig at denne signalskiven blir skitten med årene, og vanskelig å lese. Den kan demonteres og rengjøres om du er forsiktig. Er som en liten CD-plate.
  • Den siste feilen går på kjølevæskenivå

Skyter fra hoften på ACC enhet eller rattvinkelsensor, men få noen til å kjøre fullverdig diagnose med rett verktøy. Ellers blir det kun spekulasjon. Spesielt siden du var litt sparsom med fysiske symptomer på bilen.

Er litt vanskelig prøve å forklare, for jeg legger ikke merke til noe unormalt utenom litt smålugging i 4 gir på litt lavt turtall og fart..men kjenner ingenting feil med der..bare synes det er litt rart at bilen ikke kan skru av dsc..prøvd å holde den inne i flere min..uten hell, er litt blank sjæl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Bimmelimm96 skrev:

Er litt vanskelig prøve å forklare, for jeg legger ikke merke til noe unormalt utenom litt smålugging i 4 gir på litt lavt turtall og fart..men kjenner ingenting feil med der..bare synes det er litt rart at bilen ikke kan skru av dsc..prøvd å holde den inne i flere min..uten hell, er litt blank sjæl!

Har du sjekket om kontakten til selve betjeningspanelet sitter som det skal? Kan være irr eller at den ikke sitter ordentlig.

Endret av HakonLimseth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...