HakonLimseth Skrevet Januar 10, 2023 Share Skrevet Januar 10, 2023 Hei! Nå som jeg endelig trodde alt var ordnet skulle selvfølgelig bilen tulle det til igjen... Skulle hjem fra jobb, vrei om tenninga, bilen prøver å starte, får ikke til. Prøver på nytt, og da skjer absolutt ingenting. Den prøver ikke å starte en gang. Sjekket batteriet, 12.3 volt. Ender med at bilen nå står igjen på jobben, skal prøve å få tatt diagnose, men tviler på at det skjer i de nærmeste dagene. Ingen forslag er for dumme, tar imot alle tips med åpne armer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HakonLimseth Skrevet Januar 10, 2023 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2023 Motorkode M47N2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 10, 2023 Share Skrevet Januar 10, 2023 Jordingskabel, plusskabel, starter. Hva skjedde på "prøver å starte" første gangen? Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HakonLimseth Skrevet Januar 10, 2023 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2023 25 minutter siden, E.C. skrev: Jordingskabel, plusskabel, starter. Hva skjedde på "prøver å starte" første gangen? Jeg vrir om nøkkelen, bilen prøver å starte, men klarer ikke. Hørte kun startmotoren prøve den første gangen, mens de resterende gangene skjedde det absolutt ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 10, 2023 Share Skrevet Januar 10, 2023 Hadde sjekket spenningsfall fram mot starter for å se hva spenningen ligger på i det du vrir om nøkkelen. Også lest ut feilkoder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HakonLimseth Skrevet Januar 10, 2023 Forfatter Share Skrevet Januar 10, 2023 9 minutter siden, E.C. skrev: Hadde sjekket spenningsfall fram mot starter for å se hva spenningen ligger på i det du vrir om nøkkelen. Også lest ut feilkoder. Okei, skal prøve det når jeg får bilen tilbake i hus. Per nå blir det vanskelig å lese feilkoder og å teste spenning på parkeringsplassen på coop 😕 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboJens Skrevet Januar 11, 2023 Share Skrevet Januar 11, 2023 Er ikkje det mykje samma symptomet som her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HakonLimseth Skrevet Januar 11, 2023 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2023 Liten oppdatering herfra, Viking ble ringt klokken 9 i dag tidlig, enda ikke kommet... Prøvde å starte på nytt uten hell, legger ved en video. Høres muligens ut som den prøver på noe, men det skjer ingenting. Vet ikke om det kan være en indikasjon på noe. VID_20230111_140658.mp4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Børvis Skrevet Januar 11, 2023 Share Skrevet Januar 11, 2023 Mål batteri mens du kinner den igang for å sjå at batteri klarer belastning ( vis den dropper under 10v så er batteri celle brent ) batteri blir dårlige vis den er gammel og nok kulde👍 HakonLimseth reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Børvis Skrevet Januar 11, 2023 Share Skrevet Januar 11, 2023 Bare et eksempel da det variere fra batteri til batteri HakonLimseth reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 11, 2023 Share Skrevet Januar 11, 2023 Jeg synes det høres ut som at motoren ikke går rundt en gang, men at start solenoid bare klikker. Kan det stemme? sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HakonLimseth Skrevet Januar 11, 2023 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2023 1 time siden, Otis skrev: Jeg synes det høres ut som at motoren ikke går rundt en gang, men at start solenoid bare klikker. Kan det stemme? Yep 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Januar 11, 2023 Share Skrevet Januar 11, 2023 Om batteri blir funnet iorden ,så synes jeg dette høres ut som at starter er ødelagt egentlig . Men selvsagt lurt å gå gjennom alle punkter som jording / kabler generelt . Vet ikke om du leste e34 tråden min forrige uke ,da opplevde jeg jo det samme på e34 ( helt lik lyd ) . Der var kort og godt en gjennomgang av kabler osv og et skikkelig oppladet batteri ,så kom den 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 11, 2023 Share Skrevet Januar 11, 2023 Sjekk batteri og jording mellom motor og chassis. Begynt å bli meget vanlig på de fleste BMW med 10 år + på nakken. Jeg fikk Strandveien til å skifte min jording, når de skiftet mine motorfester på X5en. Og min jording var svært grønn, men den fungerte. Dog når den ble berørt, ramlet den i stykker. sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HakonLimseth Skrevet Januar 11, 2023 Forfatter Share Skrevet Januar 11, 2023 15 minutter siden, Otis skrev: Sjekk batteri og jording mellom motor og chassis. Begynt å bli meget vanlig på de fleste BMW med 10 år + på nakken. Jeg fikk Strandveien til å skifte min jording, når de skiftet mine motorfester på X5en. Og min jording var svært grønn, men den fungerte. Dog når den ble berørt, ramlet den i stykker. Når jeg byttet termostatene tok jeg en titt på jordingskabelen, den så grei ut, men den var helt grønn. sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå