Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Nå som jeg endelig trodde alt var ordnet skulle selvfølgelig bilen tulle det til igjen... Skulle hjem fra jobb, vrei om tenninga, bilen prøver å starte, får ikke til. Prøver på nytt, og da skjer absolutt ingenting. Den prøver ikke å starte en gang. Sjekket batteriet, 12.3 volt. 

Ender med at bilen nå står igjen på jobben, skal prøve å få tatt diagnose, men tviler på at det skjer i de nærmeste dagene. Ingen forslag er for dumme, tar imot alle tips med åpne armer! 

Skrevet
25 minutter siden, E.C. skrev:

Jordingskabel, plusskabel, starter.

Hva skjedde på "prøver å starte" første gangen?

Jeg vrir om nøkkelen, bilen prøver å starte, men klarer ikke. Hørte kun startmotoren prøve den første gangen, mens de resterende gangene skjedde det absolutt ingenting. 

Skrevet

Hadde sjekket spenningsfall fram mot starter for å se hva spenningen ligger på i det du vrir om nøkkelen. Også lest ut feilkoder.

Skrevet
9 minutter siden, E.C. skrev:

Hadde sjekket spenningsfall fram mot starter for å se hva spenningen ligger på i det du vrir om nøkkelen. Også lest ut feilkoder.

Okei, skal prøve det når jeg får bilen tilbake i hus. Per nå blir det vanskelig å lese feilkoder og å teste spenning på parkeringsplassen på coop 😕 

Skrevet

Liten oppdatering herfra, Viking ble ringt klokken 9 i dag tidlig, enda ikke kommet... Prøvde å starte på nytt uten hell, legger ved en video. Høres muligens ut som den prøver på noe, men det skjer ingenting. Vet ikke om det kan være en indikasjon på noe. 

 

 

Skrevet

Mål batteri mens du kinner den igang for å sjå at batteri klarer belastning ( vis den dropper under 10v så er batteri celle brent ) batteri blir dårlige vis den er gammel og nok kulde👍

Skrevet
1 time siden, Otis skrev:

Jeg synes det høres ut som at motoren ikke går rundt en gang, men at start solenoid bare klikker. Kan det stemme?

Yep 👍

Skrevet

Om batteri blir funnet iorden ,så synes jeg dette høres ut som at starter er ødelagt egentlig .

Men selvsagt lurt å gå gjennom alle punkter som jording / kabler generelt .

Vet ikke om du leste e34 tråden min forrige uke ,da opplevde jeg jo det samme på e34 ( helt lik lyd ) .

Der var kort og godt en gjennomgang av kabler osv og et skikkelig oppladet batteri ,så kom den 😊

Skrevet

Sjekk batteri og jording mellom motor og chassis. Begynt å bli meget vanlig på de fleste BMW med 10 år + på nakken.

Jeg fikk Strandveien til å skifte min jording, når de skiftet mine motorfester på X5en. Og min jording var svært grønn, men den fungerte. Dog når den ble berørt, ramlet den i stykker.

Skrevet
15 minutter siden, Otis skrev:

Sjekk batteri og jording mellom motor og chassis. Begynt å bli meget vanlig på de fleste BMW med 10 år + på nakken.

Jeg fikk Strandveien til å skifte min jording, når de skiftet mine motorfester på X5en. Og min jording var svært grønn, men den fungerte. Dog når den ble berørt, ramlet den i stykker.

Når jeg byttet termostatene tok jeg en titt på jordingskabelen, den så grei ut, men den var helt grønn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...