Alpejohn Skrevet Februar 6, 2023 Share Skrevet Februar 6, 2023 Men er du sikker på at du faktisk har IBS? Det er ikke alle biler som har det, de med navigasjon skal ha det bla. Greit å sjekke det også så du ikke kaster vekk masse penger på en minuskabel du ikke trenger eller kan bruke. Sånn til info, vis du ikke var klar over alt dete.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Natrisha Skrevet Februar 6, 2023 Forfatter Share Skrevet Februar 6, 2023 27 minutter siden, Alpejohn skrev: Men er du sikker på at du faktisk har IBS? Det er ikke alle biler som har det, de med navigasjon skal ha det bla. Greit å sjekke det også så du ikke kaster vekk masse penger på en minuskabel du ikke trenger eller kan bruke. Sånn til info, vis du ikke var klar over alt dete.. Joda jeg har det. Har sjekket og gått over ledninger for å se om noe ved en feil har hoppet av, men alt var på plass. Men tusen takk for innspill altså Alpejohn reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Natrisha Skrevet Februar 9, 2023 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2023 På 6.2.2023 den 9.23, Natrisha skrev: Joda jeg har det. Har sjekket og gått over ledninger for å se om noe ved en feil har hoppet av, men alt var på plass. Men tusen takk for innspill altså Bare en tilbakemld så var det ingenting i veien med Ibs. Har hatt bilen på diagnose med Ista og feilen ligger i ledningsnettet på bakluken. Det er strømtyven og årsaken til alt strul med bilen. Sååååå da blir jeg 15000 kr fattigere og bilen frisk. Når det er noe feil på ledningsnettet blir bilen vekket opp og tapper strøm. Det er mest sannsynlig pga tull med glassluken som åpner seg hver gang jeg lukker igjen bakluken. Må trykke igjen glassluken så det er nok der det ligger. Har skjønt at dette er ganske vanlig....Orker ikke fixe dette selv så setter den bort og da blir det den summen for deler og jobb. Men føler det er verdt det ettersom jeg fikk bilen til en for meg god pris.Har litt å gå på før jeg blir sur i magen når jeg ser hva tilsvarende ligger ute for på Finn og hva jeg ga for min. Visste jo at det var noe strømstrul med den når jeg kjøpte den og det er digg å endelig ha funnet det og da fått forklart hva som skjer med alle disse lydene i motor osv osv. Digger bilen så blir bra det her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 9, 2023 Share Skrevet Februar 9, 2023 Aiaiai! Ledningsfix er ikke meningen å strekke helt nye kabler helt frem i bilen lenger, derfor du må betale 15k! Nå er det meningen at man skal fikse ledningene i bakluka og i taket, helt bakerst. Maks 3-4 timer arbeid. Selve ledningene koster vel 1500,- mener jeg fra koed.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Natrisha Skrevet Februar 9, 2023 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2023 1 time siden, Otis skrev: Aiaiai! Ledningsfix er ikke meningen å strekke helt nye kabler helt frem i bilen lenger, derfor du må betale 15k! Nå er det meningen at man skal fikse ledningene i bakluka og i taket, helt bakerst. Maks 3-4 timer arbeid. Selve ledningene koster vel 1500,- mener jeg fra koed.no Jeg har vært hos en skikkelig BMW GURU som dere sikkert vet hvem er… men vil ikke gi ut navnet her ettersom jeg ikke vet om han vil det… men han sa det var 1 1/2 dags jobb for å få dette helt i orden… så da får det bli sånn😉Mye penger men heldigvis skal jeg selge 63 bobla mi så da kommer det inn litt penger der. Tør ikke ta noen sjanser nå jeg. Skrur mye selv men ikke elektronikk og strøm😳Nei det får bli sånn så får jeg heller fixe selv om det blir noe mer senere med litt enklere ting😉 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Februar 9, 2023 Share Skrevet Februar 9, 2023 2 hours ago, Otis said: Maks 3-4 timer arbeid. Selve ledningene koster vel 1500,- mener jeg fra koed.no Det vil nok i stor grad variere med hvor mye slikt du har gjort før og hvor mye du skal fikse. Jeg vil si at jeg har endt opp med å bruke betydelig mer enn det på både E61 og E91 og da tok jeg ikke alle ledningene en gang. Ikke helt urimelig med å føre opp én dags arbeid i alle fall. 1 hour ago, Natrisha said: Jeg har vært hos en skikkelig BMW GURU som dere sikkert vet hvem er… Med mindre det er Bimmerfiks så er ikke det så lett å gjette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HakonLimseth Skrevet Februar 9, 2023 Share Skrevet Februar 9, 2023 4 minutter siden, E.C. skrev: Med mindre det er Bimmerfiks så er ikke det så lett å gjette. Skal ikke spekulere i noe, men jeg fikk samme pristilbud fra Bimmerfiks. Valgte heller å ta det selv med loddeskjøter fra Wurth og kabler fra biltema. Jeg brukte 4 timer på hver side, så totalt 8 timer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 9, 2023 Share Skrevet Februar 9, 2023 Uansett hvem det er, så har de god timepris i hvertfall. 15k, indikerer jo 2k i timen og drøyt 6,5 timer arbeid og deler i tillegg. HakonLimseth reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå