Gå til innhold

fikk eu mangel for manglende tåkelys bak på en us importert e36. what to do?

erlandb
 Share

Anbefalte innlegg

har ettermonterte eu lykter bak, så mulig det ble en misforståelse der. er bare lagt opp ledningsnett for tåkelys fremme og dem har jeg fjernet. fikk ingen anmerkning for dem.

letteste er kanskje å fjerne bryteren og pære for varsellampe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, erlandb skrev:

har ettermonterte eu lykter bak, så mulig det ble en misforståelse der. er bare lagt opp ledningsnett for tåkelys fremme og dem har jeg fjernet. fikk ingen anmerkning for dem.

letteste er kanskje å fjerne bryteren og pære for varsellampe?

Det er kanskje mulig? 

Nå har det jo seg slik at baklyktene som du har ettermontert skal i utgangspunktet ha tåkelys-funksjon, jeg er usikker på om dette har noen innvirkning inn på om det blir feil eller ikke, men hva ville skjedd om du tok med bilen som den originalt kom i fra statene med tåkelys foran og US spec lykter bak? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen trenger ikke å ha tåkelys bak.

Mange US-importbiler som ikke har dette.

Du har vel ikke indikatorlampe for tåkelys bak hvis dette aldri har vært montert? 

Det pleier å stå noe i vognkort om at bilen er godkjent etter amerikanske regler e.l. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På e46 min er det ikke tåkelys bak, det fikk jeg beskjed om var ok siden det ikke var bryter for dette. 
men fikk beskjed om at vist jeg hadde bryter var det påbudt med lys, det vill si at skal man fjerne foran må man også fjerne bryter og ledninger i tillegg til lyktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder at man klipper av ledning for at det anses som demontert. Da må også bryter fjernes eller settes ut av funksjon.

Viktig at det ikke lyser i bryter eller i instrumentpanel at tåkelys er på hvis disse er fjernet/klippet ledning. 

Men dette gjelder vel ikke trådstarter hvis bilen ikke har bryter for tåkebaklys i utgangspunktet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Kvasi har vel korrekt her?

Enten må trådstarter bytte ut EU-baklyktene med originale US-baklykter, eller gå hele veien og ettermontere opplegg for fungerende tåkelys i nåværende EU-lykter. 

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...