erlandb Skrevet Februar 16, 2023 Share Skrevet Februar 16, 2023 tror ikke den kom med tåkelys bak fra fabrikken. har bryter med 1 knapp og ledningene går til fremre tåkelys som er fjernet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HakonLimseth Skrevet Februar 16, 2023 Share Skrevet Februar 16, 2023 Letteste blir nok å finne delebil med EU spec baklykter, samt bryter til både tåkelys foran og bak. erlandb reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Februar 16, 2023 Share Skrevet Februar 16, 2023 Skriv ut denne og vis de side 2 https://www.vegvesen.no/globalassets/kjoretoy/verkstedbransjenkontrollorgan/veileder-kontrollinstruks---alle-kjoretoy-unntatt-traktor.pdf erlandb reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erlandb Skrevet Februar 16, 2023 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2023 har ettermonterte eu lykter bak, så mulig det ble en misforståelse der. er bare lagt opp ledningsnett for tåkelys fremme og dem har jeg fjernet. fikk ingen anmerkning for dem. letteste er kanskje å fjerne bryteren og pære for varsellampe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HakonLimseth Skrevet Februar 16, 2023 Share Skrevet Februar 16, 2023 4 minutter siden, erlandb skrev: har ettermonterte eu lykter bak, så mulig det ble en misforståelse der. er bare lagt opp ledningsnett for tåkelys fremme og dem har jeg fjernet. fikk ingen anmerkning for dem. letteste er kanskje å fjerne bryteren og pære for varsellampe? Det er kanskje mulig? Nå har det jo seg slik at baklyktene som du har ettermontert skal i utgangspunktet ha tåkelys-funksjon, jeg er usikker på om dette har noen innvirkning inn på om det blir feil eller ikke, men hva ville skjedd om du tok med bilen som den originalt kom i fra statene med tåkelys foran og US spec lykter bak? erlandb reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erlandb Skrevet Februar 16, 2023 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2023 godt mulig. blir spennende å se hva de sier. tror det er litt styr å ettermontere tåkelys bak. må vel kobles via sikringsboks og instrumenpanel. HakonLimseth reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Februar 16, 2023 Share Skrevet Februar 16, 2023 Bilen trenger ikke å ha tåkelys bak. Mange US-importbiler som ikke har dette. Du har vel ikke indikatorlampe for tåkelys bak hvis dette aldri har vært montert? Det pleier å stå noe i vognkort om at bilen er godkjent etter amerikanske regler e.l. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erlandb Skrevet Februar 16, 2023 Forfatter Share Skrevet Februar 16, 2023 nja ingenting jeg har lagt merke til. usikker egentlig hvorfor fikk mangel. har ettermontert eurolykter så mulig det skapte forvirring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Februar 17, 2023 Share Skrevet Februar 17, 2023 Alle monterte lykter skal virke, så er det tåkelykt i baklykta skal den være i drift. Werther reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skoglund Skrevet Februar 17, 2023 Share Skrevet Februar 17, 2023 På e46 min er det ikke tåkelys bak, det fikk jeg beskjed om var ok siden det ikke var bryter for dette. men fikk beskjed om at vist jeg hadde bryter var det påbudt med lys, det vill si at skal man fjerne foran må man også fjerne bryter og ledninger i tillegg til lyktene. Lars89 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Februar 17, 2023 Share Skrevet Februar 17, 2023 Det holder at man klipper av ledning for at det anses som demontert. Da må også bryter fjernes eller settes ut av funksjon. Viktig at det ikke lyser i bryter eller i instrumentpanel at tåkelys er på hvis disse er fjernet/klippet ledning. Men dette gjelder vel ikke trådstarter hvis bilen ikke har bryter for tåkebaklys i utgangspunktet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Februar 17, 2023 Share Skrevet Februar 17, 2023 (endret) @Kvasi har vel korrekt her? Enten må trådstarter bytte ut EU-baklyktene med originale US-baklykter, eller gå hele veien og ettermontere opplegg for fungerende tåkelys i nåværende EU-lykter. Endret Februar 17, 2023 av Werther Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå