Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg har en BMW 520d e61 fra 2007, automat sådan. Her om dagen fikk jeg problemer med å bevege meg i revers. Jeg satte girvelgeren i revers og trykket på gasspedalen, absolutt ingenting skjedde... Bilen økte litt på turtall, men jeg stod helt stille, virket nesten som parkeringsbremsen fortsatt stod på (Den var av). Har heller ikke fått noen spesiell forvarsel om at noe var galt med automatkassen. Eneste som var litt utenom det vanlige var at klokken og datoen måtte stilles inn når jeg satte meg i bilen, men ellers var det ingen feilkoder eller andre indikasjoner på at noe var feil med bilen, INPA ble også sjekket. 

Håper virkelig på at dette bare er en bagatell, men alle forslag og tips tas imot med stor takk :D 

Skrevet
13 minutter siden, Otis skrev:

Vil den rygge nå da?

Nei, prøvde for ett par timer siden, står fortsatt bom fast...

Skrevet

Ok. Hva skjer når du forsøker revers? Høres det ut som motor får motstand eller noe annet?

Fungerer det å kjøre forover?

Skrevet
30 minutter siden, Otis skrev:

Ok. Hva skjer når du forsøker revers? Høres det ut som motor får motstand eller noe annet?

Fungerer det å kjøre forover?

Jeg får satt girvelgeren i revers, men når jeg gasser på er det akkurat som håndbrekket står på. Får ikke sjekket om det er mulig å kjøre fremover, da jeg står inni en garasje 😕 Høres litt ut som motor får motstand, ja.

Skrevet
Akkurat nå, SanderE61 skrev:

Jeg får satt girvelgeren i revers, men når jeg gasser på er det akkurat som håndbrekket står på. Får ikke sjekket om det er mulig å kjøre fremover, da jeg står inni en garasje 😕 Høres litt ut som motor får motstand, ja.

Dette hørtes merkelig ut. Har bilen stått lenge i garasjen med parkeringsbrems på, kan det være mulig at håndbrekksskoene har satt seg? 

Skrevet

Tviler på at de har satt seg allerede, spesielt med tanke på at jeg var ute kjørte bilen på søndagen som var. Var forsåvidt heller ingen indikasjon på at noe var feil med bilen/automatkassa. Er helt blank på hva det kan være, ikke en eneste feilkode på noe relatert til automatkassa...

Skrevet
Akkurat nå, Rune-K skrev:

Men har du prøvd og sette den i fri og sett om du får dyttet den da? Høres jo veldig ut som bremsene har låst seg.

Nei, det har jeg ikke. Kan være mulig det satt seg etter jeg rensa felgene med K2 Roton på søndagen. Ser at det er ett belegg med rust på dem.

Skrevet
1 minutt siden, Rune-K skrev:

Men har du prøvd og sette den i fri og sett om du får dyttet den da? Høres jo veldig ut som bremsene har låst seg.

+1

Har vært borti lignende før da biler har stått over lengre tid i garasjen. Husker jeg måtte gasse på skikkelig en gang før den smalt løs..

Skrevet
Akkurat nå, Kolstad Jr. skrev:

+1

Har vært borti lignende før da biler har stått over lengre tid i garasjen. Husker jeg måtte gasse på skikkelig en gang før den smalt løs..

Kan det sette seg så fort? Var ute på søndagen som var å fartet litt rundt.

Skrevet
Akkurat nå, SanderE61 skrev:

Kan det sette seg så fort? Var ute på søndagen som var å fartet litt rundt.

Har opplevd slikt etter 2-3 dager stillstand, ja.

Sålenge du får motstand og turtallet ikke bare går opp som om den er i nøytral, så tipper jeg bremsene henger på skikkelig.

Skrevet
1 minutt siden, Kolstad Jr. skrev:

Har opplevd slikt etter 2-3 dager stillstand, ja.

Sålenge du får motstand og turtallet ikke bare går opp som om den er i nøytral, så tipper jeg bremsene henger på skikkelig.

Håper virkelig det kun er bremsene som henger. Hadde allerede begynt å se på nye mechatronic solenoider og oljeskift 😰

Skrevet (endret)

Hva er den enkleste måten å løsne bremsene på? Noen som har noen triks? 

Endret av SanderE61

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...