Haug530D Skrevet Mai 28, 2023 Share Skrevet Mai 28, 2023 Er denne litt etter behov som på min F11? ser i innpa at den ligger på 12.4V mens litt senere ligger den på 14.2V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Mai 28, 2023 Share Skrevet Mai 28, 2023 Uten at jeg har sjekket det, så tviler jeg sterkt på at den skal ligge så langt nede som 12.4v i det hele tatt med motoren i gang. Kan heller ikke huske å ha sett min F10 ligge under 14V med motor i gang noensinne, så vet ikke hvordan din F11 oppfører seg. De mer moderne bilene jeg ser på jobb som regulerer ladespenningen til det maksimale pleier aldri å ligge under 13v, så 12.4v høres altfor lavt ut. @sveigis har jo samme og kan kanskje komme med innspill, samt teste sin egen? sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 28, 2023 Share Skrevet Mai 28, 2023 Det er ikke usannsynlig med 12,4 volt ladespenning i maks 5 sekunder etter oppstart av motor. Noe lenger tid enn det, da er noe feil en plass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 28, 2023 Share Skrevet Mai 28, 2023 Mål ladespenning med et multimeter, på de store polene i motorrom eller rett på batteri. 12,4V lader ikke. Det er også grunnen til at du ikke kan lade et batteri med et annet batteri. Du må over 13,5 V for å lade om jeg husker tallet rett. I alle fall 13 V. Bil med styrt dynamo lader neppe fra 1. sekund den er startet. Jeg hadde ikke vært veldig bekymret om det ikke ladet de 5-10 første sekundene. Larssoyl reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mai 28, 2023 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2023 3 timer siden, ///M-ini95 skrev: Uten at jeg har sjekket det, så tviler jeg sterkt på at den skal ligge så langt nede som 12.4v i det hele tatt med motoren i gang. Kan heller ikke huske å ha sett min F10 ligge under 14V med motor i gang noensinne, så vet ikke hvordan din F11 oppfører seg. De mer moderne bilene jeg ser på jobb som regulerer ladespenningen til det maksimale pleier aldri å ligge under 13v, så 12.4v høres altfor lavt ut. @sveigis har jo samme og kan kanskje komme med innspill, samt teste sin egen? Har ikke målt ladespenning på min F11 men vet at den regulerer lading alt etter hvordan belastning motor har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mai 28, 2023 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2023 Har hatt motor i gang en stund og da var ladespenning over 14V så er vel bare rett etter at motor er startet den er lav Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå