Ole hal Skrevet Juli 19, 2023 Share Skrevet Juli 19, 2023 Er det noen som kan hjelpe????? Har en bmw e91 325xi som ikke har fungerende bremser. Har prøvd å bytte hovedcylinder og lufte bremsene både med obd og ved vanlig lufting. Pedalen er helt slap når du trykker på den, bortsett fra hvis du trykker flere ganger etter hverandre, da bygger den opp trykk, så hvis du slipper den igjen så er den helt slapp. Noen som har noe som helst ide? Er helt tom for ideer og vil gjerne bli ferdig med bilen. Eventuelt hvis noen er fra Bergens området og har peiling om de vil komme innom å hjelpe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 19, 2023 Share Skrevet Juli 19, 2023 1. Det er ingen ytre lekkasjer? 2. Kom problemet plutselig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole hal Skrevet Juli 19, 2023 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2023 10 minutter siden, Otis skrev: 1. Det er ingen ytre lekkasjer? 2. Kom problemet plutselig? Ingen ytre lekkasjen noen steder. problemet kom etter forrige eier byttet helle bæringen bak på bilen, men ingen lekkasjer og hovedcylinder er byttet, så jeg har rett og slett ikke peiling hvordan jeg skal fiske bilen nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 19, 2023 Share Skrevet Juli 19, 2023 Lufter du med trykklufter? Pedalpumping kan potensielt slite med å få ut luft fra systemet, særlig om noen har lagt opp rør på en spennende måte. Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 19, 2023 Share Skrevet Juli 19, 2023 Pussige greier. Fungerer bremsene i det hele tatt da? Får du nok trykk på alle calipere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole hal Skrevet Juli 19, 2023 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2023 26 minutter siden, Otis skrev: Pussige greier. Fungerer bremsene i det hele tatt da? Får du nok trykk på alle calipere? Det som er så rart, pumper jeg pedalen noen ganger blir de hard, og mister ikke trykk, men hvis jeg slipper pedalen og trykker den inn igjen er den helt slapp igjem, sjekket alle calipere og alle virker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole hal Skrevet Juli 19, 2023 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2023 28 minutter siden, E.C. skrev: Lufter du med trykklufter? Pedalpumping kan potensielt slite med å få ut luft fra systemet, særlig om noen har lagt opp rør på en spennende måte. Prøvd begge deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FransEirik Skrevet Juli 19, 2023 Share Skrevet Juli 19, 2023 Er luft i systemet dette. Luft med vakuum-lufter. Kan holde på ei ganske god stund. Kan være stort problem på motorsykler som og ofte har hydraulisk clutch. Vanlig å fylle bremsevæske fra bunn med sprøyte for å få all luft ut. ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole hal Skrevet Juli 19, 2023 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2023 3 minutter siden, FransEirik skrev: Er luft i systemet dette. Luft med vakuum-lufter. Kan holde på ei ganske god stund. Kan være stort problem på motorsykler som og ofte har hydraulisk clutch. Vanlig å fylle bremsevæske fra bunn med sprøyte for å få all luft ut. ☺️ Har kjøpt en bremselufter og skal prøve med trykk etterpå, noen som vet hvor mange bar jeg skal ha på når jeg gjør det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Juli 19, 2023 Share Skrevet Juli 19, 2023 5 minutter siden, Ole hal skrev: noen som vet hvor mange bar jeg skal ha på når jeg gjør det? BMW spesifiserer 2 bar som max. Jeg pleier å bruke rundt 1.5 bar ved skift av bremsevæske under service. Otis og E.C. reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole hal Skrevet Juli 19, 2023 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2023 4 minutter siden, ///M-ini95 skrev: BMW spesifiserer 2 bar som max. Jeg pleier å bruke rundt 1.5 bar ved skift av bremsevæske under service. Da får jeg prøve det og håpe det virker, hvis ikke er jeg helt lost, da vet jeg ikke hvor feilen kan ligge lengre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboJens Skrevet Juli 19, 2023 Share Skrevet Juli 19, 2023 Sjekk at du ikkje har nokre bremseslangar som er defekte og blåse seg opp, det er relativt lite volum med bremsevæske som flyttar seg så det skal ikkje så stor utviding til før bremsene blir tilnærma vekke. Ellers er det berre luft som kan skape problem så lenge det ikkje er lekkasje. Det er og fullt mulig med defekt hovedsylinder (intern lekkasje) men det er mest vanleg på gamle med innvendig rust som tar knekken på tetninga ved lufting. Men sidan det hjelpe å pumpe er det vel utelukka. E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 19, 2023 Share Skrevet Juli 19, 2023 Jeg bruker også rundt 1-1,5 bar. Tar bare litt lengre tid om man kjører lavere trykk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole hal Skrevet Juli 19, 2023 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2023 5 timer siden, Ole hal skrev: Er det noen som kan hjelpe????? Har en bmw e91 325xi som ikke har fungerende bremser. Har prøvd å bytte hovedcylinder og lufte bremsene både med obd og ved vanlig lufting. Pedalen er helt slap når du trykker på den, bortsett fra hvis du trykker flere ganger etter hverandre, da bygger den opp trykk, så hvis du slipper den igjen så er den helt slapp. Noen som har noe som helst ide? Er helt tom for ideer og vil gjerne bli ferdig med bilen. Eventuelt hvis noen er fra Bergens området og har peiling om de vil komme innom å hjelpe. Oppdatering, nå har jeg fått bremsen har, men i det jeg starter bilen synker den rett inn, noen ideer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole hal Skrevet Juli 19, 2023 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2023 2 timer siden, E.C. skrev: Jeg bruker også rundt 1-1,5 bar. Tar bare litt lengre tid om man kjører lavere trykk. Vært borti at bremsen er hard når bilen er av men når du slår den på synker den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå