Magnus. Skrevet August 7, 2023 Share Skrevet August 7, 2023 Hei. Har en e70 diesel som gir meg litt hodebry. parkerte bilen og neste gang den skulle brukes startet den ikke. Trykker man på startknappen går ikke starter rundt. Har prøvd med nytt batteri uten hell. Starter går rundt om jeg jorder motorblokken med startkabler til karosseri, men bilen starter fortsatt ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet August 7, 2023 Share Skrevet August 7, 2023 Man kan sikkert gjette på mange ting, men en diagnose først hadde vært nytting 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 7, 2023 Share Skrevet August 7, 2023 Du har funnet en feil, jording. En annen feil som ikke er helt ukjent på e6x ig e7x er startsperre som er i usynk. Dette virker å skje i ny og ne, når det er strømproblemer. Så diagnose er veien å gå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboJens Skrevet August 7, 2023 Share Skrevet August 7, 2023 29 minutes ago, Magnus. said: Ster går rundt om jeg jorder motorblokken med startkabler til karosseri, men bilen starter fortsatt ikke. Detta har eg ikkje greie på, men har lest om ein jordingskabel som har for vane å eire av på enkelte BMW modellar. Så sidan du får starteren til å gå rundt ved å jorde motorblokka tyder det på at jordinga er av. Så er det en eller annan modul som pajar samtidig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 7, 2023 Share Skrevet August 7, 2023 Jording på spesielt 1 og 3 serie er utsatt. Men det tror jeg er pga høyt salgsvolum. E7x har også dette problemet. Sannsynligvis alle e chassis med jording der nede. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus. Skrevet August 7, 2023 Forfatter Share Skrevet August 7, 2023 (endret) 38 minutter siden, PIIIPower skrev: Man kan sikkert gjette på mange ting, men en diagnose først hadde vært nytting 😉 Har kjørt diagnose, riktig nok med obdeleven. 35 minutter siden, Otis skrev: Du har funnet en feil, jording. En annen feil som ikke er helt ukjent på e6x ig e7x er startsperre som er i usynk. Dette virker å skje i ny og ne, når det er strømproblemer. Så diagnose er veien å gå. Stemmer, tenkte midlertidig jord fra blokk til karosseri skulle gi start. Men om startsperren tuller seg til på lavt batterinivå kan det være synderen. legger ved det jeg fikk ut av diagnoseverktøyet mitt. burde kanskje hatt e runde med ista d 34 minutter siden, TurboJens skrev: Detta har eg ikkje greie på, men har lest om ein jordingskabel som har for vane å eire av på enkelte BMW modellar. Så sidan du får starteren til å gå rundt ved å jorde motorblokka tyder det på at jordinga er av. Så er det en eller annan modul som pajar samtidig. stemmer, har og plukket ut den aktuelle modulen under dash og den virker ikke brent. 30 minutter siden, Otis skrev: Jording på spesielt 1 og 3 serie er utsatt. Men det tror jeg er pga høyt salgsvolum. E7x har også dette problemet. Sannsynligvis alle e chassis med jording der nede. jepp, jordingskabelen virker å være ganske sliten på denne. Endret August 7, 2023 av Magnus. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet August 7, 2023 Share Skrevet August 7, 2023 Volt på batteri? Både uten belastning og ved start.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus. Skrevet August 7, 2023 Forfatter Share Skrevet August 7, 2023 5 minutter siden, PIIIPower skrev: Volt på batteri? Både uten belastning og ved start.. husker ikke helt med det gamle batteriet, mener det var 12,4 hvile og falt nok under 12 ved startbelastning. Har testet med booster på batteriet, startkabler fra annen bil og sist med nytt og oppladet batteri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eystein Ose Skrevet August 7, 2023 Share Skrevet August 7, 2023 En kamerat hadde samme symptom på sin e70. Der var det ledningsbrudd på kabler ved gjennomføring i torpedovegg. Dette var ifølge Bavaria ikke en uvanlig feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flataas Skrevet August 7, 2023 Share Skrevet August 7, 2023 35 minutter siden, Magnus. skrev: Har kjørt diagnose, riktig nok med obdeleven. Carly, Obdeleven, icarsoft osv osv er riktignok søppel når det kommer til BMW og feilsøking/diagnose. Bimmergeeks sin Protool, BimmerCode/BimmerLink er ikke like mye fjas med Ista, inpa osv er det som er foretrukket for å få en riktig feilsøking Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 8, 2023 Share Skrevet August 8, 2023 KCAN wire low feil, skal ikke gi start problemer. Det jeg synes er pussig at du ikke har noen andre feilkoder som kan forklare start problemet. Det vil jeg påstå er absolutt å forvente. Men start motor går rundt? Du kan jo lese av rail trykk feks og evt matetrykk til HPFP. Ellers er det ikke så mye som skal til for å få en diesel til å starte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus. Skrevet August 9, 2023 Forfatter Share Skrevet August 9, 2023 På 8.8.2023 den 9.21, Otis skrev: KCAN wire low feil, skal ikke gi start problemer. Det jeg synes er pussig at du ikke har noen andre feilkoder som kan forklare start problemet. Det vil jeg påstå er absolutt å forvente. Men start motor går rundt? Du kan jo lese av rail trykk feks og evt matetrykk til HPFP. Ellers er det ikke så mye som skal til for å få en diesel til å starte. Ingen andre feilkoder nei. Startmotor går rundt om jeg jorder motor med egen ledning(startkabel) ellers går ikke startmotor. må bare få tak på et lite bedre feilavlesningsverktøy enn obdeleven. Fikk ikke lest av noen styreenheter med den desverre, har en Carly også. Kanskje den kan gi meg direkte avlesning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 9, 2023 Share Skrevet August 9, 2023 Fra tippeboken hadde jeg landet på dårlig jording og nå startsperre ut av sync som et resultat av det forrige. Jordinga må du fikse uansett, så du kan egentlig "starte" der. Alpejohn og 540is reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå