Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, SRBMW skrev:

Da bestilte eg den fra bimmerdeler,,følger det med programvare ?,eller hva treng eg av det ? evt direktelink til det som brukes ?

Nei, programvare følger ikke med.
Otis har et innlegg i diagnosetråden med link til forskjellige programmer, det er en god start.

Skrevet
9 timer siden, mr.pingu skrev:

Hva er på den CD’en?bruker den som kaffebrikke på pulten men lurer hvorfor du mener at man skal ikke bruke den ellers. 

Du kan jo prøve 🤣, du får mer enn du ber om. CD er pent pakket med trojanske hester, bot-net klienter og annet spam. Den med rosa blomster henter siste versjon av dritt fra Kina av seg selv når man forsøker å installere.

10 timer siden, SRBMW skrev:

Da bestilte eg den fra bimmerdeler,,følger det med programvare ?,eller hva treng eg av det ? evt direktelink til det som brukes ?

Jeg har en link til det lenger opp i tråden, eller se signaturen til @Otis på pc (signaturer vises ikke på mobil) da får du det du trenger.

Ikke bruk CD'n, bare la det være. (Ohhh som å snakke til unga jo🤣)

Skrevet
14 hours ago, PIIIPower said:

Du kan jo prøve 🤣, du får mer enn du ber om. CD er pent pakket med trojanske hester, bot-net klienter og annet spam. Den med rosa blomster henter siste versjon av dritt fra Kina av seg selv når man forsøker å installere.

Jeg har en link til det lenger opp i tråden, eller se signaturen til @Otis på pc (signaturer vises ikke på mobil) da får du det du trenger.

Jeg kan faktisk ikke prøve 😛 Har ikke pc som tar imot CD. 

Skrevet
På 30.7.2025 den 18.53, PIIIPower skrev:

Kabelen er kommet og eg har fulgt guiden til Otis men kommer til dette avsnitte,da er det stopp:

For å kunne kode det chassiset du vil, må du kopiere inn filer fra de respektive «SP-DATENXXX»
mappene.
Dette gjøres veldig enkelt ved å gå inn på den «SP-DATEN» mappen du trenger, velger mappen
«daten», start «laden.bat» og se på at det automatisk går over til rett plass.
5. Etter at du har starten «laden.bat» å prosessen med kopiering er ferdig for det chassiset du
ønsker å teste noe på, så kan du nå starte «NCS-Expert tool» fra skrivebordet, velg så «file» -
«load profile» - «Revtor`s NCS Expert Profile» - «OK»
a. Velg så «VIN-ZCS-FA» - «ZCS/FA f. ECU», velg det chassiset du vil endre på, og
deretter velg en modul fra listen, da burde du se den «E» vi refererte til i pkt 2ai.
i. Du vil få en feilmelding så lenge du ikke er koblet til bilen, den sier gjerne da
«VIN is faulty», det betyr at den ikke får kontakt med bilen.

Nå skal både NCS og INPA fungere helt fint.

Hva legger eg inn der,,har X3 2014mod(f25)og en X1 2011mod(e84)

Ser også kabelen har bryter med 4  valg,hva skal den stå på ?

Mulig eg er på bærtur,men er helt fersk på dette  :-)

Skrevet

Du velger det chassiset som er for din bil. Men e84 har ikke eget chassis i ncs, så da velger du e89 eller e90 tror jeg det var. E84 er et sammensurium av flere chassis, om man ser på det elektriske. 1, 3 og x1 og x3 er så og si helt like.

For f25 mener jeg du skal velge f25. Husker kanskje ikke helt rett. 

Kabel sin bryter skal stå til høyre, når den er plugget i bilen. 

Skrevet
39 minutes ago, Otis said:

Du velger det chassiset som er for din bil. Men e84 har ikke eget chassis i ncs, så da velger du e89 eller e90 tror jeg det var. E84 er et sammensurium av flere chassis, om man ser på det elektriske. 1, 3 og x1 og x3 er så og si helt like.

For f25 mener jeg du skal velge f25. Husker kanskje ikke helt rett. 

Kabel sin bryter skal stå til høyre, når den er plugget i bilen. 

Rett. f25 er prosjektet til F15 og F25 :)

E84, er basert på E90 LCI

Skrevet
50 minutter siden, mr.pingu skrev:

Rett. f25 er prosjektet til F15 og F25 :)

E84, er basert på E90 LCI

Finner liksom ikke dei filene i den Daten mappen,,,,

Skrevet

Jeg hadde glemt å spesifisere at F serien kan ikke brukes mot NCS. Da må du ha feks esys.

Mens alle E chassis kan brukes mot NCS.

Skrevet
20 minutter siden, Otis skrev:

Jeg hadde glemt å spesifisere at F serien kan ikke brukes mot NCS. Da må du ha feks esys.

Mens alle E chassis kan brukes mot NCS.

Okay,så da må esys brukes på x3 en .

Den E90 LCI til x1-en,,hvor finner eg den? er muligens blind ,men kan liksom ikke finne den der eg lasta ned dei andre filene 

Skrevet
33 minutter siden, Otis skrev:

Med fare for å huske feil, men jeg mener det er E89 du bruker.

Vilke mappe ligger den i,vet du ?

Skrevet

Det skal ligge under daten. Alle filer for ncs for chassis ligger under daten. 

Skrevet
20 timer siden, Otis skrev:

Det skal ligge under daten. Alle filer for ncs for chassis ligger under daten. 

Skjønner ikke dette,finner verken E89 eller E90 lci i den mappen,,,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...