Gå til innhold

BMW E60 2007 Ytre endeledd treffer felg

CasperBeng
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har nå lagt over til vinter-dekk og har lagt merke til at det ytre endeleddet mitt treffer felgen, byttet indre og ytre endeledd nå i sommer og merket ikke noe problem da sommer felgene er 19 tommer og vinter felgene er 16 tommer. Bestilte delene på Autodoc og de ser helt like ut som de orginale. Er det mulig at dette har blitt montert feil? eller har jeg fått en feil del? Har aldri fått dette problemet og har kjørt bilen 2 vintere før. 

Har sjekket med en annen e60 som har like felger på alle dekk så tror ikke det har noe med inpress å gjøre.

Antar at enkleste løsning er å kjøpe noen 15-20mm spacere for å ungå kontakt men tenkte å spørre her for å se hva andre tenker kan være problemet? eller om det er noen andre løsninger. 

371494280_2198857616990315_6209783440165353718_n.jpg

396453049_680997400664858_6854129642581984221_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Otis skrev:

Du har vel feil innpress? Hva er tallene på fremfelgene?

Mener har brukt disse felgene 2 vintere allerede og har aldri hatt dette problemet, står et merke på felgen (20 Zn) ellers ser jeg ikke noe merke på felge 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, CasperBeng skrev:

Mener har brukt disse felgene 2 vintere allerede og har aldri hatt dette problemet, står et merke på felgen (20 Zn) ellers ser jeg ikke noe merke på felge 😕

20 Zn og 30 Zn er står det på felgene, prøvde å putte 30 Zn foran og endeledd treffer fortsatt felg, litt mindre kontakt men låser seg fortsatt under full sving. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Evopower skrev:

16" går ikke alltid på e60 e61. Kanskje bytte til 17" for å være sikker? Enormt mye tilgang på dekk og felg i 17"

Tingen er jo at jeg har kjørt med disse felgene før og aldri hatt dette problemet? kom først nå som jeg byttet over 😕 kjøpte akk 4 nye dekk til bilen for noen dager siden så litt trist :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, CasperBeng skrev:

20 Zn og 30 Zn er står det på felgene, prøvde å putte 30 Zn foran og endeledd treffer fortsatt felg, litt mindre kontakt men låser seg fortsatt under full sving. 

Jeg tror du må ha blandet 16 mot 17 en gang. Evopower har rett. 16" er ikke vanlig på e6x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16" kom originalt med e6x. Både style 134 og 242 er 16 tommere som ble levert med e60 og e61. 

Har vært borti samme problem selv, jeg byttet enkelt og greit fra 16- til 17-tommere. Problemet oppstod hos meg etter skift av nye endeledd, men ble bedre etter utført 4-hjulskontroll. Tok du bilen på firehjulskontroll etter at endeleddene ble skiftet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Otis skrev:

Jeg tror du må ha blandet 16 mot 17 en gang. Evopower har rett. 16" er ikke vanlig på e6x

Er jo de felgene jeg har brukt på vinteren i 2-3 år nå, mulig det ikke er originale og at forrige eier har brukt disse og at delen jeg har fått akk ikke passer 16 tommers 😕 Har pusset den ene delen av endeleddet nå og fikk det til å gå rundt i full spinn og rett fram men tror ikke det er helt "innafor". 

Står det her i vognkortet også 😕

370233707_866172995119166_566309183031365727_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, HakonLimseth skrev:

16" kom originalt med e6x. Både style 134 og 242 er 16 tommere som ble levert med e60 og e61. 

Har vært borti samme problem selv, jeg byttet enkelt og greit fra 16- til 17-tommere. Problemet oppstod hos meg etter skift av nye endeledd, men ble bedre etter utført 4-hjulskontroll. Tok du bilen på firehjulskontroll etter at endeleddene ble skiftet? 

Ja byttet endeledd og fikk firehjulskontroll, mulig at jeg må oppgradere til 17 tommer :( Har ikke helt råd til det nå så litt kjipt å ikke få kjørt bilen i vinter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det sies at det er ikke mange millimeterne med klaring på originale endeledd med 16 tommere fra før, så her skal det nok ikke mye til før ettermarkeds endeleddene går borti felgen. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg sendt mail til kundeservice på autodoc, og forhørt deg med dem. Muligens gått for lemförder i neste omgang 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, HakonLimseth skrev:

Nå skal det sies at det er ikke mange millimeterne med klaring på originale endeledd med 16 tommere fra før, så her skal det nok ikke mye til før ettermarkeds endeleddene går borti felgen. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg sendt mail til kundeservice på autodoc, og forhørt deg med dem. Muligens gått for lemförder i neste omgang 👍

Har pusset ned endeledden nå og går rundt, ikke mye klaring men funker for nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min E61 går med style 134 (16")på vintern og byttet før sommer ytre+ indre endeledd uten å ha noe som helst problem med klaring. Er tight mellom endeledd og bremser, men det går akkurat. 

Brukte Lemförder deler, så kan gå god for at dem funker på originale 16" iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...