Gå til innhold

Liste over feilkoder på bil jeg vurderer å kjøpe.


xplo5iv3
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en kjenning som skal selge en Bmw 320D e90 2008 - Kmstand 230k.

Her er feilkodene som er på bilen, Tanken er å få kjøpt bilen til en billig penge og fikse opp i feilene for så å selge den videre.

Er det noen som har kjentskap til disse feilkodene? finner lite detaljert informasjon på nettet.

  • A0B3    CAS: Starting motor, terminal 50
  • 4C3C    DDE: Message (setpoint torque request, 0xBB)            
  • 49F2    Message (speed, 0xCE) incorrect, receiver DDE, transmitter DSC
  • 452A    DDE: Info - particulate-filter system
  • 4AFA    DDE: Vacumm sensor, brake booster (brake low-pressure sensor), signal
  • 5D12    ACC: Incorrect CAN version    acc    Active cruise control    
  •     5D12    CE: Charge state, battery 2    cem_68    Clean     Energy Module    
  •     5D12    ACC: Internal control unit fault    frr_70    Active cruise control
  • 5E40    DSC: Steering-angle sensor: plausibility
  • 5E3E    DSC: Wheel-speed sensor, supply, rear right
  • 5F12    DSC: Variant coding: code again
  • A8AB    FRM: Low beam, right, faulty
  • 9C53    IHKA: Electric auxiliary heater

Takker på forhånd for rask hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9C53 har "alle".. ny pumpe koster noen 1000, men det er vel ikke den mest brukte funksjonen.

Har du sletta koder før du leste ut på nytt? Kan være gamle greier som ikke er gyldige lenger. 

Starter bilen?

Endret av PIIIPower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med feilkoder er at det kan være flere ulike kilder til feilen. Feilkoden sier kort og greit at visse kriterier for å utløse en kode er nådd, ikke hva som er feil. Det er klart at enkelte feilkoder har mer gjentagende årsaker enn andre, slik at man kan være rundt 80-95% sikker på hva som er feilen, men det må like fullt undersøkes før man setter i gang med reparasjon. Gjøre visuell inspeksjon, se på live data, se på koblingsskjema, måle litt ting og tang. Det er ikke bare-bare å hente ut en smørbrødliste for deler man kan kjøpe på Autodoc og skru de på bilen og så er den good to go. Blir dermed vanskelig å si noe konkret her. F.eks. "Low beam"-feilen. Kan være gåen pære, gåen ballast, ettermontert Kina-pære, FRM på tur ut eller at noen har kjørt bilen i et gjerde og knust lykta. Umulig for oss å vite.

Med det sagt så kan det virke som at bilen har det typiske E9x-problemet der ABS-ringen utvider seg og kverker sensoren, som trolig kan ha gitt en del følgefeil på ABS (DSC) og motorhjernen DDE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9c53 feilkoden er ikke vannpumpa, dette er det elektriske varmeelementet inni dashbordet. Vesentlig mer arbeid.

Det er jo en her inne som har skrevet et par gode innlegg om dette på sin e9x. Husker ikke hvem dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...