Gå til innhold

Beste batteri for x3 e83?

thansen
 Share

Anbefalte innlegg

Hvilke erfaringer har dere med forskjellige batteri merker til bmw bilene deres? Personlig har jeg hatt en sønnak SA900 i nesten 4år nå. Nå er den blitt sliten og viser bare 12.05v som er for lite. Vurdere og prøve bosch? Anbefalinger? Ser også at bildeler.no har ett Multu batteri til kun 1500kr nå.

BMW X3 E83 2004 2.0D M47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 år var ikke lenge, burde jo vare lenger enn det? Jeg har god erfaring med Biltema batteri. Dem er det til og med 3-4 års garanti på avhengig av hvilken du kjøper. Høres nesten litt ut som du har litt ugunstig kjøremønster for batteriet hvis det først bare varer i 4 år, så muligens investere i en billig batterilader samtidig for å utføre vedlikeholdslading i ny og ne. 
Batteriet i min F10 er 12 år gammelt og viser ingen tegn til å slite til tross for alderen, men jeg føler jeg har vært ganske aktiv med vedlikeholdslading opp igjennom årene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, ///M-ini95 said:

4 år var ikke lenge, burde jo vare lenger enn det? Jeg har god erfaring med Biltema batteri. Dem er det til og med 3-4 års garanti på avhengig av hvilken du kjøper. Høres nesten litt ut som du har litt ugunstig kjøremønster for batteriet hvis det først bare varer i 4 år, så muligens investere i en billig batterilader samtidig for å utføre vedlikeholdslading i ny og ne. 
Batteriet i min F10 er 12 år gammelt og viser ingen tegn til å slite til tross for alderen, men jeg føler jeg har vært ganske aktiv med vedlikeholdslading opp igjennom årene. 

Tror ikke bilbatteriene varer så mye lengere enn 5år her oppi nord, blir fint -35c her i januar. Har vært gjennomsnittlig -25 her siden tidlig desember og varer ut februar.

Har ikke biltema her i nærheten, ligger 3timer unna, en vei. Og ja jeg pleier å lade batteriet peroidisk med min biltema lo4life batterilader ca 1 gang i måneden, noen ganger mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutes ago, Reef89 said:

Ennå en batteritråd.…

Gode erfaringer med originalt og Biltema.

Prøvde å søke etter e83 batteri-tråd, men ingenting dukket opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, thansen skrev:

Tror ikke bilbatteriene varer så mye lengere enn 5år her oppi nord, blir fint -35c her i januar. Har vært gjennomsnittlig -25 her siden tidlig desember og varer ut februar.

Har ikke biltema her i nærheten, ligger 3timer unna, en vei. Og ja jeg pleier å lade batteriet peroidisk med min biltema lo4life batterilader ca 1 gang i måneden, noen ganger mer.

Huff 😅 Var helt andre temperaturer enn hva bilene mine vanligvis ser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...