Gå til innhold

E91 som ikke vil starte


Eystein Ose
 Share

Anbefalte innlegg

55 minutter siden, Eystein Ose skrev:

IMG_4178.thumb.jpeg.cc8f443c4ed91aa8be156ec28dd43185.jpeg

Ja det blir kun strategiske parkeringer fremmover😂

Du får trøste deg med at det ikke var du som mistet båten i rundkjøringen i går 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Olaandref skrev:

Du får trøste deg med at det ikke var du som mistet båten i rundkjøringen i går 😅

Nei det var styreleder i en av de store transportselskapene i området som gjor😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Eystein Ose said:

Ja det blir kun strategiske parkeringer fremmover😂

 

Du kan banne på at den ene gangen du glemmer deg og parkerer bilen med fronten inn mot veggen ved siden av inngangsdøra til Kiwi, DA er den helt død. Slik at halve bygda kan se at du blir hentet av Viking fredag ettermiddag....

En tidligere nabo av meg hadde en Fiat med gåen starter, men han var for gjerrig til å kjøpe ny.  Løsningen var selvfølgelig å alltid parkere i nedoverbakke, men en gang kom han ut av butikken og fant Fiaten 10 meter nedenfor inni en murvegg 😂   Kvalitets-girkassen til Fiaten klarte tilslutt ikke mer, hoppet ut av gir og satte fart ned veien. Han sparte sikkert en tusenlapp på starteren, men bilen ble jo kondemnert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en episode for 8-9 år siden med en e36 318i touring jeg hadde. Parkerte hjemme hos foreldrene mine og skulle bytte bil. Rygget ut den andre bilen og så at E36en plutselig var borte.. Fant den igjen i hagen til naboen, påvei dit hadde den dultet borti 2 biler, en campingvogn og et plommetre. Det var en merkelig skademelding😂IMG_4181.thumb.jpeg.3e213845c26a8ea46bdf14184d712900.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Eystein Ose said:

Jeg hadde en episode for 8-9 år siden med en e36 318i touring jeg hadde. Parkerte hjemme hos foreldrene mine og skulle bytte bil. Rygget ut den andre bilen og så at E36en plutselig var borte.. Fant den igjen i hagen til naboen, påvei dit hadde den dultet borti 2 biler, en campingvogn og et plommetre. Det var en merkelig skademelding😂

 

Ai, det hørtes dyrt ut uansett hvor gode naboer du har.  Den følelsen når bilen din plutselig er borte....

En sommer kjørte jeg avisbud for Aftenposten og brukte en Toyota Corolla med 365000km på telleren. God bil. Stort sett.

Parkerte i en bakke nattestid, ca 04.30 om morran. Bilen var avslått og i første gir/håndbrekk på da det var en lang bakke med mange postkasser, men plutselig hører jeg "OOMMPHH!!!"   Hva faen? Snur meg og ser Corollaen kommer hoppende nedover bakken som en kanin 😂

Heldigvis kommer bilen hoppende såpass "sakte" (den står fortsatt i første/1 gir, men har god fart ja) at jeg klarer å åpne døra, kaste meg inn i førersetet og stoppe bilen før den fortsetter ned den bratte bakken. Kunne blitt seriøse materielle skader, i verste fall (eller beste?) hadde den gått utenfor brygga, Olsenbanden-style.  

Corollaen klarte resten av sommeren med aviskjøring uten større materielle skader utenom et knust blinklys (rygget ned et par busker dog).  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig alt er ok no / inntil vidare, men anbefaler likevel å ta ein sjekk av plusskabelen som går under bilen frå undersida av batterikassa og fram til motorrommet. Ikkje utenkelig at termineringa i eine enden er i ferd med å snappe tvert av. Det vil isåfall kunne gi nøyaktig slike symptomer som du beskriver. Eg fekk terminert min på nytt (i enden ved batterikassa på ein E87).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, KMT skrev:

Det er mulig alt er ok no / inntil vidare, men anbefaler likevel å ta ein sjekk av plusskabelen som går under bilen frå undersida av batterikassa og fram til motorrommet. Ikkje utenkelig at termineringa i eine enden er i ferd med å snappe tvert av. Det vil isåfall kunne gi nøyaktig slike symptomer som du beskriver. Eg fekk terminert min på nytt (i enden ved batterikassa på ein E87).

Godt tips! Skal hive den opp på bukken i helgen å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med E36en din fikk meg til å tenke på en gang vi drev å saget ved, jeg kjørte Fiat traktoren til gamlingen, med en stor tung henger på. På vei ned igjen til far min som satt i gravemaskin og ventet på å lesse opp neste lass med stokker stoppet jeg i veien og skulle plukke opp en stokk jeg mistet på veien opp. Og der, halvveis bak på siden av hengeren merker jeg at den begynner å trille, bremsen på traktoren holdt ikke i bakken. Glemmer aldri ansiktet til gamlingen litt nedenfor som ser traktoren komme ned veien, før han plutselig oppdager meg som dukker opp bak hengeren. 😂😂 Heldigvis trekte den litt mot venstre og stoppet i grøften, på andre siden av veien var det så og si rett ned 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, E.C. skrev:

Dra litt i de. En oksidert kabel ryker nesten tvers av. Vanskelig å avgjøre når understellsmasse er klint over.

Røska litt i de og det var fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det vere clutchsensor (hvis du har manuell kasse altså) eller bremsesensor som er årsaken? Burde kanskje fått opp feilmelding isåfall men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...