Gå til innhold

E91 som ikke vil starte


Eystein Ose
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

E91en min skal på eukontroll i morgen, så kjørte den på verksted ikveld. Fikk så telefon fra verksmester at bilen ikke vil starte. Han tenkte å kjøre den inn i kveld siden den har timen kl 08 imorgen. Drar til verkstede for å se, og det stemmer. Bilen låser seg opp som normalt, setter nøkkel i tenning men kommer bare til trinn 1 på tenning. Ingenting skjer når jeg trykker på startknappen. Har hatt bilen i 7år nå, og har aldri vert bort i dette. Har bare idag starter bilen 4-5 ganger, og har oppført seg som normalt. Måler 12.6v på batteriet, og har og prøvd med startbooster. 

Bilen det er snakk om er en E91 320D 2006mod. 

 

Vet dette er en longshot. Men er det noen som har noen tips? Lite gira på å dytte den inn på verksted for feilsøking på 1300kr/t😅

IMG_0370.thumb.jpeg.c277dc6cf6f7407c7dfaf5e22148a2e5.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja glemte å nevne det. Jeg prøvde med reservenøkkelen nå når jeg var ned. Har googlet litt å ser at sikring på start\stopp knappen kan være en plass å starte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Eystein Ose skrev:

Jo det er mulig! Men skulle tro man fikk på tenningen selv om starteren er sliten? Denne har fjusket litt, typ 2 ganger i året siste 4 åra.

Ok ,ja det var jo litt rart .

Denne sloten da der du putter nøkkel inn ,kan det være den som er sliten ?

Dette er jo og noe som slites ut etterhvert 😩😩,ser på en serien her den er skvær gåen nå .

Og den kan og finne på å kun ha trinn en på nøkkel av og til ,men gir seg til slutt foreløpig .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde mange ganger inn og ut med nøkkel, så merkelig om den kun skal gi seg på noen timer. Men absolutt en mulighet det også.

Skal gi det et forsøk med feilsøking der bilen står, før jeg evt sleper den hjem imorgen. Har en liten teori om at det er relatert til Start/stopp knappen egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Eystein Ose skrev:

Prøvde mange ganger inn og ut med nøkkel, så merkelig om den kun skal gi seg på noen timer. Men absolutt en mulighet det også.

Skal gi det et forsøk med feilsøking der bilen står, før jeg evt sleper den hjem imorgen. Har en liten teori om at det er relatert til Start/stopp knappen egentlig. 

Ja, jeg tror og mer på noe slikt, noen av de andre tingene hadde du nok merket mer over tid før det ble helt dødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update:

Var ned nå for å feilsøke litt, men før jeg begyndte på det tenkte jeg å prøve å starte. Og den fyra rett opp den gitt😅 IMG_4165.thumb.jpeg.02d1ef2fb8351066f15d88006ac09759.jpeg

Fikk opp denne, så skal lese ut feilkoder i morgen. 
 

Nå står den vertfall hjemme i garasjen igjen, så da blir det kjekkere å feilsøke om det dukker opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update igjen.

Bilen funker som normalt igjen. Lest ut feilkoder å finner ingenting relevant til det som har skjedd.

Fra imorgen blir det normalbruk, så får vi se hvor lenge det varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...