jonasgrns Skrevet Januar 23 Share Skrevet Januar 23 Hei! Kjøpte meg en E61 2007 modell for ikke så lenge si og har fått litt problemer i det siste. Et er luftfjæringa. Den funka når jeg kjøpte bilen. Etter hvert fikk jeg opp varsel innimellom men dempinga funka forsatt. Til helga tok den kvelden og nå ligger bak delen veldig lavt (bilde under) og bilen spretter på hver lille homp i veien. Vet ikke helt va som er problemet. Kommer lyd fra kompressoren (video under), men det bråker så masse at noe må være galt. Hva kan ha skjedd?. Kan det ha noe med at sikringa som står i er 10amp mindre en det den skal (ikke sprengt sikring). Takk for hjelp på forhånd. IMG_5634.mov Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 23 Share Skrevet Januar 23 Sjekk stagene på hver side som gir signal til luft. De kan ruste fast og knekke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonasgrns Skrevet Januar 23 Forfatter Share Skrevet Januar 23 2 timer siden, Otis skrev: Sjekk stagene på hver side som gir signal til luft. De kan ruste fast og knekke. Hva er stagene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 23 Share Skrevet Januar 23 Stag fra høydesensor til bærearm. En på hver side. Kan hende du har en større lekkasje og derfor bråker det mer. Sikringa har ikke noe å si om kompressor først går. Bilen humper fordi luftbelgene er tømt og du ligger på demperne som er kjørt i bånn. sveigis og jonasgrns reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Januar 23 Share Skrevet Januar 23 ellers finnes det jo mange tråder/ innlegg om dette fra før av >søkefeltet .) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonasgrns Skrevet Januar 25 Forfatter Share Skrevet Januar 25 På 23.1.2024 den 9.09, E.C. skrev: Stag fra høydesensor til bærearm. En på hver side. Kan hende du har en større lekkasje og derfor bråker det mer. Sikringa har ikke noe å si om kompressor først går. Bilen humper fordi luftbelgene er tømt og du ligger på demperne som er kjørt i bånn. Ligger under bilen nå, er det noe som ser uvanlig ut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 25 Share Skrevet Januar 25 Det var noen ledninger som mistenkelig lite beskyttet. Ellers ok. Men sjekket du stagene? De er ganske små i plast og henger fast i en sensorboks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonasgrns Skrevet Januar 25 Forfatter Share Skrevet Januar 25 Vet ikke om jeg sjekket de eller ikke, men såg sånn helt ok ut på de fleste tingene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 25 Share Skrevet Januar 25 Om stag er ok, har du lekkasje en plass. Frem med såpevann og sprayflaske. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robkill Skrevet Januar 25 Share Skrevet Januar 25 (endret) Har opplevd at at kompressoren drar inn vann/fuktighet på e61 slik at rådelageret går i deler. Da vil den fortsatt lage tilnærmet normal lyd, men slaglengden på stempelet er såpass begrenset at det ikke bygges trykk. Edit; bilder fra arkivet 🙃 Endret Januar 25 av Robkill sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonasgrns Skrevet Januar 25 Forfatter Share Skrevet Januar 25 Ok, sånn jeg ser det, alt funka fint da jeg kjøpte den, og kompressor lagde ingen/fin lyd. Så begynte den å bråke å så slutta luftfjæringa å funke. Så mest sannsynlig er kompressoren slitt? At det er den som er ødelagt. At den ikke greier å pumpe luft Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå