Werther Skrevet Februar 15 Share Skrevet Februar 15 Dette er et generelt spørsmål da jeg ikke sliter med dette selv (enda), men ser haugevis av både E60 og E61 på finn som sliter med strømtyver og eiere som gir opp. Det har vært fryktelig mange av de til salgs de siste månedene, og ser ut til å gjelde både typiske ungdomsbiler og originalbiler uten ettermontert elektronikk. Så man kan ikke bare skylde på unge eiere og dårlig vedlikehold. Strømkabelen er vel byttet på garanti på de fleste bilene her til lands for lenge siden, også bruktimporterte biler. Hadde det bare vært E61 kunne man jo mistenkt bakluke-ledningsproblematikken som har hengt med siden E34 touring, men ser ut til at E60 sedan sliter med det samme. Noen tanker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Februar 15 Share Skrevet Februar 15 Defekt IBS vil føre til det motsatte - å tappe bilen fremfor å kutte strømtrekk. Har ikke tellingen på hvor mange IBS-sensorer jeg har byttet opp igjennom og hvor mye rare feil dette gir. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Februar 15 Share Skrevet Februar 15 Kabler til bakluke, radio/ccc kan nå trolle, håndtak/lås, spesielt med comfort access, alle moduler som blir litt defekte har egentlig potensiale til dette. Viftemotstand er jo noe også. Med defekt IBS eller frakoblet IBS (som er gjerne det typiske FB-tipset) så blir det ikke noe bedre. Delebilen tror jeg har hatt problem med strømtrekk og jaggu var dørhåndtaket på sjåførsiden noen grader varmere enn alt det andre. Oppdaget tilfeldig med varmekamera da jeg holdt på med noe annet. Werther reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Februar 15 Forfatter Share Skrevet Februar 15 Trodde comfort access hovedsakelig var et problem på F10/F11, men det dukker selvfølgelig opp på E60/E61 også ja. Har ikke hatt strømproblemer enda på mine 2.5 år og 65 000km, men regner nesten med at den skal begynne å kødde snart siden jeg ikke vet hvor gammelt batteriet er. Dog har ikke bilen min noe særlig ekstrautstyr og blir ikke småkjørt. Har klart kaldstart uten problemer i minus 20/25 flere ganger denne vinteren etter å ha stått 3-4 dager utendørs... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Februar 15 Share Skrevet Februar 15 (endret) Jeg hadde for mange mange år siden strømtrekk på E60en og da var det MPM- modulen som hadde bitte litt vann i seg, ikke den typiske drukningen som mange andre har slitt med for da skjer det veldig mye rart. Helt tilfeldig at jeg fjernet resevehjulet og alt som var der og fant litt vann i brønnen der modulene ligger. Det er det eneste strømproblemet jeg har hatt på den bilen som jeg har eid nå siden 2009. Endret Februar 15 av Reef89 Werther reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet Februar 15 Share Skrevet Februar 15 12 minutes ago, Werther said: Trodde comfort access hovedsakelig var et problem på F10/F11, men det dukker selvfølgelig opp på E60/E61 også ja. Har ikke hatt strømproblemer enda på mine 2.5 år og 65 000km, men regner nesten med at den skal begynne å kødde snart siden jeg ikke vet hvor gammelt batteriet er. Dog har ikke bilen min noe særlig ekstrautstyr og blir ikke småkjørt. Har klart kaldstart uten problemer i minus 20/25 flere ganger denne vinteren etter å ha stått 3-4 dager utendørs... Jeg har sett det på alle modeller med Comfort access, F15, F48, E60, E90 men desidert mest F10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå