Gå til innhold

E87 5dørs eller E90?


Anbefalte innlegg

hei! vet dette temaet har vært oppe tidligere, men jeg må høre igjen siden jeg ikke fant noe ang barnesete.

så saken: jeg skal ha meg en billig(til bmw å være) pendlerbil, MEN den må også ha mulighet for barnesete plass bak da jeg har ei litta på under 3 år.

de jeg vurderer er 1serie E87 og 3serie E90. begge disse kan man finne til greie priser, der det er ofte fikset og påkostet rep med dokumentasjon. 

jeg vil ha diesel da de går billigst, selvom jeg er veldig klar over N47 problemene som kan skje. har tidligere hatt E91, f10, F30 med den motoren som har gått strøkent.

hva er folks erfaringer rundt disse bilene? tenker generel vedligehold og holdbarhet. vi har alt en volvo v70, så jeg trenger ikke en e91. ønsker sedan 3er eller 1serie med 4dører.

 skjønner at plassen er noe større i e90, men så koster de gjerne også mer. budsjett er rundt 80k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt to E91 og én E90, og har egentlig opplevd de som ganske greie biler å eie. Hatt lite tull med de.

Skal sies at jeg ikke er den som kjører mest i løpet av et år, så det kan vel kanskje spille en rolle her.

Egentlig det du bør passe mest på med begge disse to er rust i traversen bak, det er en kjent svakhet.

Ellers vil jeg da tro at E87 i stor grad er ganske lik med tanke på vedlikehold/holdbarhet.

 

Barnesete får noen andre komme med bidrag på 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en E87 130i som vi bruker litt som familiebil nå mens jeg venter på ny bil, med to barneseter bak så er det veldig trangt. Så jeg kan egentlig ikke anbefale det, ville forsøkt meg på en E90 i dette tilfelle tror jeg 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei er ikke god plass i E87, har brukt den ene vår litt nå mens jeg har ventet på deler til F11'en og jentungen er veldig lite fornøyd iallefall :blink:🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt E91 320D 2011 modell, billig bil å kjøre, men måtte skifte turbo tidlig, mener på den hadde gått noen og 60000. Ellers var det en veldig ok bil, og nok motor til det daglige. E90 har jeg kun hatt M3en av, vi hadde bakovervendt barnesete bak henne i den, det funket helt fint, men bak meg hadde ikke det gått (191cm). Ikke en veldig stor bil det heller, men sikkert bedre plass enn i E87 ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rust i travers, dårlig jord og/eller plusskabel, død frm og abs-ringer som går i stykker og potensielt tar med sensorer, kupevifte og strøm til den (lett å bytte). Ellers det du nevnte med evt. N47. Det er jo ikke de mest kompliserte bilene sånn sett, etter dagens standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar folkens! Er uten tvil e90 som frister mest ja:) bare ikke så lett å finne en med de ønskene jeg har og er i området 😅 krav er: Msport utv, alcantara interiør, cic og hvis km er høy må regkjede være dokumentert 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...