GAMMELOGGOD Skrevet April 3 Share Skrevet April 3 Har fått en "brumming/during" under fart over 50 km som endrer seg dersom jeg kjører litt brått sikk sak. Dette kan vel ikke være annet enn hjullager ?? Hvor lenge skal hjul lager vare ? bilen er 1999 mod og gått 310000km - er det bare å bestille hjullager ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 3 Share Skrevet April 3 Høres sånn ut. Du har nå uansett fått valuta for pengene her. Ikke mye som produseres i dag er ment å vare i 25 år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet April 3 Share Skrevet April 3 Bytt på begge sider når du først er i gang, heldigvis er hjulnav med lager lett og bytte på E39 foran, eneste den ene bolten kan være litt værre og komme til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet April 3 Share Skrevet April 3 5 timer siden, GAMMELOGGOD skrev: er det bare å bestille hjullager ? sørg for å bestille FAG hjullager Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet April 4 Share Skrevet April 4 15 timer siden, Ingvaldsen skrev: sørg for å bestille FAG hjullager Eller SKF og kjøp med hjulnav om du ikke har tilgang på presse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 4 Share Skrevet April 4 Det er ikke noe å presse foran på e39. Alle bilene har bakhjulsdrift og hjullageret er én bit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet April 4 Share Skrevet April 4 13 minutter siden, E.C. skrev: Det er ikke noe å presse foran på e39. Alle bilene har bakhjulsdrift og hjullageret er én bit. Ja du har rett, lurer på hva jeg forvekslet det med nå, baklager muligens, hmm Har byttet både foran og bak på E39 tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet April 4 Share Skrevet April 4 Må være noe annet, man kan kjøpe nytt nav bak i løsvekt, men må nok like fullt presse det inn. Usikker på om bmw selger noe ferdigpresset i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet April 6 Share Skrevet April 6 På 4.4.2024 den 14.30, Haug530D skrev: SKF uoriginal del, har faktisk dårlige erfaringer med skf på bmw. skf er nødvendigvis ikke noe kvalitetsstempel når det kommer til bildeler, akkurat som febi bilstein, billige brembo bremser og hella pagid for å nevne eksempel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet April 6 Share Skrevet April 6 40 minutter siden, Ingvaldsen skrev: uoriginal del, har faktisk dårlige erfaringer med skf på bmw. skf er nødvendigvis ikke noe kvalitetsstempel når det kommer til bildeler, akkurat som febi bilstein, billige brembo bremser og hella pagid for å nevne eksempel. Har ikke hatt noen negative erfaringer med SKF hjullager på BMW, febi vet jeg ikke er noe å trakte etter nei, er mange som tror det er kvalitet, når det gjelder bremser bruker jeg kun Zimmerman og har gode erfaringer med det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet April 6 Share Skrevet April 6 49 minutter siden, Ingvaldsen skrev: uoriginal del Fabrikkmontert hjullager på F10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet April 6 Share Skrevet April 6 2 minutter siden, ///M-ini95 skrev: Fabrikkmontert hjullager på F10 blir noe helt annet når det faktisk er originalt på den bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet April 6 Share Skrevet April 6 Kan også legge til at Lemförder ikke nødvendigvis er et kvalitetsstempel lenger. Står det made in China, så kan du banne på at det ikke er bra greier. Elendig passform. E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet April 6 Share Skrevet April 6 (endret) 17 minutter siden, ///M-ini95 skrev: Kan også legge til at Lemförder ikke nødvendigvis er et kvalitetsstempel lenger. Står det made in China, så kan du banne på at det ikke er bra greier. Elendig passform. helt enig, men akkurat disse foringen skal vell vær litt for stor for å bli spent opp når det blir montert.. mulig jeg tar feil ? kommer noe lignende i neste oppdateringen om min e39 Endret April 6 av Ingvaldsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet April 6 Share Skrevet April 6 2 minutter siden, Ingvaldsen skrev: helt enig, men akkurat disse foringen skal vell vær litt for stor for å bli spent opp når det blir montert.. mulig jeg tar feil ? kommer noe lignende i neste oppdateringen om min e39 Litt ja, men her var det såpass mye at jeg gjengene til mutterne ikke var synlige en gang ved forsøk på å montere. Endte opp med å fjerne c.a 10mm med materiale for at det skulle være mulig å montere i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå