Gå til innhold

LØST - Girkasse modell i en E70 med M57N2 2009 modell?


Otis
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo,

Jeg trodde det var GA6HP28 som stod i alle E70 med diesel, før LCI. Jeg vet jo at LCI fikk GA8HP45 eller 70.

Men hvilken girkasse er det i en pre-LCI? I følge delekatalogen så er det HP26Z og ikke HP28. Men jo mer jeg Googler og ser på girkasser til salgs, jo mer tror jeg det er HP28 kasser.

Grunnen for at jeg spør er at jeg ikke vil gå under bilen å lete etter lappen på min, om jeg kan slippe det.
Jeg skal kjøpe meg alle solenoider og zip-kit til min girkasse og skifte før sommeren.

Noen som vet noe eller må jeg under bilen?

Endret av Otis
Endret tittel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom på noe at det MÅ vel egentlig være HP28 i alle E70 da de har elektronisk skifter.

For i E6x kom jo HP28 inn når det ble elektronisk skifter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Otis skrev:

Hallo,

Jeg trodde det var GA6HP28 som stod i alle E70 med diesel, før LCI. Jeg vet jo at LCI fikk GA8HP45 eller 70.

Men hvilken girkasse er det i en pre-LCI? I følge delekatalogen så er det HP26Z og ikke HP28. Men jo mer jeg Googler og ser på girkasser til salgs, jo mer tror jeg det er HP28 kasser.

Grunnen for at jeg spør er at jeg ikke vil gå under bilen å lete etter lappen på min, om jeg kan slippe det.
Jeg skal kjøpe meg alle solenoider og zip-kit til min girkasse og skifte før sommeren.

Noen som vet noe eller må jeg under bilen?

hp26z er bmw sitt navn for hp28, du ser dette på alle modeller med hp28 i delekatalog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, riktig. Det var påstått et par plasser.

Bestilte zip-kit i sted. Har sendt forespørsel på separator plata.

Skal bestille solenoid kit snart.

Blir stor service på girkassa. Nå skal det pinadø bli gode girskift!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaaa. Nå først blir det som sagt en stor overhaling, på ventil huset og solenoider.

Så får vi se hva tiden vil bringe. Misforstå meg rett, jeg har hele tiden vurdert suthpin eller xhp. Men overhaling først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på sutphin og xhp? Har det noen hensikt på en ikke-tunet motor?

Bortsett fra at man får hastighet og girtrinn på digitalt display i dashbordet (E70).

Endret av teerex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig har ikke testet begge men har erfaring med Sutphin, @Tollefsen har testet begge deler og han sa Sutphin var overlegent i forhold.

Får blant annet økt linjetrykk med tuning 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Om noen andre lurer, så er det HP28 i alle X5 E70, når man har pre-LCI. BMW kaller den også for HP26z.

Jeg bare skrev det i litt mer klartekst, om noen andre skulle lure på det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Otis changed the title to LØST - Girkasse modell i en E70 med M57N2 2009 modell?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...