///M-ini95 Skrevet Søndag kl. 12:40 Skrevet Søndag kl. 12:40 2 minutter siden, E.C. skrev: Kan dele min erfaring med Skruvat og bestillingen jeg la inn på Black Friday. Jeg kjøper ikke stort på BF, men pleier å kjøpe motorolje for det kommende året når det er litt billigere. Vis skjult innhold Pakken min ankom sånn: Det var jo veldig praktisk da jeg ba samboeren om å plukke den opp på veien hjem. Så måtte en ekstra tur hjem for å hente en balje. Pakket ut og det var klart tydelig mindre olje i den ene flasken: Skyter en e-post til Skruvat med bildene og tenker at her sender de vel bare en ny flaske på 1 L (eller 4 L for å være litt hyggelige) og så har vi saken ut av verden. Post i butikk hadde også registrert skaden ved ankomst. Svaret jeg får: "du må bruke vårt returskjema". Greit, ikke superservice, men kan til dels forstå slike skjemaer. Fyller ut et skjema og får i retur: "Det er ikke nok bilder av emballasjen fra alle vinkler, du har ikke tatt bilder av innpakkingen og pakkematerialet". Og det er ikke sånn at jeg kan legge til mer info her, nei nei, denne returforspørselen er avvist og stengt, så du må starte alt på nytt. Fordi de muligens skal prøve å henge det på transportøren Bring. Altså, de har puttet flaskene med olje i hver sin pose for å forsikre seg mot lekkasjer, men samtidig så har de slengt dem inn i en pappeske uten noe pakkemateriale, så de kan bare skli fra side til side der. Da må jeg lage en 3. henvendelse og vise til sprekken i flaska som skyldtes deres dårlige innpakning: Og grave ut pappeska fra søpla for å vise at den ikke var skadet: Og at de hadde poser: Og det er jeg som må "bevise" hvordan de har pakket inn deres egne pakke (som for øvrig ser ut til å være pakket av en robot, basert på eska, så bør da være mulig å vite nøyaktig hva som er oppi den). Da måtte gå med disse bildene av pakkematerialet: Og vipps så var returen plutselig godkjent. Det er dog sånn at du får penger i retur og ikke en ny vare. Akkurat her får jeg 3,5 L olje "gratis" i bytte mot krangling over internett, men om jeg hadde ventet ut et tilbud på BF og fått en vare som har blitt skadet i transport og som ikke kan brukes så ville det være ganske dårlig deal å få igjen penga når alle prisene hos konkurrentene har gått opp. Også dårlig deal om jeg hadde kjøpt denne olja til et oljeskift som skulle gjøres straks etter mottak og halvparten av olja hadde lekket ut fordi de ikke gidder å pakke inn ordentlig. Blir ikke bestilling hos Skruvat i 2025 for å si det sånn, må i så fall være et eksepsjonelt bra tilbud for at jeg skal vurdere de igjen. Jeg lurer på hvor ofte slike selskaper opplever at folk prøver å "scamme" dem, siden de er så vanskelige og firkantet på dette med retur. Enten det være seg skadet forpakning, ting som ryker etter kort tid eller feilsendte deler. Har erfaring med Skruvat en gang, og det var da jeg bestilte startermotor til Primera'n. Det tok mer eller mindre 3 uker fra jeg bestilte til den havnet i posten. Dette til tross for at det stod 2-5 dager leveringstid. Det var mitt første og siste møte med Skruvat. Jeg måtte krangle meg til ny baklampe på F10n fra Eurodel, ettersom den nye jeg kjøpte etter kort tid sluttet å virke. Hele returprosessen deres kan beskrives sånn: "Bestill ny del fra oss, send gamle i retur. Om vi får godkjent garanti fra produsenten, så sender vi deg pengene for lampe #2 tilbake slik at du kun betaler for 1 lampe. Skulle vi få avslag, får du avslag og dermed har du betalt for 2 lamper" teerex reagerte på dette 1
Lars89 Skrevet Søndag kl. 12:41 Skrevet Søndag kl. 12:41 Bestilte nettopp noen bremsedeler hos Skruvat og fikk tilsendt et annet/billigere merke. Tok også 2-3 uker å få delene uten noen videre grunn for det. Eneste tilbudet jeg fikk var en rabattkupong på 10% etter flere uker uten svar. Så det blir lenge til neste bestilling der. Kan jo selfølgelig bestille via jobb, men prisforskjellen er ofte helt latterlig stor.
E.C. Skrevet Søndag kl. 12:55 Skrevet Søndag kl. 12:55 Ja, det hjelper nok ikke at enkelte er uærlige og prøver å scamme selgere ved å sende noe annet enn det de kjøpte i retur (faktisk hørt om slikt på finn også), men det blir noen ganger ganske latterlig hvor langt selgere drar det når jeg bokstavelig talt har bilder fra butikken der esken er full i olje og hadde trolig gått med på å få en 1 L flaske ettersendt for å dekke inn det som er sølt ut. Den "du må betale hvis vi ikke finner noe feil" er samme taktikk som Tesla kjørte da jeg skulle ha reklamasjon. Ønsker vel først og fremst at kunder gir opp å klage tenker jeg. Lengre leveringstid enn først antatt er kjipt, men noenlunde forståelig, men å sende andre varer enn først indikert synes ikke jeg er greit i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå