Gå til innhold

Erfaringer med Eurodel i senere tid?


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Har bestilt mye hos Eurodel de siste tre årene, og alltid vært fortnøyd med deler, leveringstid samt reklamasjon i to tilfeller der det har vært nødvendig. 
De siste fire ukene har jeg lagt inn to ordrer hos de, i håp om at de skulle levere raskere enn eksempelvis Autodoc. Ved begge ordrene har jeg krysset av for sjekk at delene faktisk passer, men dette har jeg ikke fått tilbakemelding på, slik som tidligere. 
Begge bestillingene har tatt over to uker fra bestillingsdato til leveringsdato hos post i butikk, noe som er uvant etter min erfaring med Eurodel. For all del - vanligvis tar det to dager fra sporingsnummeret hos posten dukker opp til pakken er på vei, men ved siste bestilling tok dette fire virkedager.  

For å i det hele tatt få oppdateringer om ordren min, har jeg forsøkt å kontakte de via kontaktskjema og telefon flere ganger underveis, uten respons

Har også forsøkt livechat-tjenesten, men jeg gir opp å stå i kø når man er nr. 20-30 i kø i 45 minutter. 
 

Uten å direkte henge ut Eurodel, lurer jeg dermed på om flere har samme erfaring nå i senere tid? 

Endret av AndersJH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har til tider opplevd noe tregere leveringstid fra Eurodel enn hva jeg er vandt med fra tidligere av. Dog er det snakk om kanskje tre-fire dager lenger enn hva de estimerte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Takk for svar!

Innlegget mitt er nok skrevet både for å dele erfaring,  litt i frustrasjon og delvis etterpå-klokskap, når bilen står ukjørbar og jeg velger å bestille nødvendige deler til reparasjon fra nettbutikken som erfaringsmessig leverer godt både på pris og leveringstid. (Uten at jeg skal kritisere pris.)

Annonserer de at delene kan sendes fra Oslo eksempelvis om to virkedager, så skapes det jo forhåpninger. 

Er det noen som har nylige erfaringer med Autodoc og leveringstid? Òg om det tilkommer moms og tollgebyr på kjøp derfra? 
Står at norsk moms er inkludert, men jeg finner ikke firmaet i VOEC-oversikten tll Skatteetaten. (Utenlandske nettbutikker hvor norsk moms er inkludert i pris.)

Begynner å bli noen år siden jeg bestilre fra Autodoc, og jeg opplevde da å både måtte betale ekstra tollgebyr og moms, og ikke  

Har også brukt Koed innimellom, men også her har det vært tilfeller hvor leveringstiden har vært lang da de har måttet bestille deler fra Tyskland når jeg har bestilt Value line-sett. I disse tilfellene har jeg blitt informert om dette underveis i ordreprosessen. 

Endret av AndersJH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutes ago, AndersJH said:

Takk for svar!

Innlegget mitt er nok skrevet både for å dele erfaring,  litt i frustrasjon og delvis etterpå-klokskap, når bilen står ukjørbar og jeg velger å bestille nødvendige deler til reparasjon fra nettbutikken som erfaringsmessig leverer godt både på pris og leveringstid. (Uten at jeg skal kritisere pris.)
Er det noen som har nylige erfaringer med Autodoc og leveringstid? Òg om det tilkommer moms og tollgebyr på kjøp derfra? 
Står at norsk moms er inkludert, men jeg finner ikke firmaet i VOEC-oversikten tll Skatteetaten. (Utenlandske nettbutikker hvor norsk moms er inkludert i pris.)

Har også brunt Koed innimellom, men også her har leveringstiden vært lang innimellom, da de har måttet bestille deler Tyskland når jeg har bestilt originale deler. 

Autodoc leverer ferdig momset inn, ingen ekstra kostnader. Leveres på nærmeste Post. Går en god uke om det er på lager hos de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, stfoer skrev:

Autodoc leverer ferdig momset inn, ingen ekstra kostnader. Leveres på nærmeste Post. Går en god uke om det er på lager hos de.

Må alltid betale ekstra mva når jeg henter autodoc pakker hos posten, selv om ordren sier inkl mva. Hvorfor, har jeg aldri forstått. Og frakten er dyrere. Så totalen blir dyrere enn tilsvarende deler hos eurodel (min erfaring) i tillegg har det vært 2 tilfeller av feil leveranse fra autodoc, og vanskelig returprosedyre. Mens eurodel har levert rett hele veien (så langt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Evopower skrev:

Må alltid betale ekstra mva når jeg henter autodoc pakker hos posten, selv om ordren sier inkl mva. Hvorfor, har jeg aldri forstått. Og frakten er dyrere. Så totalen blir dyrere enn tilsvarende deler hos eurodel (min erfaring) i tillegg har det vært 2 tilfeller av feil leveranse fra autodoc, og vanskelig returprosedyre. Mens eurodel har levert rett hele veien (så langt)

Høres rart ut, ville kontaktet Autodoc da.

Har bestilt veldig mye fra Autodoc siste årene, og aldri hatt det problemet. Ingen etterbetaling etter ordren er satt hos de, og alltid levert på døren hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Evopower skrev:

Må alltid betale ekstra mva når jeg henter autodoc pakker hos posten, selv om ordren sier inkl mva. Hvorfor, har jeg aldri forstått. Og frakten er dyrere. Så totalen blir dyrere enn tilsvarende deler hos eurodel (min erfaring) i tillegg har det vært 2 tilfeller av feil leveranse fra autodoc, og vanskelig returprosedyre. Mens eurodel har levert rett hele veien (så langt)

Har ikke måttet betale ekstra mva hos Autodoc og har brukt Autodoc mer enn Eurodel i det siste da det har blitt noe billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestiller man når det er 40% eller mer tilbud på autodoc så har eurodel alltid blitt ganske mye dyrere i mitt tilfelle. Aldri betalt noe ekstra og varene er stortsett på plass innen en uke om de har på lager. Gratis frakt også over en viss sum. 

 

Eksempelvis idag:

Autodoc pris på mahle luftfilter og mann oljefilter, pris: 378,- pluss frakt.

Samme delene hos eurodel: 880,- pluss frakt. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist eg bestillt deler fra Autodoc (20l Castrol) så varierte prisen gjennom heile veka, men klart billigast på fredags kveld. Litt som å spille lotto når tilbudet var best. Både veil-pris og rabatter gikk opp og ned fleire ganger på noken timer.  Er også litt billigere å bestille i app. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Kjedelig når man sto på posten med en pakke fra autodoc til 9000kr ink mva, og fikk beskjed om å betale over 2000kr i mva oppå der igjen. Kan jo ha skjedd feil i postvesenet og. Og dette var i 2018. Har ikke brukt autodoc etter det

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Evopower skrev:

Kjedelig når man sto på posten med en pakke fra autodoc til 9000kr ink mva, og fikk beskjed om å betale over 2000kr i mva oppå der igjen. Kan jo ha skjedd feil i postvesenet og. Og dette var i 2018. Har ikke brukt autodoc etter det

Da hadde jeg kontaktet Posten etterpå og sendt de en kopi av kvittering så hadde det ordnet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle som deler erfaringer!

Er helt enig i at Autodoc kommer billigst ut på pris, om man så må betale 220,- i frakt. Men samtidig er det jo litt merkverdig at det varierer om kundene plutselig må betale moms og tollgebyr ved henting, til tross for at dette skal være inkludert. 
Nå er jeg kanskje litt ekstra skeptisk til å handle bildeler fra utlandet, da jeg opplevde å måtte betale ca. 7000,- i moms for fire felger jeg kjøpte via Ebay for 4000,- pga selgeren hadde fylt ut feil kolonne på fraktseddelen. Han hadde forveksel forsikringssummen og verdien, og satt verdien/kjøpssummen til 20000,-💸

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man har god tid på å bestille deler hos Autodoc, er trikset å legge ting i handlekurven og la de ligge der.

Så følge med hver dag hvordan prisene blir. Er jo ofte 35-43% rabatt, men faktisk når det ikke er reklame for rabatter kan prisene være billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...