planke Skrevet Juni 10 Share Skrevet Juni 10 Hei Vår datter har en bmw 225xe som skal på 90000 km service, det er en 2019 modell, anbefaler dere bmw eller frittstående verksted. Garantien har jo gått ut på denne, tenkte kanskje å levere den på frittstående verksted. Men litt usikker siden bilen ikke er så gammel. Hvis jeg leverer på frittstående verksted, hva må jeg påse at de utfører? Tilleggsspørsmål Etter at jeg har kjørt denne bilen har jeg fått øynene opp for bmw igjen. Siste bmw for meg var e30 320i. Lysten på bmw har kommet tilbake. Har kikket litt på bmw x1 alt. bmw x2. Hvordan er kvaliteten på bmw med hybrid drivlinje. Tenker en 2/3 år gammel bil. Finner fine biler til en grei pris. Hva anbefaler dere? Takknemlig for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 11 Share Skrevet Juni 11 Det som er, du som kunde må passe på at de utfører det som faktisk skal gjøres. Så du må vite hva som skal gjøres på denne service og få det dokumentert. Hva sier bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet Juni 11 Share Skrevet Juni 11 7 hours ago, planke said: Hei Vår datter har en bmw 225xe som skal på 90000 km service, det er en 2019 modell, anbefaler dere bmw eller frittstående verksted. Garantien har jo gått ut på denne, tenkte kanskje å levere den på frittstående verksted. Men litt usikker siden bilen ikke er så gammel. Hvis jeg leverer på frittstående verksted, hva må jeg påse at de utfører? Tilleggsspørsmål Etter at jeg har kjørt denne bilen har jeg fått øynene opp for bmw igjen. Siste bmw for meg var e30 320i. Lysten på bmw har kommet tilbake. Har kikket litt på bmw x1 alt. bmw x2. Hvordan er kvaliteten på bmw med hybrid drivlinje. Tenker en 2/3 år gammel bil. Finner fine biler til en grei pris. Hva anbefaler dere? Takknemlig for svar. X1 of X2 er på mange måter likt 225XE siden de er bygd på sammen platform bare at de står på litt høyere «bein» og annet karosseri / utseende kjente problemer på dette plattform er motorfeste og oljefilterhus, ellers er det som meg kjent veldig pålitelig biler. Jeg har F48 X1 selv med diesel motor og passerte i går 111111km I disse 111111 km har jeg utført servicer og byttet ut bærearmer foran og 1 hjullager som begynte å lage lyd. Ellers ingen problemer så langt. Bare rekkevidde på ren eldrift er litt lavt sier noen men det kommer sikkert an på behov og planke, Ron Jeremy og Marius2002 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet Juni 11 Share Skrevet Juni 11 Om ikke prisforskjellen er for stor ville jeg vurdert og brukt et BMW-verksted bare for å være sikker på å få servicehistorikken lagret i iDrive. "Grønne" ok der er gull verdt når man skal selge bil eller dokumentere at servicehistorikk er fulgt i forbindelse feks. maskinskadeforsikring. Det varierer vel litt om frittstående verksteder har denne muligheten eller ikke. Ellers vil vel bilen varsle om det meste av det som skal gjøres selv. Men greit å merke seg at når bilen varsler om oljeskift skal det noen ganger også byttes luftfilter og drivstoffilter også, men jeg er ikke sikker på om dette alltid står i iDrive. Er vel luftfilter og drivstoffilter bytte på hvert andre oljeskift som er det vanlige nå. Muligens det er det samme med plugger på disse motorene om ikke det er et eget varsel for disse i iDrive. BMW har jo også lang rustgaranti, men denne fordrer jo at "Vechicle Check" er gjort i henhold til serviceplan. Dette kan vel også gjøres på frittstående verksted, men mulig du står litt sterkere om dette er gjort hos et BMW-verksted. mr.pingu og planke reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juni 11 Share Skrevet Juni 11 Det skal byttes olje, oljefilter, luftfilter, tennplugger (bensin), drivstoffilter (diesel) og kupefilter på annenhver service, dvs hvert 4. år. Bmw legger dette inn i det digitale serviceheftet, men bilen varsler bare om oljeskift. Mellom disse servicene skal det kun skiftes olje, oljefilter og kupefilter. Bremsevæske har også to års intervall, men blir gjerne tatt seperat. Tror dette er fordi det gjøres første gang etter 3 år. Jeg ville sjekket pris på serviceavtale hos Bmw. Jeg har hatt dette de siste 5-6 åra for å ha en ryddig historikk når bilen skal selges. Ron Jeremy og planke reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
planke Skrevet Juni 12 Forfatter Share Skrevet Juni 12 Takk til dere for fine innspill, det var interessant, lærer litt hele tiden. Det med rust garanti trengte jeg ikke på, men verd å ta med i regnestykket. Har sendt e post til bmw, får høre hvor mye servicen koster der. Har også sendt forespørsel til naf. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
planke Skrevet Juni 12 Forfatter Share Skrevet Juni 12 Var forresten ute og kikket, helt riktig så sier bilen at det skal byttes olje og mikrofilter. Så "liten service" nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet Juni 12 Share Skrevet Juni 12 20 minutter siden, planke skrev: Var forresten ute og kikket, helt riktig så sier bilen at det skal byttes olje og mikrofilter. Så "liten service" nå. Hvis forrige service ligger i servicehistorikken iDrive kan du trykke på den aktuelle servicen og se hva som ble gjort da. Om ikke plugger og luftfilter ble gjort i forbindelse med oljeskift den gang er den en viss sannsynlighet for at dette skal med på denne servicen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
planke Skrevet Juni 12 Forfatter Share Skrevet Juni 12 Var ute nå, ja ligger i minnet. Ble byttet plugger for to år siden. Da har jeg lært mye om behovet til denne bilen. 👍😃 laffe og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå