Gå til innhold

Tuning


Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan B48 motoren er med tuning? Ser jeg kan få den fra 184hk til 270 med tuv godkjenning. Tåler den det? Ser den står med 250 i noen biler orginal. Er en F31 facelift x drive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne få den i 290 og.

driver ikke med noe herjing, kjører fint og drar ikke på med kald motor. Olje byttes hver 10k

 

må man kansje bygge om bremser for å få det godkjent? Eller hvor mye kan man gå opp på de orginale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

320i du har? Da har den B48B20A. Jeg har gjort myeeeeeeeeeeee research på tuning av min 330e (samme motor) og generelt sett så går det bra med 70hk ish av hva jeg har sett (asså 250-260hk)... Men de som pusher noe mer enn 300hk pleier å ha smidde råder og stempler i B48B20A samt en del andre ting. B48B20B som sitter i 330i har noen andre deler originalt, som stempler, mest sannsynlig sterkere stempler siden det er litt høyere kompresjon på B20B enn B20A (tror jeg?), og B20B var ment til 250-260hk (330i) mens B20A var ment for 170hk-190hk (320i). Men så skal det sies at det som regel ikke er dette som ryker først... f eks chargepipe`n som kommer originalt er bare plastikk møk som bør bli bytta til en av metall... Det meste rundt motor`n ryker før motoren selv, etter det så ryker stemplene.

Er en tråd her om B48B20A.
https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1998444&page=3

Så ja, hva den "tåler" ser ut til å være ganske vidt basert på kjøremønster, bensin kvalitet og lokalt klima, noen kan pushe 350hk på original motor, andre kan bare pushe 280hk. 

Endret av MagnusAG99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, KristianI skrev:

Takk for svar:)

er veldig fristene å tune, men finner lite på nett om jeg må bygge om bremser? Fins vel f31 med over 290 hk? 

Du får det ikke godkjent 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.6.2024 den 1.17, MagnusAG99 skrev:

320i du har? Da har den B48B20A. Jeg har gjort myeeeeeeeeeeee research på tuning av min 330e (samme motor) og generelt sett så går det bra med 70hk ish av hva jeg har sett (asså 250-260hk)... Men de som pusher noe mer enn 300hk pleier å ha smidde råder og stempler i B48B20A samt en del andre ting. B48B20B som sitter i 330i har noen andre deler originalt, som stempler, mest sannsynlig sterkere stempler siden det er litt høyere kompresjon på B20B enn B20A (tror jeg?), og B20B var ment til 250-260hk (330i) mens B20A var ment for 170hk-190hk (320i). Men så skal det sies at det som regel ikke er dette som ryker først... f eks chargepipe`n som kommer originalt er bare plastikk møk som bør bli bytta til en av metall... Det meste rundt motor`n ryker før motoren selv, etter det så ryker stemplene.

Er en tråd her om B48B20A.
https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1998444&page=3

Så ja, hva den "tåler" ser ut til å være ganske vidt basert på kjøremønster, bensin kvalitet og lokalt klima, noen kan pushe 350hk på original motor, andre kan bare pushe 280hk. 

Vet du om det er godkjent å bytte om plastikk chargepipe?

Her er det en som selger bilen sin som har fått anmerkning på rørene sine også selvom det ikke går ut på Utslipp, høyere hestekrefter, sikkerhet?

 

Screenshot_2024-06-20-12-43-32-24_a6a855e3920e1b61ee92a1da3bd5d159.jpg

Screenshot_2024-06-20-12-45-11-45_a6a855e3920e1b61ee92a1da3bd5d159.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ball skrev:

Vet du om det er godkjent å bytte om plastikk chargepipe?

Her er det en som selger bilen sin som har fått anmerkning på rørene sine også selvom det ikke går ut på Utslipp, høyere hestekrefter, sikkerhet?

 

Screenshot_2024-06-20-12-43-32-24_a6a855e3920e1b61ee92a1da3bd5d159.jpg

Screenshot_2024-06-20-12-45-11-45_a6a855e3920e1b61ee92a1da3bd5d159.jpg

Jeg vil påstå hovedproblemet på den der var at katalysatoren var fjernet, jeg vet ikke hva de mener med "andre rør", siden det står sammen med "intercooler" får det meg til å tro det ikke handler om chargepipen? Man må være en ganske svær kødd for å gi mangel på en chargepipe når det er godt kjent at de originale BMW plastikk chargepipene er noe forbanna møk, akkurat chargepipen handler om driftssikkerhet da den kan ryke selv med original motoreffekt. Like tett som å gi mangel for å ha byttet plastikk impellern i vannpumpa til metall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...