KristianI Skrevet Juni 11 Share Skrevet Juni 11 Noen som vet hvordan B48 motoren er med tuning? Ser jeg kan få den fra 184hk til 270 med tuv godkjenning. Tåler den det? Ser den står med 250 i noen biler orginal. Er en F31 facelift x drive Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 11 Share Skrevet Juni 11 Det synes jeg umiddelbart hørtes mye ut, men alt avhenger vel av hvordan du bruker bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristianI Skrevet Juni 11 Forfatter Share Skrevet Juni 11 Kunne få den i 290 og. driver ikke med noe herjing, kjører fint og drar ikke på med kald motor. Olje byttes hver 10k må man kansje bygge om bremser for å få det godkjent? Eller hvor mye kan man gå opp på de orginale Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusAG99 Skrevet Juni 11 Share Skrevet Juni 11 (endret) 320i du har? Da har den B48B20A. Jeg har gjort myeeeeeeeeeeee research på tuning av min 330e (samme motor) og generelt sett så går det bra med 70hk ish av hva jeg har sett (asså 250-260hk)... Men de som pusher noe mer enn 300hk pleier å ha smidde råder og stempler i B48B20A samt en del andre ting. B48B20B som sitter i 330i har noen andre deler originalt, som stempler, mest sannsynlig sterkere stempler siden det er litt høyere kompresjon på B20B enn B20A (tror jeg?), og B20B var ment til 250-260hk (330i) mens B20A var ment for 170hk-190hk (320i). Men så skal det sies at det som regel ikke er dette som ryker først... f eks chargepipe`n som kommer originalt er bare plastikk møk som bør bli bytta til en av metall... Det meste rundt motor`n ryker før motoren selv, etter det så ryker stemplene. Er en tråd her om B48B20A. https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1998444&page=3 Så ja, hva den "tåler" ser ut til å være ganske vidt basert på kjøremønster, bensin kvalitet og lokalt klima, noen kan pushe 350hk på original motor, andre kan bare pushe 280hk. Endret Juni 11 av MagnusAG99 fupsaker og mr.pingu reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristianI Skrevet Juni 12 Forfatter Share Skrevet Juni 12 Takk for svar:) er veldig fristene å tune, men finner lite på nett om jeg må bygge om bremser? Fins vel f31 med over 290 hk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Juni 12 Share Skrevet Juni 12 1 time siden, KristianI skrev: Takk for svar:) er veldig fristene å tune, men finner lite på nett om jeg må bygge om bremser? Fins vel f31 med over 290 hk? Du får det ikke godkjent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristianI Skrevet Juni 13 Forfatter Share Skrevet Juni 13 Får jo med TUV papirer..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ball Skrevet Juni 20 Share Skrevet Juni 20 På 12.6.2024 den 1.17, MagnusAG99 skrev: 320i du har? Da har den B48B20A. Jeg har gjort myeeeeeeeeeeee research på tuning av min 330e (samme motor) og generelt sett så går det bra med 70hk ish av hva jeg har sett (asså 250-260hk)... Men de som pusher noe mer enn 300hk pleier å ha smidde råder og stempler i B48B20A samt en del andre ting. B48B20B som sitter i 330i har noen andre deler originalt, som stempler, mest sannsynlig sterkere stempler siden det er litt høyere kompresjon på B20B enn B20A (tror jeg?), og B20B var ment til 250-260hk (330i) mens B20A var ment for 170hk-190hk (320i). Men så skal det sies at det som regel ikke er dette som ryker først... f eks chargepipe`n som kommer originalt er bare plastikk møk som bør bli bytta til en av metall... Det meste rundt motor`n ryker før motoren selv, etter det så ryker stemplene. Er en tråd her om B48B20A. https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1998444&page=3 Så ja, hva den "tåler" ser ut til å være ganske vidt basert på kjøremønster, bensin kvalitet og lokalt klima, noen kan pushe 350hk på original motor, andre kan bare pushe 280hk. Vet du om det er godkjent å bytte om plastikk chargepipe? Her er det en som selger bilen sin som har fått anmerkning på rørene sine også selvom det ikke går ut på Utslipp, høyere hestekrefter, sikkerhet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MagnusAG99 Skrevet Juni 20 Share Skrevet Juni 20 3 timer siden, ball skrev: Vet du om det er godkjent å bytte om plastikk chargepipe? Her er det en som selger bilen sin som har fått anmerkning på rørene sine også selvom det ikke går ut på Utslipp, høyere hestekrefter, sikkerhet? Jeg vil påstå hovedproblemet på den der var at katalysatoren var fjernet, jeg vet ikke hva de mener med "andre rør", siden det står sammen med "intercooler" får det meg til å tro det ikke handler om chargepipen? Man må være en ganske svær kødd for å gi mangel på en chargepipe når det er godt kjent at de originale BMW plastikk chargepipene er noe forbanna møk, akkurat chargepipen handler om driftssikkerhet da den kan ryke selv med original motoreffekt. Like tett som å gi mangel for å ha byttet plastikk impellern i vannpumpa til metall... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå