mariussky Skrevet Juli 13 Share Skrevet Juli 13 ABS lampen lyser. Sensor og hjul-lager er skiftet høyre bak. Det er blitt sjekket med PC at sensoren får plutselige endringer (spike) registrert. Disse kommer ikke i rytme etter hverandre. Speedometeret slutter å fungere over ca 30km/t. Er det noen som har opplevd dette? Kanskje noen her som vet om noen i Hønefoss / Oslo området som kunne sett på dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 13 Share Skrevet Juli 13 Sjekket hjullageret med sånn hjullagermagnet før montering? At det så greit ut? Brukte du noe billigmerke på lager/sensor? Særlig sensorer kan være kranglete om du bruker de billige. Jeg hadde ikke satt på noe annet enn original, Bosch eller ATE. Utover det så kan det også være problem med ledningene fram til sensor. Du kan vel starte med å bytte om på høyre/venstre sensor bak for å se om problemet flytter på seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juli 13 Share Skrevet Juli 13 Som nevnt over, følere og sensorer til E6x bør ikke være sånn billigmerke av erfaring samt hva som kommer frem på div. forum. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mariussky Skrevet Juli 13 Forfatter Share Skrevet Juli 13 Sensor og hjullager ble bestilt og montert av mekonomen. De sa det var et mystisk problem.. Går noen av abs-ledningene i nærheten av girkassen? (på undersiden) Kjørte på en stein, å slo hull i girkassen under, lurer på om de ledningene ligger utsatt til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 14 Share Skrevet Juli 14 Usikker på om den går under bilen eller på innsiden. Det skal i så fall være to ledninger, en grønn og en blå med grønn stripe. Hva var problemet til å begynne med og ble det noe endring etter at de satte i gang delebyttingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboJens Skrevet Juli 14 Share Skrevet Juli 14 (endret) Eg tør nesten å vedde levera mi på at dei går inni bilen. Noko anna gir ingen meining. Edit: On 7/13/2024 at 11:09 PM, mariussky said: Sensor og hjullager ble bestilt og montert av mekonomen. Du fekk vel kvittering der det framgår kva deler som er montert? Endret Juli 15 av TurboJens Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Juli 14 Share Skrevet Juli 14 46 minutter siden, TurboJens skrev: Eg tør nesten å vedde levera mi på at dei går inni bilen. Noko anna gir ingen meining. Støttes, kun biler med ramme kan ha ledninger under bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
540is Skrevet Juli 14 Share Skrevet Juli 14 Skjedde dette etter at bunnpanna på automaten fikk seg en smekk, så fikk vel og styreenheten inni der seg ett slag? Den kommuniserer med abs styreenheten så muligens det blir noe krøll der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mariussky Skrevet Juli 15 Forfatter Share Skrevet Juli 15 Jeg er litt usikker på når lampen startet å lyse. Kan denne feilen gjøre at aktive styringen også lyser? Skal få sjekket kvitteringen, om hvilke deler som er brukt! Noen i Oslo / Hønefoss området som har mulighet til å se/fikse dette problemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KMT Skrevet Juli 16 Share Skrevet Juli 16 Tyngden av kabelbunten som henger på kontakten inn til DSC-modulen skapte dårlig kontakt på min, som gjorde at eg fekk feilmeldingar. La solide strips rundt kontakten og DSC-modulen og stramma til så kontakten sit godt. Det løste problemet i mitt tilfelle. Litt "bodge fix" mao, men det fungerer. Langt frå sikkert at det er der problemet ligg på din, men det er iallefall ein enkel måte å sjekke for evt kontaktproblemer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mariussky Skrevet Juli 17 Forfatter Share Skrevet Juli 17 Mener du den boksen som ligger under passasjer gulvet? Denne er hvertfal skiftet til en ny, for jeg trodde kanskje den var problemet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 17 Share Skrevet Juli 17 DSC = ABS-modul, under panseret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå