Gå til innhold

BMW e60 problem med ABS. HJELP!

mariussky
 Share

Anbefalte innlegg

ABS lampen lyser. Sensor og hjul-lager er skiftet høyre bak. Det er blitt sjekket med PC at sensoren får plutselige endringer (spike) registrert. Disse kommer ikke i rytme etter hverandre. Speedometeret slutter å fungere over ca 30km/t. 

Er det noen som har opplevd dette?

Kanskje noen her som vet om noen i Hønefoss / Oslo området som kunne sett på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket hjullageret med sånn hjullagermagnet før montering? At det så greit ut? Brukte du noe billigmerke på lager/sensor? Særlig sensorer kan være kranglete om du bruker de billige. Jeg hadde ikke satt på noe annet enn original, Bosch eller ATE.

Utover det så kan det også være problem med ledningene fram til sensor. Du kan vel starte med å bytte om på høyre/venstre sensor bak for å se om problemet flytter på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over, følere og sensorer til E6x bør ikke være sånn billigmerke av erfaring samt hva som kommer frem på div. forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sensor og hjullager ble bestilt og montert av mekonomen. De sa det var et mystisk problem..

Går noen av abs-ledningene i nærheten av girkassen? (på undersiden) Kjørte på en stein, å slo hull i girkassen under, lurer på om de ledningene ligger utsatt til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på om den går under bilen eller på innsiden. Det skal i så fall være to ledninger, en grønn og en blå med grønn stripe.

Hva var problemet til å begynne med og ble det noe endring etter at de satte i gang delebyttingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tør nesten å vedde levera mi på at dei går inni bilen. Noko anna gir ingen meining.

Edit:

On 7/13/2024 at 11:09 PM, mariussky said:

Sensor og hjullager ble bestilt og montert av mekonomen.

Du fekk vel kvittering der det framgår kva deler som er montert?

Endret av TurboJens
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, TurboJens skrev:

Eg tør nesten å vedde levera mi på at dei går inni bilen. Noko anna gir ingen meining.

Støttes, kun biler med ramme kan ha ledninger under bilen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde dette etter at bunnpanna på automaten fikk seg en smekk, så fikk vel og styreenheten inni der seg ett slag? Den kommuniserer med abs styreenheten så muligens det blir noe krøll der 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på når lampen startet å lyse. Kan denne feilen gjøre at aktive styringen også lyser? Skal få sjekket kvitteringen, om hvilke deler som er brukt! 

Noen i Oslo / Hønefoss området som har mulighet til å se/fikse dette problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyngden av kabelbunten som henger på kontakten inn til DSC-modulen skapte dårlig kontakt på min, som gjorde at eg fekk feilmeldingar. La solide strips rundt kontakten og DSC-modulen og stramma til så kontakten sit godt. Det løste problemet i mitt tilfelle. Litt "bodge fix" mao, men det fungerer. Langt frå sikkert at det er der problemet ligg på din, men det er iallefall ein enkel måte å sjekke for evt kontaktproblemer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...