John26 Skrevet Juli 18 Share Skrevet Juli 18 Jeg har en BMW E61 520D med en N47D20C hvor turboen havarerte men så fikk jeg tak i en turbo fra en 318d men når jeg gir litt turtall så begynner den å gå veldig ujevnt også kommer det klikkelydene. Noen som har vært borti lignende som veit hva jeg kan sjekke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juli 18 Share Skrevet Juli 18 Turboen fra 318d passer ikke til 520d, så det vil jo ikke fungere slik det skal vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John26 Skrevet Juli 18 Forfatter Share Skrevet Juli 18 Alt passet over Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juli 18 Share Skrevet Juli 18 Ok, regner med du har sjekket delenummer opp mot hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet Juli 18 Share Skrevet Juli 18 Turbo'en fra 18d er mindre stor, vet ikke om DDE / elektronikken tar høyde for det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 18 Share Skrevet Juli 18 Klikkelyder fra hva? x16-18d er ikke samme turbo som x20d om jeg husker rett, så det er nå en ide å sette på riktig turbo til å begynne med. Det er jo ikke alt som passer, bare fordi det kan boltes på fysisk. hsd og mr.pingu reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet Juli 18 Share Skrevet Juli 18 (endret) 38 minutes ago, E.C. said: Klikkelyder fra hva? x16-18d er ikke samme turbo som x20d om jeg husker rett, så det er nå en ide å sette på riktig turbo til å begynne med. Det er jo ikke alt som passer, bare fordi det kan boltes på fysisk. Det stemmer, turboen fra 16d og 18d er mindre stor så har litt mindre kapasitet men motorblok er lik. Det som skiller en 18d fra en 20d er litt mindre dimensjonerte deler bla turbo, innsprøyting, stempler og stempelringer. Sånn sett mindre turbo bør går fint om elektroniken tar høyde for det, og burde ikke tulle med moderat pådrag. Edit: På N47, er stempler lik mellom 18d og 20d. På B47 er det en forskjell der. Edit: DDE styre-enhet har annet delenummer fra 18d til 20d, så kan nok hende at det den nye turbo'en ikke snakker helt sammen med nåværende DDE. Endret Juli 18 av mr.pingu Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Juli 18 Share Skrevet Juli 18 7 timer siden, John26 skrev: Jeg har en BMW E61 520D med en N47D20C hvor turboen havarerte men så fikk jeg tak i en turbo fra en 318d men når jeg gir litt turtall så begynner den å gå veldig ujevnt også kommer det klikkelydene. Noen som har vært borti lignende som veit hva jeg kan sjekke ser ut som du allerede har oversikt over problemet, fiks det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå