Gå til innhold

Bilen går ikke

John26
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en BMW E61 520D med en N47D20C hvor turboen havarerte men så fikk jeg tak i en turbo fra en 318d men når jeg gir litt turtall så begynner den å gå veldig ujevnt også kommer det klikkelydene. Noen som har vært borti lignende som veit hva jeg kan sjekke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klikkelyder fra hva? x16-18d er ikke samme turbo som x20d om jeg husker rett, så det er nå en ide å sette på riktig turbo til å begynne med. 

Det er jo ikke alt som passer, bare fordi det kan boltes på fysisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutes ago, E.C. said:

Klikkelyder fra hva? x16-18d er ikke samme turbo som x20d om jeg husker rett, så det er nå en ide å sette på riktig turbo til å begynne med. 

Det er jo ikke alt som passer, bare fordi det kan boltes på fysisk.

Det stemmer, turboen fra 16d og 18d er mindre stor så har litt mindre kapasitet men motorblok er lik. Det som skiller en 18d fra en 20d er litt mindre dimensjonerte deler bla turbo, innsprøyting, stempler og stempelringer. Sånn sett mindre turbo bør går fint om elektroniken tar høyde for det, og burde ikke tulle med moderat pådrag. 
Edit: På N47, er stempler lik mellom 18d og 20d. På B47 er det en forskjell der. 

Edit: DDE styre-enhet har annet delenummer fra 18d til 20d, så kan nok hende at det den nye turbo'en ikke snakker helt sammen med nåværende DDE.

Endret av mr.pingu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, John26 skrev:

Jeg har en BMW E61 520D med en N47D20C hvor turboen havarerte men så fikk jeg tak i en turbo fra en 318d men når jeg gir litt turtall så begynner den å gå veldig ujevnt også kommer det klikkelydene. Noen som har vært borti lignende som veit hva jeg kan sjekke 

ser ut som du allerede har oversikt over problemet, fiks det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...