sondre Skrevet Oktober 7, 2024 Skrevet Oktober 7, 2024 Hei, som overskriften sier så skulle jeg gjerne ha økt antall blink fra dagens 3 til f. eks. 5 når man toucher blinklysspaken. Føler ofte at 3 blir litt snaut. Bilen er en 2016/17 F34 3 serie GT. Jeg har Appen Bimmercode, men har ikke funnet ut om den fikser det, har prøvd men fant ikke noe som passet - hadde litt begrenset tid så godt mulig at der finnes noe der. Er det mulig å få til enten via bimmercode eller annet - for alt jeg vet kan det settes i iDrive, men ikke funnet noe på det enda der.
Reef89 Skrevet Oktober 7, 2024 Skrevet Oktober 7, 2024 Jeg fikk det til på E60en med BimmerCode, vil også ha det på 7eren, men fant ikke det sånn lett på den. Mulig en må på Expertmode, har ikke forsket mer på det enda.. sondre reagerte på dette 1
sondre Skrevet Oktober 7, 2024 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2024 4 minutter siden, Reef89 skrev: Jeg fikk det til på E60en med BimmerCode, vil også ha det på 7eren, men fant ikke det sånn lett på den. Mulig en må på Expertmode, har ikke forsket mer på det enda.. Takk, da skal jeg forske litt mer når jeg har bedre tid, gikk ikke inn i ExpertMode denne gangen.
sondre Skrevet Oktober 7, 2024 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2024 Fra Bimmercode FAQ, tror jeg kan droppe å bruker mer tid på dette dessverre...
E.C. Skrevet Oktober 7, 2024 Skrevet Oktober 7, 2024 Hvis du google litt så kan det se ut som at noen muligens har jukset seg forbi dette, men ikke like rett frem koding som på E-serie. Litt dumt. Har koda 5 blink på både min E61 og E91. 3 blink er for lite, da blinker man fort "for seint" føler jeg. sondre reagerte på dette 1
mr.pingu Skrevet Oktober 7, 2024 Skrevet Oktober 7, 2024 (endret) F-series med iDrive 4,5 og 6 er det mulig via HU-koding. 3000 HMI > 5_FACH_TIPPBLINKEN endre fra inaktiv til aktiv, så burde du fått opp 1,3 og 5 i drive under bilinstillinger Den gamle kodingsparameter fra E-series og tidlig F-serier de refererer funker ikke lenger nei. « Live» bevis Endret Oktober 7, 2024 av mr.pingu Otis, E.C., Marius2002 og 1 annen reagerte på dette 4
sondre Skrevet Oktober 8, 2024 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2024 (endret) Jeg fant settingen i Advanced, satt den til Active, gikk tilbake og den skrev kodingen til bilen, ECU restartet. Jeg har ikke startet bilen, men direkte etter koding så kom valg for 5 opp, men...: Men jeg får ikke valgt den? Må jobbe nå så får se om jeg finner ut noe mer i kveld. Endret Oktober 8, 2024 av sondre
mr.pingu Skrevet Oktober 8, 2024 Skrevet Oktober 8, 2024 1 hour ago, sondre said: Jeg fant settingen i Advanced, satt den til Active, gikk tilbake og den skrev kodingen til bilen, ECU restartet. Jeg har ikke startet bilen, men direkte etter koding så kom valg for 5 opp, men...: Men jeg får ikke valgt den? Må jobbe nå så får se om jeg finner ut noe mer i kveld. Hva har du som nåværende verdier i FEM under PIA_DEFAULT_TIPPBLINKEN?BLINKZYKLEN_ANZAHL_TIPP? sondre reagerte på dette 1
sondre Skrevet Oktober 8, 2024 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2024 (endret) 19 minutter siden, mr.pingu skrev: Hva har du som nåværende verdier i FEM under PIA_DEFAULT_TIPPBLINKEN?BLINKZYKLEN_ANZAHL_TIPP? Vi er fortsatt i Headunit - expert mode - 3000 HMI? Skal sjekke litt senere i dag. Endret Oktober 8, 2024 av sondre
mr.pingu Skrevet Oktober 8, 2024 Skrevet Oktober 8, 2024 7 minutes ago, sondre said: Vi er fortsatt i Headunit - expert mode - 3000 HMI? Skal sjekke litt senere i dag. Nei, i Front Electronic Module (Expert mode) . Usikker i hvilken gruppe men på iPhone kan du søke ved å dra ned i expertmode. sondre reagerte på dette 1
sondre Skrevet Oktober 8, 2024 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2024 (endret) 8 timer siden, mr.pingu skrev: Nei, i Front Electronic Module (Expert mode) . Usikker i hvilken gruppe men på iPhone kan du søke ved å dra ned i expertmode. ' Denne finner jeg ikke: BLINKZYKLEN_ANZAHL_TIPP? søkt i både Front Electronic Module og Headunit Endret Oktober 8, 2024 av sondre
sondre Skrevet Oktober 9, 2024 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2024 Er vel bare å innse at det er en grunn til at jeg ikke finner BLINKZYKLEN_ANZAHL_TIPP og at det ikke funker på min F34. https://f87.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1338157&page=105
mr.pingu Skrevet Oktober 9, 2024 Skrevet Oktober 9, 2024 (endret) Merkelig, ser ut som biler med FEM kan ikke det nei. Blinkzyklen er den gamle for FRM biler, så kom FEM + REM i F30 platformen. Så kom( i bla X1 og X5) BDC enheten og så kom muligheten tilbake. Jeg har nemlig flere muligheter på PIA_Default_tippblinken. jeg ble litt stuset over ordene «ikke lenger», BDC er nemlig nyere enn FEM. Hadde vært mer korrekt å si «på F30 platformen» er det ikke mulig. Ser ut at I-step software oppdatering har fjernet funksjonen. Så ja, tror det er ikke mulig på akkurat F3x etter en vist software-oppdatering (Det innebærer også F20 og F25 da det er sammen integrasjonsplatform og bruker sammen enhetene.) Endret Oktober 9, 2024 av mr.pingu sondre reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå