Bjerknez Skrevet November 24 Forfatter Skrevet November 24 Hvis du mener de tomme spruteflaskene så kjøpte jeg disse fra Garasjetid.no
fupsaker Skrevet November 24 Skrevet November 24 På 8.10.2025 den 6.42, Bjerknez skrev: Er meldt opphold en del dager fremover nå med greie temperaturer her på Østlandet så det ser ut til å bli det perfekte bilvaskeværet til helgen Bilen er jo forholdsvis ren fra før, men jeg skal kjøre en såkalt "vedlikeholdvask" av coating for å friske opp denne samt legge et lag med Gyeon Wet Coat som en ekstra beskyttelse så den er godt beskyttet gjennom vinteren. Jeg tenker at en høyalkalisk mekanisk vask etterfulgt av en lavalkalisk mekanisk vask for å "rense" coatingen, etterfulgt av en hurtigforsegling er veien å gå. Gyeon Wet Coat er et genialt produkt som jeg alltid har en flaske av i garasjen. Den varer nok ikke gjennom en hel norsk vinter alene, men den er fin og ha som en ekstra beskyttelse over coating. Jeg er også heldig og har fått låne en proff vaskehall av en bekjent hvor jeg kan stå og vaske bilen med egne midler over flere timer. Det er så absolutt en mulighet jeg skal benytte meg av gjennom vinteren Hvor er dette? Har ikke tilgang på slikt i Moss.
Bjerknez Skrevet November 24 Forfatter Skrevet November 24 1 minutt siden, fupsaker skrev: Hvor er dette? Har ikke tilgang på slikt i Moss. Det er i lokalene til Boss of Gloss i Sarpsborg. Men det er nok bare noen få utvalgte som fpr lov til å låne hallen der. Jeger jo kunde der og har coatet bilen min der og jeg kjenner han som driver det. fupsaker reagerte på dette 1
Bjerknez Skrevet 20 timer siden Forfatter Skrevet 20 timer siden Nå har det gått et drøyt år siden jeg hentet ut bilen hos BMW og bilennhar nå gått 17.000 km. Lakken må jeg si er like blank om ikke blankere nå enn da jeg hentet den Så har jeg kjøpt meg vasketralle og en detailer krakk: Pluss at jeg ser at Koch Chemie har kommet med en direkte konkurrent til Gyeon WetCoat som heter Koch Chemie WetGloss. Så da bestillte jeg fire av denne til en fin pris hos bilpleiesenteret Larvik. Kostet(er) kun 186 kroner flaska. https://www.bilpleielarvik.no/nettbutikk/koch-chemie-wetgloss-500-ml/?srsltid=AfmBOoopbKk3AU_qTuhf22NZN73_KjCETbHEdPh0ZmfuhmDWabZ6pKoS sveigis og fupsaker reagerte på dette 2
Kvasi Skrevet 16 timer siden Skrevet 16 timer siden På 28.10.2024 den 8.58, Bjerknez skrev: Takk for opplysende svar Gruer meg også litt til å snappe parkeringsplasser forran andre samt ignorere fletteregelen etc. Men jeg må vel kanskje ta steget jeg som alle andre her inne. Man lærer jo noe nytt hver dag Skjønner at dette var forsøk på å være morsom men en rekke like mld gjør at jeg blir både litt provosert og flau på TS vegne.
Bjerknez Skrevet 7 timer siden Forfatter Skrevet 7 timer siden 9 timer siden, Kvasi skrev: Skjønner at dette var forsøk på å være morsom men en rekke like mld gjør at jeg blir både litt provosert og flau på TS vegne. Det var så absolutt ikke meningen å krenke noen eller sette andre i et dårlig lys med denne setningen hvis det er tillfelle så beklager jeg i så fall.
sveigis Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Du holder bilen din fin uten tvil ser jeg .😊 Du får gi en tilbakemelding på den wet coaten dvs ,den er vel like bra som det andre Koch leverer.
Bjerknez Skrevet 6 timer siden Forfatter Skrevet 6 timer siden Akkurat nå, sveigis skrev: Du holder bilen din fin uten tvil ser jeg .😊 Du får gi en tilbakemelding på den wet coaten dvs ,den er vel like bra som det andre Koch leverer. Takk for det Den er jo ikke like blank til daglig skal sies. Man kjører jo i saltlake nå for tiden. Bildene av bilen over er tatt rett etter vask og inne i garasjen. Et såkalt Facebook skrytebilde. Joda, lakken ermlike blankmog ripefri, men bilen er jo skitten hver eneste dag nå... bortsett fra de få minuttene etter vask, hehe. Med min vaskestil så funker Gyeon WetCoat utrolig bra. Enkel og legge og skulle jeg misse noen punkter så tar coatingen under av seg dette. Jeg bruker den som en booster og det aller viktigste for meg når det kommer til egenskapene til en slik hurtigforsegler er at vannskrekken ikke er dårligere enn det coatingen gir. Om produktet varer i 2 uker eller 3 måneder spiller liten trille for meg. Jeg håndvasker bilen uansett 3-4 ganger i måneden å da koster deg meg under 2 minutter og påføre denne. På vinteren lar jeg Coatingen ta seg av jobben når hurtigforsegleren slipper taket. Å begynne med desperat lakkberøring vinterstid gidder jeg ikke. Jeg keverer den dog til profesjonell nedvask en gang i måneden gjennom vinteren siden jeg ikke har tid eller sted til å håndvaske den selv. men jeg vasker den også i børsteløs automatvask til tider for å få av den værste møkka. Den blir ikke 100% ren, men ren nok til at den værste skitten ikke setter seg. En skitten bil får fortere riper enn en ren bil. Jeg kommer så sbaolutt til å komme med en tilbakemelding av Koch Chemie WetGloss. Hvis denne er like bra eller bedre enn Gueon så konverterer jeg. Rett og slett forsimkeg liker og holde meg til ett merke og løre meg det merke å kjenne. Riktig teknikk er 80% av jobben. Det finnes nok mange midler som gjør det samme tror jeg. Men Koch Chemie har overbevist meg og jeg tror dem har den prosuktbredden med flest vellykkede produkter fupsaker og sveigis reagerte på dette 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå