Fredrik 90 Skrevet 22 timer siden Share Skrevet 22 timer siden 49 minutter siden, Øyvind L. skrev: Her er feilkoden som kommer i ISTA etter et besøk hos Agder Chiptuning. 😅 Sier ikke meg så mye det der, hva er galt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet 22 timer siden Share Skrevet 22 timer siden (endret) 2 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Sier ikke meg så mye det der, hva er galt? At det er feilkode som sier at motoren er trimmet!!!! Står jo i klar tekst. Typisk billig og dårlig tuning. Endret 22 timer siden av Øyvind L. mr.pingu reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr.pingu Skrevet 21 timer siden Share Skrevet 21 timer siden Alt av tuning kan avdekkes i ISTA men «dyrere» tuning blir ikke detektert ved oppstart av ISTA. Da må man manuelt kjøre en testprosedyre for å avdekke det. ///M-ini95 og Øyvind L. reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet 21 timer siden Share Skrevet 21 timer siden 34 minutter siden, Øyvind L. skrev: At det er feilkode som sier at motoren er trimmet!!!! Står jo i klar tekst. Typisk billig og dårlig tuning. Jaha? Og hvilken tuning avdekkes ikke av ISTA da? Kan jo være greit å vite for de som leser tråden her. Dette var aldri noe problem for meg, kjørte mange år med den tuningen og bilen fikk virkelig bank på alle mine Tysklands turer. Hadde dog en software update på bilen og da ble tuningen slettet, også solgte jeg bilen rett etterpå så det var ikke noe tap sånn sett. (Kjøper av bilen ble opplyst om at bilen hadde vært tunet og det ble skrevet inn i kjøpekontrakt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet 21 timer siden Share Skrevet 21 timer siden (endret) 18 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Jaha? Og hvilken tuning avdekkes ikke av ISTA da? Kan jo være greit å vite for de som leser tråden her. Dette var aldri noe problem for meg, kjørte mange år med den tuningen og bilen fikk virkelig bank på alle mine Tysklands turer. Hadde dog en software update på bilen og da ble tuningen slettet, også solgte jeg bilen rett etterpå så det var ikke noe tap sånn sett. (Kjøper av bilen ble opplyst om at bilen hadde vært tunet og det ble skrevet inn i kjøpekontrakt) Jeg har ikke oversikten over all tuning software som selges i verden. Jeg kan bare dele min er faring fra biler jeg har hatt i garasjen å feilsøkt på. Det blir også liggende feilkoder i minnet. Det jeg VET er at biler som har tuning fra TRF. De gir ikke denne feilkoden. Det vet jeg siden jeg selv har hatt et par biler med TRF tuning og har noen kammerater som også har det. At bilen din går bedre enn den gjør originalt er jeg overhode ikke i tvil om. Det gjorde den F11n også. Eier av bilen var kjempefornøyd han...... Til han så feilmeldingen. Og orker ikke gå inn på hvordan det gikk når vi skulle legge inn Xhp på den.. Jiiiizzzz sier jeg bare. 😅 Endret 21 timer siden av Øyvind L. TRF, Fredrik 90 og mr.pingu reagerte på dette 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet 20 timer siden Share Skrevet 20 timer siden Jeg kan kanskje tilføye litt. Deteksjon av tuning er ikke noe nytt, helt tilbake til edc16 (e46 330d 204hk sepsifikt) har man hatt forskjellige automatiserte varsler på dette i bmw sine egne systemer. De aller færreste "tunere" gjør noe med dette, da de aldri har koblet en bil til original diagnose (om noe i det hele tatt). Vi har alltid gjort noe med det så fort vi finner utav hvordan. Det har skjedd gjennom alle disse årene at vi har glemt det på en enkelt bil her og der hvis det går litt fort, men det kan nok telles på en hånd hvor mange det er snakk om. Det treffer heller "aldri" kunden da alle våre forhandlere har ISTA (offline) som de kontrollerer med etter tuning og prøvekjøring og da vil se et slikt tilfelle, hvorpå vi går inn og fikser problemet. Men igjen, rundt en håndfull ganger over 10+ år. for den aktuelle ecuen så har vi hatt kontroll på dette i..tja, snart 10år? Det er heller ikke en forglemmelse fra disse typiske chiptuning leverandørene, bilene kommer alltid sånn med ca samme metode for modifisering når de kommer hit. Øyvind L., Fredrik 90, sveigis og 5 andre reagerte på dette 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå