Tobbsg Skrevet i går, 12:54 Share Skrevet i går, 12:54 Igår kveld skulle eg ut og kjørte noen timer. Måtte stoppe ettersom jeg luktet en sterk brent lukt. Og oppdaget røyk fra panseret stoppet bilen og lot den avkjøle seg litt ettersom eg hørte noen lyder som minner om gnistring (mest sannsynlig veske som fordamper ved kontakt med varme deler) kom veldig lett hvit røyk Ingeting alvorlig. Idag tidelig tokk jeg en titt og så at det var en flekk som vist på videoen. Noen som vet hva som er galt IMG_0419.mov ? Ser ut som en svart plast del som er våt luktet ikke veldig sterkt av det, minner om litt svak olje lukt. Er det farlig for bilen og kjøre den videre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tobbsg Skrevet i går, 13:06 Forfatter Share Skrevet i går, 13:06 Er en BMW 750LXD 2012 modell med N57 motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet i går, 13:27 Share Skrevet i går, 13:27 Du har 3 turboer, og alle 3 sitter på denne siden av motoren. Disse og eksosmanifold blir svært varme, og om noe lekker vil det reagere ganske momentant i kontakt med disse delene. Ser ut som det lekker olje et sted. Kan være toppdeksel, men kan også være fra en av turboene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet i går, 13:28 Share Skrevet i går, 13:28 Tipper oljelekasje fra toppdeksel.. Vask rent også følger du med fremover for å se hvor det kommer fra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tobbsg Skrevet i går, 13:53 Forfatter Share Skrevet i går, 13:53 24 minutter siden, Øyvind L. skrev: Tipper oljelekasje fra toppdeksel.. Vask rent også følger du med fremover for å se hvor det kommer fra. Men eg kan fortsatt kjøre som normalt uten at det skader motoeren eller noe annet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet i går, 15:56 Share Skrevet i går, 15:56 2 timer siden, Tobbsg skrev: Men eg kan fortsatt kjøre som normalt uten at det skader motoeren eller noe annet Så lenge det ikke renner olje ut og ned på turbo så kan du nok kjøre, men det er ikke lett for meg å avgjøre. Kan jo i verste fall ta fyr. Det er litt kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tobbsg Skrevet i går, 16:01 Forfatter Share Skrevet i går, 16:01 1 minutt siden, Øyvind L. skrev: Så lenge det ikke renner olje ut og ned på turbo så kan du nok kjøre, men det er ikke lett for meg å avgjøre. Kan jo i verste fall ta fyr. Det er litt kjedelig. Så du mener mest sannsynlig er dette bare en lekkasje et sted da, tenkte og få vasket vekk dette imorgen la bilen stå på litt på tomgang og se nøye etter og prøve og lokalisere hvor væsken kommer ifra. Dersom jeg bruker en Obd til og diagnosere bilen tror du problemet vil vises? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet i går, 16:05 Share Skrevet i går, 16:05 2 minutter siden, Tobbsg skrev: Så du mener mest sannsynlig er dette bare en lekkasje et sted da, tenkte og få vasket vekk dette imorgen la bilen stå på litt på tomgang og se nøye etter og prøve og lokalisere hvor væsken kommer ifra. Dersom jeg bruker en Obd til og diagnosere bilen tror du problemet vil vises? Kommer bare med tips. Mener ingenting. Oljelekkasje kan nok ikke sees med diagnose, men jeg hadde vasket det rent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet i går, 16:09 Share Skrevet i går, 16:09 Ta en ordentlig vask så vil du jo se hvor det blir "vått" igjen. Hva luktet røyken da? en kjenner jo veldig lett om det lukter brent olje, kjølevæske, elektronikk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tobbsg Skrevet i går, 16:12 Forfatter Share Skrevet i går, 16:12 2 minutter siden, Reef89 skrev: Ta en ordentlig vask så vil du jo se hvor det blir "vått" igjen. Hva luktet røyken da? en kjenner jo veldig lett om det lukter brent olje, kjølevæske, elektronikk... Luktet rett og slett skam svidd olje. Veldig sur lukt. Reef89 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tobbsg Skrevet i går, 16:13 Forfatter Share Skrevet i går, 16:13 4 minutter siden, Reef89 skrev: Ta en ordentlig vask så vil du jo se hvor det blir "vått" igjen. Hva luktet røyken da? en kjenner jo veldig lett om det lukter brent olje, kjølevæske, elektronikk... Men det skal sies såg at kjøleveske var under min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet 23 timer siden Share Skrevet 23 timer siden Har du liten innsikt i hvordan motorer fungerer er det nok best å få ett verksted til å avdekke hva som er feil. En motor skal ikke lekke væsker, og er samtidig avhengig av rett nivå av alle væsker. Som andre sier, lekker der olje eller diesel kan det begynne å brenne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet 21 timer siden Share Skrevet 21 timer siden Dette må du la ett verksted se på i stede for at du skal stille diagnose ut ifra hva folk på ett forum sier. Jeg vet det er sure penger men nå har du rigget deg til med en kostbar og kompleks luksusbil og da kan ting som dette skje. Ting skal ikke ryke og lukte svidd i ett motorrom, da er noe stein galt og du må ikke kjøre med bilen. Har du oljelekkasje så kan dette lett ta fyr, og når forsikringa di går igjennom vraket så finner de kilden til brannen og skylder på dårlig vedlikehold. Ting som dette må ikke ignoreres "fordi det passer litt dårlig akkurat nå". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå