mr.pingu Skrevet Desember 15, 2024 Forfatter Skrevet Desember 15, 2024 28 minutes ago, papertiger said: For å oppdatere @Øyvind L. og @mr.pingu her; jeg gjennomførte oppdateringen på i3’en i dag uten feilslag eller spørsmål om FSC-kode. Satte i USB’en og det kom umiddelbart opp spørsmål på skjermen om jeg ville oppdatere. “OK”, og så gikk det av seg selv. Sånn skal det være med riktig FSC. Oppdateringsprossessen inkluder import av den lifetime FSC-koden, etter oppdatering kan man se med E-sys at den FSC som la på USB nå ligger også i HU'en. Hos @Øyvind L. har det gått noe gærent men vanskelig å si hvor. papertiger reagerte på dette 1
Makky123 Skrevet Desember 16, 2024 Skrevet Desember 16, 2024 9 timer siden, papertiger skrev: For å oppdatere @Øyvind L. og @mr.pingu her; jeg gjennomførte oppdateringen på i3’en i dag uten feilslag eller spørsmål om FSC-kode. Satte i USB’en og det kom umiddelbart opp spørsmål på skjermen om jeg ville oppdatere. “OK”, og så gikk det av seg selv. Jepp, samme her Øyvind L. reagerte på dette 1
Makky123 Skrevet Desember 16, 2024 Skrevet Desember 16, 2024 (endret) På 12.12.2024 den 15.04, Øyvind L. skrev: Enig. Trodde den kom til å overskrive eventuell uoriginal FSC kode. Hvis ikke BMW svarer så legger jeg bare inn uoriginal FSC. Da vil det nok virke. Du skrev at du hadde uoriginal FSC fra før, eller var det på en annen bil? Hvis du har uoriginal FSC, er den ikke "lifetime" allerede? Hvis du tester med å ta vekk FSC mappa, hvilken melding får du opp da når du installerer? (Ikke slett FSC mappa, bare flytt den til et annet sted på pcen) Endret Desember 16, 2024 av Makky123 mr.pingu reagerte på dette 1
Øyvind L. Skrevet Desember 16, 2024 Skrevet Desember 16, 2024 11 timer siden, Makky123 skrev: Du skrev at du hadde uoriginal FSC fra før, eller var det på en annen bil? Hvis du har uoriginal FSC, er den ikke "lifetime" allerede? Hvis du tester med å ta vekk FSC mappa, hvilken melding får du opp da når du installerer? (Ikke slett FSC mappa, bare flytt den til et annet sted på pcen) Den har uoriginal FSC. Hadde trodd den skulle overskrive den uoriginale FSC, men tydeligvis ikke. Har ikke fått gjort noe mer med dette enda. Ligget syk ei uke nå. Makky123 reagerte på dette 1
teerex Skrevet Desember 18, 2024 Skrevet Desember 18, 2024 (endret) Jeg skjønner ikke noe av dette med ConnectedDrive, det har jeg nok ikke på min 2013 E70 😄 Kartet har tydeligvis aldri vært oppdatert, så jeg lastet ned et "billig" kart fra en mer eller mindre seriøs nettside. Ble litt usikker, da jeg egentlig skulle laste ned fra en annen side (som faktisk var enda billigere) men tok feil i forbifarten. Altså usikker på om det er noen risiko med å kjøre denne oppdateringen (altså via 32 GB USB-stick). Ca 25 GB mappe, Europe Premium West 2025-1 med FSC-kode og greier. Noen tips? Endret Desember 18, 2024 av teerex
Makky123 Skrevet Desember 19, 2024 Skrevet Desember 19, 2024 7 timer siden, teerex skrev: Jeg skjønner ikke noe av dette med ConnectedDrive, det har jeg nok ikke på min 2013 E70 😄 Kartet har tydeligvis aldri vært oppdatert, så jeg lastet ned et "billig" kart fra en mer eller mindre seriøs nettside. Ble litt usikker, da jeg egentlig skulle laste ned fra en annen side (som faktisk var enda billigere) men tok feil i forbifarten. Altså usikker på om det er noen risiko med å kjøre denne oppdateringen (altså via 32 GB USB-stick). Ca 25 GB mappe, Europe Premium West 2025-1 med FSC-kode og greier. Noen tips? Ser riktig ut det der CIC og "vanlig" NBT er litt enklere når det kommer til FSC, så er bare å taste inn koden når du blir spurt om det.
teerex Skrevet Desember 19, 2024 Skrevet Desember 19, 2024 (endret) Ja, fant akkurat ut i instruksjonsboka at det er USB-porten i midtarmlenet som skal brukes for oppdateringer (av bl.a. infotainment software iallefall), ikke den i hanskerommet. Men nå står det også i instruksjonsbokar at kartoppdateringer skjer med DVD, men det kan jo ikke stemme. Har jo to USB-porter. Den i hanskerommet er vel kun for å laste inn musikk fra minnestikk, men også ment for kartoppdateringer såvidt jeg finner ut. I instruksjonen levert med kartoppdateringen står det at man skal bruke USB-porten i hanskerommet, for biler med CIC. Men for biler nyere enn 2013 er det i midtarmlenet står det. Så kanskje min USA-produserte 2013-modell er midt i skillet her. Kanskje bare prøve seg fram? Men ifølge youtube er det hanskerommet som er korrekt for CIC. Lurte mest på hva som kan gå galt, hvis det evt. skjer noe feil under oppdateringen av kartet. F.eks. pga. feil ved nedlastingen eller at de har sendt meg noe tullegreier 😄 Men nettstedet har eksistert i noen år så det går kanskje bra. Endret Desember 19, 2024 av teerex
Makky123 Skrevet Desember 19, 2024 Skrevet Desember 19, 2024 Bruker du feil USB port, mener jeg det eneste som skjer er at du ikke får opp melding om å installere kartet.
teerex Skrevet Desember 19, 2024 Skrevet Desember 19, 2024 (endret) 10 minutter siden, Makky123 skrev: Bruker du feil USB port, mener jeg det eneste som skjer er at du ikke får opp melding om å installere kartet. Ja, sjekket en youtubevideo nå. På en F01 fra 2008 er det USB-porten i hanskerommet, så da er det nok det på min også. Denne er tilkoblet baksiden av CIC-enheten, mens USB-porten i midtarmlenet er koblet mot Combox bak. Endret Desember 19, 2024 av teerex
Øyvind L. Skrevet Desember 19, 2024 Skrevet Desember 19, 2024 44 minutter siden, teerex skrev: Ja, sjekket en youtubevideo nå. På en F01 fra 2008 er det USB-porten i hanskerommet, så da er det nok det på min også. Denne er tilkoblet baksiden av CIC-enheten, mens USB-porten i midtarmlenet er koblet mot Combox bak. På min 2011 mod E90 med CIC så var det USB i hanskerommet som var til oppdatering av kartet. teerex reagerte på dette 1
teerex Skrevet Desember 20, 2024 Skrevet Desember 20, 2024 (endret) Kjøpte i farten en 32 GB USB 3.0 stick på Jula, men det går kanskje ikke. Må vel være USB 2.0? Men 3.0 skal jo være bakoverkompatibel. Kan jo teste. Men Biltema og Power har USB 2.0 iallefall ☺️ Endret Desember 20, 2024 av teerex
papertiger Skrevet Desember 20, 2024 Skrevet Desember 20, 2024 1 hour ago, teerex said: Kjøpte i farten en 32 GB USB 3.0 stick på Jula, men det går kanskje ikke. Må vel være USB 2.0? Men 3.0 skal jo være bakoverkompatibel. Kan jo teste. Men Biltema har USB 2.0 iallefall ☺️ Skal gå fint med USB 3.0, du må bare sørge for å formatere USBen som eFAT.
teerex Skrevet Desember 20, 2024 Skrevet Desember 20, 2024 11 minutter siden, papertiger skrev: Skal gå fint med USB 3.0, du må bare sørge for å formatere USBen som eFAT. Mener du exFAT? Tror det bare gjelder ved større enn 32 GB. Har neppe noe med USB 2.0 eller 3.0 å gjøre? I instruksjonen til kartoppdateringen står det bl.a. følgende: 6. Prepare a 32GB type 2.0 USB drive by fully formatting it (uncheck the Quick Format box) to FAT32. 7. Copy the PKG folder and Config file onto the root of the USB drive as in the screenshot below. ● Please ensure you are using a USB type 2.0 drive formatted as FAT32 (if up to 32GB capacity) and EXFAT (if greater than 32GB). DO NOT USE a USB type 3.0 drive.
mr.pingu Skrevet Desember 20, 2024 Forfatter Skrevet Desember 20, 2024 FAT32 er å anbefale under 32GB. USB3.0 skal være kompatibel med USB2.0 men 3.1 og 3.2 er det ikke. Det kan ikke gå så mye gærent utenom du får ikke oppdatert teerex reagerte på dette 1
mr.pingu Skrevet Desember 24, 2024 Forfatter Skrevet Desember 24, 2024 @Øyvind L. Leste dette i dag: Quote Flashing only upgrades the software files, the FSC remain untouched. Forklarer vel hvorfor i-step upgrade har ikke gjort noe med den tredjeparts FSC Makky123 reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå