thansen Skrevet Fredag kl. 19:39 Share Skrevet Fredag kl. 19:39 Noen som vet hvorfor batteritesteren viser ca 50% forskjell på batterihelsen når jeg tester i motorrom kontra i bagasjen ved selve batteriet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M-ini95 Skrevet Fredag kl. 20:08 Share Skrevet Fredag kl. 20:08 Man skal alltid teste direkte på batteri. I utgangspunktet med batteriet demontert fra bil, men noen testere har eget tilvalg for batteri montert i bil. Husker ikke helt den tekniske årsaken til hvorfor, men om jeg skal gjette kjapt - så antar jeg det er pga høyere motstand på en 5M lang + ledning fra batteri til under panseret enn det er direkte på batteriet. Larssoyl, thansen og Otis reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboJens Skrevet 12 timer siden Share Skrevet 12 timer siden No skal eg vere litt teit; Er det batteriet eller batterikablane du skal teste? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet 8 timer siden Share Skrevet 8 timer siden Det kan samtidig gi et hint av dårlige kabler fram til motorrom, om ikke du festet måleapparatet alt for dårlig på punktene foran. Hvis du får rundt halve CCA foran sammenlignet med bak så forsvinner det mye på veien. Testeren har nå relativt tynne kabler, så 3-4 m kabel fra bak i bilen med skikkelig grovt tversnitt skal da ikke halvere målt batterikapasitet på punktene foran, selv om det riktige er å måle rett på batteri. Den andre tråden din som handler om startproblemer har du ikke skrevet hva som skjer når bilen ikke starter. Går motoren raskt nok rundt til å begynne med eller går den veldig seigt på starteren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå