Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert mange som har allerede spurt, men jeg er der at bremsene må byttes. Tenker å kjøpe både skifer og klosser framme og bak.

Prøver å sjekke litt forskjellige butikker og skivene framme er ikke direkte billige. Så jeg sjekket med Autodoc og der vrker prisene å være merkelig lave. Noen som har erfaring med å kjøpe derfra?
Uansett så vurderer jeg hvilken skiver som jeg skal velge. Er jo en drøss produsenter; Bosch, Brembo, Febi, Zimmermann, Atc osv.
Bosch er vel originalt på disse og jeg får komplett framme og bak for 4500kr.

Noen synspunkter?

Skrevet

Jeg har kjøpt ATE hos Autodoc. De produserer bl.a. calipere på E-serie (trolig på nyere biler også). Når man ser på litt dyrere skiver (med alu-senter, de som heter semi-flytende) så ser man at ATE leverer likt som OE, mens flere andre produsenter kjiper ut og kjører stålsenter hele veien, klart det blir billigere da. Textar er original leverandør av klosser. Personlig hadde jeg nok havnet på ATE sine skiver og Textar klosser, men på "vanlig bruksbil" så tenker jeg at både Bosch, Zimmermann og Brembo vil være helt kurant. Bosch sine klosser støver en del etter min erfaring. Og "keramiske klosser" er det egentlig ingen som liker, så du må ikke falle for "lav-støv"-fristelsen de reklamerer med.

Skrevet

Kjøpte Zimmermann til F10, som originalt har semiflytende skiver. Som E.C nevner har Zimmermann (som flere andre merker) tatt en snarvei her og levert skiven i ett stykke. Blir nok ATE neste gang, selv om Zimmermann er et godt merke jeg har bra erfaring med. Ellers trår du neppe veldig feil med merker som Brembo, Bosch, Hella/Pagid. EBC har greie klosser, men synes ikke skivene deres er noe særlig. Forringes veldig fort, er min erfaring.

Skrevet

Kjøper kun dei billigaste skivene på autodoc til min F46. Eg har ikkje noko negativt å sei om dei, dei rustar dei og når det regnar og bilen står parkert i nærmare 100% luftfuktighet.

Klossar går eg litt opp i kvalitet på, enda oftast opp på noko febi greier.

Brukar cruicecontroll til nedbremsing minst kvar veke i vinterhalvåret for å trimme bremsene bak. Fungerar veldig greitt.

Skrevet

Textar er vel de som leverer skiver originalt til BMW. De leverer i alle fall skiver å klosser til ///M bilene. Min erfaringer et Textar har bra kvalitet.

Skrevet

Da konkluderer vi at Autodoc er helt OK å satse på og det blir ikke feil å gå for Bosch, Atc eller Textar. Takk for innspill :-)

Skrevet (endret)

På F4x er vel ATE som også leverte klosser om jeg husker rett. Skivene kommer fra ATE men zimmermann er bra erstatning, har zimmermann bak med zimmermann klosser nå. 
Neste gang blir det ATE + ATE fra autodoc når det er på tildbud :) Bare for å se om jeg ser / merker forskjell

Endret av mr.pingu

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...