Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittel:

jeg ser på f31 318d med motor kode n47T,  2012, 190.000km

er disse også utsatt for registerproblemer? 

bør man rett og slett prise inn et skifte i budsjettet eller bør mans styre unna?

hvilke motorer er egentlig gangbare?  Hva med 3.0L 204hk som står i F11?

Skal benytte bilen til pendling. Har også ssttt på g31 330e men er redd disse bruker litt mye drivstoff når batteriet er tomt 

Skrevet

N47 er trøbbel.
Mitt registerras var med nettopp denne modellen, 12’ som var gått 168’ k.

Så sett av noen kr til dette evt styr unna.

Skrevet (endret)
9 minutter siden, Ron Jeremy skrev:

N47 er trøbbel.
Mitt registerras var med nettopp denne modellen, 12’ som var gått 168’ k.

Så sett av noen kr til dette evt styr unna.

Kjenner du til om T-motoren er like utsatt ?

sjekket nettopp at 3.0 motorene heter n57. Er ikke helt kurert fra problemet de heller ser jeg. Det blir fort dyrt med gammel bil her.  Jeg googler at n57 går lengre før de havarerer, men hva ligger egentlig i det?  

Endret av Robin L
Skrevet

Det vet du ikke, før det skjer. Men mange skifter kjede, før skaden skjer. Det er tryggest.

Ser i England at det skiftes kjeder over en lav sko.

Skrevet
41 minutter siden, Otis skrev:

Det vet du ikke, før det skjer. Men mange skifter kjede, før skaden skjer. Det er tryggest.

Ser i England at det skiftes kjeder over en lav sko.

Ok. Anbefaler du å styre unna n57 også?

Skrevet

Du kan se om du finner en bil der kjedet er skiftet? Du har jo også CP4-pumpe å tenke på, skal man ta hensyn til alt får man aldri kjøpt noe bil.

Har du noe budsjett og krav for pendlerbilen? Godt holdt E9x med M47 er kanskje ikke så dumt om man kan skru litt selv her og der.

Skrevet (endret)
3 minutter siden, E.C. skrev:

Du kan se om du finner en bil der kjedet er skiftet? Du har jo også CP4-pumpe å tenke på, skal man ta hensyn til alt får man aldri kjøpt noe bil.

Har du noe budsjett og krav for pendlerbilen? Godt holdt E9x med M47 er kanskje ikke så dumt om man kan skru litt selv her og der.

Krav er touring, xdrive, krok.

Godt poeng at man ikke blir å handle om man skal hensynta alt

mulgi e61 kan være en kandidat også.  Budsjettet er ikke fastsatt. Viktigste er å ikke kjøpe for stor risiko.  

mann får jo g21 320e drive  rett over 300 også nå. 

Endret av Robin L
Skrevet

Hvis du ikke har tenkt å trimme (mye) så er kanskje e61 lci 525xd noe å se på. Billigere enn 530xd, men fortsatt en 3L M57 motor uten swirlflaps fra fabrikk.

E61 er kurant, men de har nå sine typiske problemer de også.

Skrevet
15 minutter siden, E.C. skrev:

Hvis du ikke har tenkt å trimme (mye) så er kanskje e61 lci 525xd noe å se på. Billigere enn 530xd, men fortsatt en 3L M57 motor uten swirlflaps fra fabrikk.

E61 er kurant, men de har nå sine typiske problemer de også.

Har ikke så voldsomt behov for effekt sånn sett. Chipoing blir nok ikke tema. En 525d lci hadde vært ok det. Dog få av de til salgs akkurat nå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...