Robin L Posted February 24 Posted February 24 Som tittel: jeg ser på f31 318d med motor kode n47T, 2012, 190.000km er disse også utsatt for registerproblemer? bør man rett og slett prise inn et skifte i budsjettet eller bør mans styre unna? hvilke motorer er egentlig gangbare? Hva med 3.0L 204hk som står i F11? Skal benytte bilen til pendling. Har også ssttt på g31 330e men er redd disse bruker litt mye drivstoff når batteriet er tomt
Ron Jeremy Posted February 24 Posted February 24 N47 er trøbbel. Mitt registerras var med nettopp denne modellen, 12’ som var gått 168’ k. Så sett av noen kr til dette evt styr unna.
Robin L Posted February 24 Author Posted February 24 (edited) 9 minutter siden, Ron Jeremy skrev: N47 er trøbbel. Mitt registerras var med nettopp denne modellen, 12’ som var gått 168’ k. Så sett av noen kr til dette evt styr unna. Kjenner du til om T-motoren er like utsatt ? sjekket nettopp at 3.0 motorene heter n57. Er ikke helt kurert fra problemet de heller ser jeg. Det blir fort dyrt med gammel bil her. Jeg googler at n57 går lengre før de havarerer, men hva ligger egentlig i det? Edited February 24 by Robin L
Otis Posted February 24 Posted February 24 Det vet du ikke, før det skjer. Men mange skifter kjede, før skaden skjer. Det er tryggest. Ser i England at det skiftes kjeder over en lav sko.
Robin L Posted February 24 Author Posted February 24 41 minutter siden, Otis skrev: Det vet du ikke, før det skjer. Men mange skifter kjede, før skaden skjer. Det er tryggest. Ser i England at det skiftes kjeder over en lav sko. Ok. Anbefaler du å styre unna n57 også?
E.C. Posted February 24 Posted February 24 Du kan se om du finner en bil der kjedet er skiftet? Du har jo også CP4-pumpe å tenke på, skal man ta hensyn til alt får man aldri kjøpt noe bil. Har du noe budsjett og krav for pendlerbilen? Godt holdt E9x med M47 er kanskje ikke så dumt om man kan skru litt selv her og der. Ron Jeremy 1
Robin L Posted February 24 Author Posted February 24 (edited) 3 minutter siden, E.C. skrev: Du kan se om du finner en bil der kjedet er skiftet? Du har jo også CP4-pumpe å tenke på, skal man ta hensyn til alt får man aldri kjøpt noe bil. Har du noe budsjett og krav for pendlerbilen? Godt holdt E9x med M47 er kanskje ikke så dumt om man kan skru litt selv her og der. Krav er touring, xdrive, krok. Godt poeng at man ikke blir å handle om man skal hensynta alt mulgi e61 kan være en kandidat også. Budsjettet er ikke fastsatt. Viktigste er å ikke kjøpe for stor risiko. mann får jo g21 320e drive rett over 300 også nå. Edited February 24 by Robin L
E.C. Posted February 24 Posted February 24 Hvis du ikke har tenkt å trimme (mye) så er kanskje e61 lci 525xd noe å se på. Billigere enn 530xd, men fortsatt en 3L M57 motor uten swirlflaps fra fabrikk. E61 er kurant, men de har nå sine typiske problemer de også. Otis and Robin L 2
Robin L Posted February 24 Author Posted February 24 15 minutter siden, E.C. skrev: Hvis du ikke har tenkt å trimme (mye) så er kanskje e61 lci 525xd noe å se på. Billigere enn 530xd, men fortsatt en 3L M57 motor uten swirlflaps fra fabrikk. E61 er kurant, men de har nå sine typiske problemer de også. Har ikke så voldsomt behov for effekt sånn sett. Chipoing blir nok ikke tema. En 525d lci hadde vært ok det. Dog få av de til salgs akkurat nå
E.C. Posted February 24 Posted February 24 Ja, bare 8 stk. Spørs litt på hva du ønsker av utstyr, de fleste nærmer seg 300k km, uten at det behøver å være et problem. https://www.finn.no/391415555
Robin L Posted May 8 Author Posted May 8 På 24.2.2025 den 13.05, E.C. skrev: Hvis du ikke har tenkt å trimme (mye) så er kanskje e61 lci 525xd noe å se på. Billigere enn 530xd, men fortsatt en 3L M57 motor uten swirlflaps fra fabrikk. E61 er kurant, men de har nå sine typiske problemer de også. Har nå kjøpt en 2008 mod 525xd LCI. Har har prøvd å finne ut om denne har swirl flaps. Klarer ikke se de under innsuget. Når jeg googler så ser det ut som noen motorer har og noen ikke? Hvordan være sikker på at denne ikke har?
Robin L Posted May 8 Author Posted May 8 13 minutter siden, E.C. skrev: Denne har ikke det. Du ser det på delekatalogen. Ja jeg så i delekatalogen og klarte ikke finne, men var usikker på om jeg rett og slett ikke fant fram. Takk for oppklaringen! Da slipper jeg tenke på det
Robin L Posted May 9 Author Posted May 9 Takk E.C! Solid motor dette må være da lurer på om jeg skal få fjernet egg så jeg slipper nedsotingen den medfører. Må finne ut om jeg kan plugge av vakuum-slangen bare og om den evt må programmeres bort. Alt i alt en topp bil dette.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now