eivi91 Skrevet 18 timer siden Forfatter Skrevet 18 timer siden (endret) 7 hours ago, Otis said: Skulle hatt adaptivt understell som meg Det er dyre dempere det! Men de er veldig bra altså Ja, det er nok komfortable greier, men har hørt de er kostbare ja, og fort kan kaste feilmeldinger, selv om demperen tilsynelatende fungerer som den skal. 😅 6 hours ago, E.C. said: B6 er mulig en god middelvei, om noen skal stå i tilsvarende situasjon. Havnet på B6 bak på e61 da M-Sport fra Sachs var ikke å få tak, kun på de foran. Det man fikk fra Sachs bak var kun vanlig og "sportsdemper", men sistnevnte var ikke samme som m-sport om man sjekket deres katalog. Jeg kan ikke si at jeg merker at bilen er verre foran eller bak med mitt oppsett, så det er nok rimelig likt. Var også litt skremt av alle som hadde frossne b8 dempere tidligere. Angående additiv så mener jeg å huske at iaf. eldre anvisninger i TIS liker å fraråde sånt i olja, men for diesel så lurer jeg på om ikke bmw hadde noen "egne greier" med bmw delenummer. De hadde jo f.eks. lubrizol til servostyring, så at slikt brukes som original løsning i ny og ne er ikke ukjent. B6 og B8 er helt like i spesifikasjoner, bare at B8 er kortet ned på slaglengde, og beregnet i kombinasjon med senkefjører eller originale M-Sport lavere fjører fra fabrikk. Det ble i alle fall alt for stivt hos meg. @RF91 som har luft bak hadde samme erfaring med B8 på sin E70. Og bilen er jo fortsatt stiv, det sørger H&R fjørene for. Men det ble veldig ekle slag kombinert med B8. Jeg foretrekker uansett at det er litt stivt, kontra at det er helt båt i andre enden av skalaen. Så langt er jeg fornøyd med oppsettet nå. Var det en ting, med frosne B8 dempere? Stemmer, det finnes en 100 ml boks med diesel additiv fra BMW, delenummer 83192296922. 6 hours ago, mr.pingu said: Er det ikke sånn at B6 skal være lik B8 bare at sistnevnte er beregnet til senkefjærer så har litt kortere stag men er ellers lik? Det stemmer ja. Endret 18 timer siden av eivi91 mr.pingu reagerte på dette 1
E.C. Skrevet 17 timer siden Skrevet 17 timer siden 7 hours ago, mr.pingu said: Er det ikke sånn at B6 skal være lik B8 bare at sistnevnte er beregnet til senkefjærer så har litt kortere stag men er ellers lik? Ringer en bjelle nå når du sier det, men de B6 jeg kjøpte hadde overraskende nok ikke samme type tykke skaft som går i demperen som du har på bildet. Så mulig det er noen modellvariasjoner der? 1 hour ago, eivi91 said: Var det en ting, med frosne B8 dempere? Var kanskje mest på e39 folk opplevde det, så er en stund siden. Husker ikke om de frøs eller lekka, eller begge deler.
mr.pingu Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden 2 hours ago, E.C. said: Ringer en bjelle nå når du sier det, men de B6 jeg kjøpte hadde overraskende nok ikke samme type tykke skaft som går i demperen som du har på bildet. Så mulig det er noen modellvariasjoner der? Det er forskjell, dette ser ut som framdemper til en eller annet model og merke. Tok bilde fra Bilstein for illustrere poenget. Det er ikke nødvendigvis en demper til BMW engang. Poenget var at selve demperhuset og komponentene er lik men bare at skaften er kortere. Min B8 bak hadde noen få mm tjukkere skaft enn OE. E.C. reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå