Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Sliter enda med at bilen er tungstartet i -5 og opp i minusgrader noe som den ikke har pleid å være før denne vinteren. Byttet da glødepluggene men ingen endring etter dette og senere røk startmotorn å nå er denne og byttet.

Symptomer:

Tungstartet i minusgrader - ‘’harker’’ ved oppstart altså går ujevnt første 10-15 sekundene på tomgang

 

Kan det være dårlig batteri som er årsaken? Kan bære dumt spørsmål men spør likevell😅

Skrevet

Hoster og harker = 95% glødesystem. 

Greier ikke å dra rundt på starter eller veldig treig på starter, da snakker vi batteri. Har du et glødeproblem som gjør at bilen ikke fyrer tvert vil det kunne slite mer på starter og batteri ved kaldstart.

Skrevet

Sjekk også pluss-kabelen som går fra starter til gløderele hvis du skal bytte releet, disse har en tendens til å svi seg hvis glødereleet ryker.

Skrevet
1 time siden, Bimmerproblemos skrev:

m47 motorkode 204D4

Karosseri? På tidligere modeller som E39 og E46 så lå den der ECUen ligger så da slipper man å ta av innsuget.

Skrevet (endret)
4 timer siden, Bimmerproblemos skrev:

m47 motorkode 204D4

Bytta på min 520d fra undersiden av bilen, glødereleet satt under innsuget. Regner med at du har E90/E91? Hadde vært greit å vite hvilken årgang bilen er.

ISTA sier at den sitter her på M47TU2:

image.png.f9b76902d7ca0c265fa5a4fa7c877ad0.png

Endret av HakonLimseth
Skrevet
11 timer siden, HakonLimseth skrev:

Bytta på min 520d fra undersiden av bilen, glødereleet satt under innsuget. Regner med at du har E90/E91? Hadde vært greit å vite hvilken årgang bilen er.

ISTA sier at den sitter her på M47TU2:

image.png.f9b76902d7ca0c265fa5a4fa7c877ad0.png

har e90 2006 mod

Skrevet (endret)
41 minutter siden, Bimmerproblemos skrev:

har e90 2006 mod

Da skal det jeg skrev i forrige innlegg stemme. Har du fått lest av feilkoder på bilen? Pleier å stå at det er feil på alle glødepluggene hvis releet er gåent.

Så nå også at min forrige innlegg kan virke litt misvisende, men du trenger ikke å ta av innsuget for å bytte glødereleet. På M47TU får du tilgang til alt under bilen. Det du trenger å gjøre blir beskrevet på bildet jeg sendte.

Endret av HakonLimseth
Skrevet
23 timer siden, HakonLimseth skrev:

Da skal det jeg skrev i forrige innlegg stemme. Har du fått lest av feilkoder på bilen? Pleier å stå at det er feil på alle glødepluggene hvis releet er gåent.

Så nå også at min forrige innlegg kan virke litt misvisende, men du trenger ikke å ta av innsuget for å bytte glødereleet. På M47TU får du tilgang til alt under bilen. Det du trenger å gjøre blir beskrevet på bildet jeg sendte.

Ja tok diagnose når jeg bytta startmotor å fik kfeilkode på alle glødepluggene å stussa på dette da de nettop var byttet🤔

Skrevet
På 17.3.2025 den 10.37, HakonLimseth skrev:

Da skal det jeg skrev i forrige innlegg stemme. Har du fått lest av feilkoder på bilen? Pleier å stå at det er feil på alle glødepluggene hvis releet er gåent.

Så nå også at min forrige innlegg kan virke litt misvisende, men du trenger ikke å ta av innsuget for å bytte glødereleet. På M47TU får du tilgang til alt under bilen. Det du trenger å gjøre blir beskrevet på bildet jeg sendte.

REG NR er SU80495 så du kan se at det er riktig motor så æ ikke tar helt feil😅

Skrevet
14 minutter siden, Bimmerproblemos skrev:

Tok en rask tlf samtale til mekonomen her og forhørte meg om pris på jobben å fikk da 5500kr ferdig byttet/montert.

Syns det virket rimelig dyrt da han sa jobben tar ca 30 min😅 

Ikke så ille jobb å gjøre selv, eneste du trenger er en jekk og to støttebukker. Hvis du aldri har skrudd før tar det nok en dag 👍 Skal sjekke opp registreringsnummeret du sendte hvert øyeblikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...