Bimmerproblemos Skrevet Søndag kl. 17:59 Skrevet Søndag kl. 17:59 Hei Sliter enda med at bilen er tungstartet i -5 og opp i minusgrader noe som den ikke har pleid å være før denne vinteren. Byttet da glødepluggene men ingen endring etter dette og senere røk startmotorn å nå er denne og byttet. Symptomer: Tungstartet i minusgrader - ‘’harker’’ ved oppstart altså går ujevnt første 10-15 sekundene på tomgang Kan det være dårlig batteri som er årsaken? Kan bære dumt spørsmål men spør likevell😅
RemyNG Skrevet Søndag kl. 18:03 Skrevet Søndag kl. 18:03 Hva slags motor er det? Byttet du gløderele og?
Reef89 Skrevet Søndag kl. 18:28 Skrevet Søndag kl. 18:28 ..da måler du batteriet ditt om det er dårlig.
E.C. Skrevet Søndag kl. 18:36 Skrevet Søndag kl. 18:36 Hoster og harker = 95% glødesystem. Greier ikke å dra rundt på starter eller veldig treig på starter, da snakker vi batteri. Har du et glødeproblem som gjør at bilen ikke fyrer tvert vil det kunne slite mer på starter og batteri ved kaldstart.
HakonLimseth Skrevet Søndag kl. 18:43 Skrevet Søndag kl. 18:43 Sjekk også pluss-kabelen som går fra starter til gløderele hvis du skal bytte releet, disse har en tendens til å svi seg hvis glødereleet ryker.
Bimmerproblemos Skrevet Søndag kl. 19:20 Forfatter Skrevet Søndag kl. 19:20 er m47 320d motorn å næi glødereleet ble ikke skiftet med glødepluggene da jeg ikke tenkte på dette. Forstått det sånn at man må av med innsuget for å bytte glødereleet?
Bimmerproblemos Skrevet Søndag kl. 19:32 Forfatter Skrevet Søndag kl. 19:32 1 time siden, RemyNG skrev: Hva slags motor er det? Byttet du gløderele og? m47 motorkode 204D4
RemyNG Skrevet Søndag kl. 20:37 Skrevet Søndag kl. 20:37 1 time siden, Bimmerproblemos skrev: m47 motorkode 204D4 Karosseri? På tidligere modeller som E39 og E46 så lå den der ECUen ligger så da slipper man å ta av innsuget.
HakonLimseth Skrevet Søndag kl. 21:10 Skrevet Søndag kl. 21:10 (endret) 4 timer siden, Bimmerproblemos skrev: m47 motorkode 204D4 Bytta på min 520d fra undersiden av bilen, glødereleet satt under innsuget. Regner med at du har E90/E91? Hadde vært greit å vite hvilken årgang bilen er. ISTA sier at den sitter her på M47TU2: Endret Søndag kl. 23:34 av HakonLimseth
Bimmerproblemos Skrevet Mandag kl. 08:58 Forfatter Skrevet Mandag kl. 08:58 11 timer siden, HakonLimseth skrev: Bytta på min 520d fra undersiden av bilen, glødereleet satt under innsuget. Regner med at du har E90/E91? Hadde vært greit å vite hvilken årgang bilen er. ISTA sier at den sitter her på M47TU2: har e90 2006 mod
HakonLimseth Skrevet Mandag kl. 09:37 Skrevet Mandag kl. 09:37 (endret) 41 minutter siden, Bimmerproblemos skrev: har e90 2006 mod Da skal det jeg skrev i forrige innlegg stemme. Har du fått lest av feilkoder på bilen? Pleier å stå at det er feil på alle glødepluggene hvis releet er gåent. Så nå også at min forrige innlegg kan virke litt misvisende, men du trenger ikke å ta av innsuget for å bytte glødereleet. På M47TU får du tilgang til alt under bilen. Det du trenger å gjøre blir beskrevet på bildet jeg sendte. Endret Mandag kl. 09:41 av HakonLimseth
Bimmerproblemos Skrevet Tirsdag kl. 09:13 Forfatter Skrevet Tirsdag kl. 09:13 23 timer siden, HakonLimseth skrev: Da skal det jeg skrev i forrige innlegg stemme. Har du fått lest av feilkoder på bilen? Pleier å stå at det er feil på alle glødepluggene hvis releet er gåent. Så nå også at min forrige innlegg kan virke litt misvisende, men du trenger ikke å ta av innsuget for å bytte glødereleet. På M47TU får du tilgang til alt under bilen. Det du trenger å gjøre blir beskrevet på bildet jeg sendte. Ja tok diagnose når jeg bytta startmotor å fik kfeilkode på alle glødepluggene å stussa på dette da de nettop var byttet🤔
Bimmerproblemos Skrevet Tirsdag kl. 09:47 Forfatter Skrevet Tirsdag kl. 09:47 På 17.3.2025 den 10.37, HakonLimseth skrev: Da skal det jeg skrev i forrige innlegg stemme. Har du fått lest av feilkoder på bilen? Pleier å stå at det er feil på alle glødepluggene hvis releet er gåent. Så nå også at min forrige innlegg kan virke litt misvisende, men du trenger ikke å ta av innsuget for å bytte glødereleet. På M47TU får du tilgang til alt under bilen. Det du trenger å gjøre blir beskrevet på bildet jeg sendte. REG NR er SU80495 så du kan se at det er riktig motor så æ ikke tar helt feil😅
Bimmerproblemos Skrevet Tirsdag kl. 11:42 Forfatter Skrevet Tirsdag kl. 11:42 Tok en rask tlf samtale til mekonomen her og forhørte meg om pris på jobben å fikk da 5500kr ferdig byttet/montert. Syns det virket rimelig dyrt da han sa jobben tar ca 30 min😅
HakonLimseth Skrevet Tirsdag kl. 11:58 Skrevet Tirsdag kl. 11:58 14 minutter siden, Bimmerproblemos skrev: Tok en rask tlf samtale til mekonomen her og forhørte meg om pris på jobben å fikk da 5500kr ferdig byttet/montert. Syns det virket rimelig dyrt da han sa jobben tar ca 30 min😅 Ikke så ille jobb å gjøre selv, eneste du trenger er en jekk og to støttebukker. Hvis du aldri har skrudd før tar det nok en dag 👍 Skal sjekke opp registreringsnummeret du sendte hvert øyeblikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå