HartgeE70 Skrevet Torsdag kl. 15:43 Skrevet Torsdag kl. 15:43 Plutselig i dag, så får jeg feil melding at batteriet ikke lader under kjøring. kjører i 30 min så lader det igjen,. For så å ikke lade igjen etter 5 min. Så lader det og lader ikke osv, sånn holder det på hele tiden under kjøring. batteriet er nytt fra i fjor. sjekket med multimedier og når den har feil på lading, er den på 12.6 på spenning når feilen er borte er den på 14.7 på spenning. dynamoen gåen? Da ville den ikke ladet i hele tatt vell ? Kan feilen ligge på Jording på dynamo eller batteri? noe annet det kan være ?
RemyNG Skrevet Torsdag kl. 16:57 Skrevet Torsdag kl. 16:57 Høres ut som spenningsregulatoren som er på vei til å dø ut.
HartgeE70 Skrevet Torsdag kl. 18:00 Forfatter Skrevet Torsdag kl. 18:00 1 time siden, RemyNG skrev: Høres ut som spenningsregulatoren som er på vei til å dø ut. Ok. Da prøver man å bytte ut den å se hva som skjer. hjertlig takk.
Otis Skrevet Torsdag kl. 18:08 Skrevet Torsdag kl. 18:08 Det kan være lurt å ta en diagnose, først. Men det er veldig sannsynlig med defekt spenningsregulator. Dog så kan det også hende at en ny reman dynamo er like greit, i stedenfor spenningsregulator.
540is Skrevet Torsdag kl. 19:28 Skrevet Torsdag kl. 19:28 3 timer siden, HartgeE70 skrev: noe annet det kan være ? Prøv med å koble av IBS sensoren på batteriets minuspol
HartgeE70 Skrevet Torsdag kl. 19:46 Forfatter Skrevet Torsdag kl. 19:46 14 minutter siden, 540is skrev: Prøv med å koble av IBS sensoren på batteriets minuspol Jeg har ikke problemer med å starte bilen, ulyder osv. . så det ville vell vært symptom på dårlig ibs sensor ?
540is Skrevet Torsdag kl. 21:09 Skrevet Torsdag kl. 21:09 1 time siden, HartgeE70 skrev: så det ville vell vært symptom på dårlig ibs sensor ? Ikke nødvendidvis, min egen E60 oppførte seg som din og batteriet ble ladet ut under kjøring. Uten IBS 14,8V fast
HartgeE70 Skrevet Fredag kl. 12:23 Forfatter Skrevet Fredag kl. 12:23 15 timer siden, 540is skrev: Ikke nødvendidvis, min egen E60 oppførte seg som din og batteriet ble ladet ut under kjøring. Uten IBS 14,8V fast Det funka ikke.
Otis Skrevet Fredag kl. 14:20 Skrevet Fredag kl. 14:20 Det er svært sannsylig med defekt dynamo eller spenningsregulator. sveigis og E.C. reagerte på dette 2
HartgeE70 Skrevet Lørdag kl. 17:27 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 17:27 På 27.3.2025 den 22.09, 540is skrev:
HartgeE70 Skrevet Lørdag kl. 17:43 Forfatter Skrevet Lørdag kl. 17:43 Da har bilen fått nye feilmeldinger, battery charge very low og increased battery discharge. kjørt en systemscan av bilen og følgene feil er der nå: 4A17 DDE Generator 4A18 DDE Generator 42CE DDE BDS communication with alternator 40E0 DDE Generator 426E DDE BDS communication with ibs 4A66 DDE power management vehicle Electric system A559 instrument cluster : supply was switched off (terminal 30g_f) E714 No message (battery voltage. 0x3B4). Receiver IHKA transmitter DME-DDE så kommer den en error mld på obd leser om batteri The engine management dose not recognize the ibs. This May be due to following causes: -IBS power interrupted -BDS between DME/DDE and IBS (break , short - circut , loose contact test av batteri off : 11.48 v min : 7.32 v max 11.48 v Klokkeslett faller ut hver gang man skrur av tenning og skrur på tenning. ved kjøring før dette, så kommer og går battery charge fault målt jording i motorrom og den er i orden. dynamo totalt ødelagt da?
HartgeE70 Skrevet 6 timer siden Forfatter Skrevet 6 timer siden Lurer litt på dette med dynamo. har funnet 2 stk, den ene er på 170 amp men står ikke noe om regulator Den andre er på 230 amp med intrigert regulator. skiller bare 500 kr på disse. Jeg tenker jo mer amp jo bedre. Men tar jeg feil ?
Otis Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Det som er litt rart er at jeg bare finner 180 og 220 amp dynamo i delekatalogen. Uansett så tror jeg at det går fint med mer amp, uten at det nødvendigvis er bedre. Men jeg er usikker. For om bilen vet hvilken dynamo som er montert, så vet den også hvor mye strøm bilen kan få fra dynamo. Men jeg vet ikke om dynamo er en kodingsbasert muligjet eller ikke. Men det står ingenting i tis om koding av dynamo. Så da tror jeg at du bare kan sette på hva du vil, men helst ikke mindre.
Ingvaldsen Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden 10 minutter siden, HartgeE70 skrev: Lurer litt på dette med dynamo. har funnet 2 stk, den ene er på 170 amp men står ikke noe om regulator Den andre er på 230 amp med intrigert regulator. skiller bare 500 kr på disse. Jeg tenker jo mer amp jo bedre. Men tar jeg feil ? billigst å bare kjøpe regulatoren, gjorde det selv når min e70 oppførte seg slik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå