Brandy Skrevet Søndag kl. 21:19 Skrevet Søndag kl. 21:19 Hei, jeg opplever en feil på hovedlysene på min F11 (både foran og bak). Bilen hadde vært avskiltet en periode på grunn av motortrøbbel som nå er fikset men har nå et problem med at hovedlysene ikke slår seg av via lysbryter. Lysbryter ble prøvd byttet men dette hjalp ikke på problemet. Om man kobler seg på med PC og gir kommando til å slå av lysene via denne så responderer lysene normalt og lar seg slå på og av. Er det noen som har hatt et lignende problem eller kan si noe om hvor problemet sannsynligvis ligger eller hvordan dette kan fikses?
Reef89 Skrevet i går, 07:08 Skrevet i går, 07:08 Hva sier feilkodene da? Er det noen feilkoder knyttet til FRM?
Brandy Skrevet i går, 10:16 Forfatter Skrevet i går, 10:16 Jeg fikk ikke allverdens med info fra verkstedet, men det ble sagt at der var kun en feilkode angående lysbryteren og den gjaldt kommunikasjonsfeil. Nå hadde de ikke kodet inn ny lysbryter men forstod det slik at dette må gjøres?
Reef89 Skrevet i går, 10:27 Skrevet i går, 10:27 Trenger ikke å kode inn ny lysbryter. Legg ut feilkoden her. mr.pingu reagerte på dette 1
mr.pingu Skrevet i går, 14:26 Skrevet i går, 14:26 Ved kommunikasjonsfeil betyr det ofte at enten bryteren sender / mottar ikke noe i det hele tatt eller det sendes tull. Førstnevnte at det ikke mottas/ sender noe i det hele tatt kan skyldes stortsett 2 ting: Brytter får ikke strøm og slås ikke på (da blir det lite å kommunisere) eller ledningsbrudd på kommunikasjonledning. Det er 3. mulighet at bryteren har intern feil men den antar jeg som lite sannsynlig siden den ble byttet. Så start med; Får den strøm i det hele tatt? Nei? Sjekk sikring, om den er i orden sjekk om brytter får 12V. Ja? Sjekke om jordingsledning er i orden? Ja? Sjekk kommunikasjons ledning til FRM modulen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå