Haug530D Skrevet April 26 Forfatter Skrevet April 26 Da er E60 levert til etterkontroll samt hjulhjustering. Ellers så har jeg fått på plass ny fuktsperre i dør på E39, men må lime dørpanel ser jeg. Montering av Bitumen Litt oppvarming må til Ny fuktsperre på plass Her har dørtrekk sluppet i limet litt sveigis reagerte på dette 1
Haug530D Skrevet April 27 Forfatter Skrevet April 27 Da ble det liming av dørtrekk med Tec7 mslello reagerte på dette 1
Haug530D Skrevet April 27 Forfatter Skrevet April 27 (endret) Også ble det fortsetting med rust fjerningÆ/sveising på E87 Såvidt begynt, noen plasser er det kun rust på overflaten, mens andre plasser gikk skrujern gjennom, så det blir nok både sliping/sandblåsing og sveising her ja, man kan se svart på det mens man holder på og det er faktisk en skikkelig drittjobb og ligge under bil og fjerne rust, men så blir man så taknemlig for man hold ut når man blir ferdig os som regel så ser det mye værre ut en det er, nå har jeg banket med pennhammer mye løs lakk under der som jo ser helt forferdelig ut Begynner og komme seg. Nye plate i bagasjerom, tenker vi hiver ut batterikasse og bare lar det være slik hehe Neida men vil ikke ha bilen full i støv så da må man være litt kreative med papp og slikt. Endret April 27 av Haug530D sveigis, mslello og Otis reagerte på dette 3
sveigis Skrevet April 27 Skrevet April 27 Nydelig stykke arbeid dette og når du er ferdig ,da kommer godfølelsen😊
Haug530D Skrevet April 27 Forfatter Skrevet April 27 (endret) 1 time siden, sveigis skrev: Nydelig stykke arbeid dette og når du er ferdig ,da kommer godfølelsen😊 Takk for det og nå fikk jeg beskjed fra verksted om at E60 var ferdig også, så da har man arbeidsbil igjen også Kom akkurat på at jeg hadde glemt og bestille hjullager bak til e87, typisk det når man bestiller en drøss med deler og får gratis frakt at man glemmer noe, men men, det dukker nok opp noe mer som må bestilles uansett det gjør alltid det men nå må jeg bestille litt lakk tenker jeg. Endret April 27 av Haug530D
Haug530D Skrevet April 28 Forfatter Skrevet April 28 Da var E60 EU godkjent og hjulstillingskontroll gjenonmført, men finnes det ikke en BMW hvor alle tall er innenfor? nå har jeg tatt hjulstillingskontroll på E39 (Riktignok senket) E87, E60 og F11 og jeg synes alle har hatt ett eller annet rødt tall.
Haug530D Skrevet April 28 Forfatter Skrevet April 28 (endret) Ellers litt videre med rustfjerning, bilder tatt for og vite hvilke propper som skal hvor, dette er en såkalt Smeltepropp (man bruker varmluft for og smelte de fast) Er forøvrig veldig bra karosseri under det der karosserikittet så kanskje man bare skulle brukt det under hele bilen Også var dørtrekk satt på igjen på E39 Endret April 28 av Haug530D mslello, sveigis, Otis og 1 annen reagerte på dette 4
Haug530D Skrevet i går, 13:14 Forfatter Skrevet i går, 13:14 Da blir det bytte av hele viskeroverføring på E60, totalt gåent ja. VID20260503133944.mp4 sveigis reagerte på dette 1
Haug530D Skrevet i går, 18:14 Forfatter Skrevet i går, 18:14 Demonteringer av akslinger for E87, klargjør litt deler for sandblåsing, skulle ikke bli så bra vær denne uka så da tar jeg med meg det meste på jobb og får blåst det. Hmm, tror det er første gang jeg har fått ABS sensor så lett ut, så kan faktisk bruke begge opp igjen Ute, og det på begge sider, her må det ha vært byttet for ikke så veldig lenge siden, altså innenfor en 5års tid muligens. Håndbrems wire står igjen, men den kan jeg herje litt med når nav er sandblåst og lager er demontert, skal også bytte begge foringene her. sveigis, Makky123, Otis og 1 annen reagerte på dette 4
Haug530D Skrevet 1 time siden Forfatter Skrevet 1 time siden Samlet litt deler for sandblåsing og demontering av lager. Demontert nav ifra lager, det gamle kan bare stå igjen til jeg har lakket spindelen. Bremseskjold var visst i dårligere forfatning enn jeg trodde, har bestilt de små hvor man kan sette bremseskoene fast i men må visst bestille de store også ser jeg. Halve bilen ligger jo igjen Bakaksling inni kabinett holdt på i over 3 timer, det inkluderte og kjøre bort i maskineringsbygget hvor jeg holder til for og hente sand Eller glasskuler, så ikke så rart at det tok lang tid å blåse, i tilegg så var ikke tetning mellom dør og kabinett tett så jeg røykla hele lokalet til rørleggerne/sveiserne hehe, vi har blåsekabinett inne hos oss også, men det er mer sånn hobby kabinett og egner seg nok best hjemme i en garasje. Som dere kan se så står det en tannpirker i utluftinga, slik at ikke sand skal finne veien inni diffen, sist gang så knakk jeg denne helt inntil godset så det ble litt styr og få den ut igjen, det tror jeg at skjedde nå også, men jeg tror det stikker en liten bit ut som jeg kan få dratt den ut med en tang, har ikke sett så nøye på det, var litt lei når jeg mom hjem og fikk bare bært ting inn i hus. Ferdig blåst, kunne nok blåst det litt mer, men Ferro-bet'n fikser nok resten uansett, så det skal gå helt fint. 2 x nav, bakaksling høyre og venstre , 1 diff, 2 x bremseklaver og 2 x hjulspindler bak, skal alle behandles med ferro-bet 1 strøk med Powercoat Nitrofest og 2 strøk med Powercoat 3in1 Hjulspindler skal få nye gummiforinger og lager, samt bremseskjold. Diff skal også skiftes olje på. Da gjennstår bare mellom aksling som skal byttes opplagring og begge de kryssene som egentlig ikke er "Serviceable" skal byttes. Makky123 reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå