or3 Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Heisann. Jeg vurderer å gå til innkjøp av ny bil, ettersom jeg har gått litt lei av min nåværende «trafikkbil». Jeg behøver noe å gjøre på fritiden og har en stor interesse for bil. Jeg har vurdert ulike BMW-er, men føler ikke jeg blir spesielt mye klokere. Ønsker meg en bil jeg kan gjøre litt med uten at det minsker verdien og en bil som jeg hører og føler. Har sett på E9x M3, men dette er i det øvre sjiktet av hva jeg ønsker bruke på bil. Jeg er relativt ung og med god inntekt, har rundt 250 tusen i egenandel og kan komfortabelt betale et lån på opptil 300 tusen, men er usikker på om det er verdt det. Er dette helt sanseløst? Er det eventuelt bedre måter å løse det på, alternative modeller til gunstigere priser eller vil jeg angre på at jeg ikke gikk for en M? Søker erfaring og gjerne noe anbefalinger av noen som kan mer om BMW enn meg. Takk på forhånd!
Ron Jeremy Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden 23 minutter siden, or3 skrev: Heisann. Jeg vurderer å gå til innkjøp av ny bil, ettersom jeg har gått litt lei av min nåværende «trafikkbil». Jeg behøver noe å gjøre på fritiden og har en stor interesse for bil. Jeg har vurdert ulike BMW-er, men føler ikke jeg blir spesielt mye klokere. Ønsker meg en bil jeg kan gjøre litt med uten at det minsker verdien og en bil som jeg hører og føler. Har sett på E9x M3, men dette er i det øvre sjiktet av hva jeg ønsker bruke på bil. Jeg er relativt ung og med god inntekt, har rundt 250 tusen i egenandel og kan komfortabelt betale et lån på opptil 300 tusen, men er usikker på om det er verdt det. Er dette helt sanseløst? Er det eventuelt bedre måter å løse det på, alternative modeller til gunstigere priser eller vil jeg angre på at jeg ikke gikk for en M? Søker erfaring og gjerne noe anbefalinger av noen som kan mer om BMW enn meg. Takk på forhånd! Kunne jo vurdert en sommerbil eventuelt, en Z4 f.eks? Eller hva med en hyggelig motorisert E46/E90? Disse bør holde seg godt i pris om den får pleie og stell. BMW med S motor er aldri feil, du får jo dette til summen du nevner, men ville kanskje behold en ok (50-100k) sum til kos, vedlikehold og utbedring i fremtiden. kanskje er veien å gå, å prøve bilene det står mellom og så bli litt klokere? Her inne kan det komme mange bra råd, men alle har sine preferanser og ideer. Lykke til! or3 reagerte på dette 1
or3 Skrevet 12 timer siden Forfatter Skrevet 12 timer siden 2 hours ago, Ron Jeremy said: Kunne jo vurdert en sommerbil eventuelt, en Z4 f.eks? Eller hva med en hyggelig motorisert E46/E90? Disse bør holde seg godt i pris om den får pleie og stell. BMW med S motor er aldri feil, du får jo dette til summen du nevner, men ville kanskje behold en ok (50-100k) sum til kos, vedlikehold og utbedring i fremtiden. kanskje er veien å gå, å prøve bilene det står mellom og så bli litt klokere? Her inne kan det komme mange bra råd, men alle har sine preferanser og ideer. Lykke til! Takk for svar! Sett noe på E46 M3 blant annet, men sliter litt med å finne en jeg syntes virker i god nok stand. Titta etter noe sprek E90 også, men her er det nok litt begrenset etter hva jeg har sett. Eksempelvis med E46, er dette bil som er mulig å bruke på vinterføre eller vil det bare forårsake problemer? Hvordan er ståa med vinterbruk generelt sett over eldre M biler?
*MrB* Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden (endret) Det er dine penger osv, og om du velger å kjøpe en E46 M3 for å kjøre den året rundt, så er det ditt valg. Men dette begynner å bli samlerbil, og er ikke billig å anskaffe eller drifte året rundt. Om jeg tolker preferanser og bruksmønster noenlunde rett for din del, så tenker jeg en E92 335i kunne være et godt alternativ. De er det faktisk mulig å finne i grei stand. Endret 11 timer siden av *MrB*
or3 Skrevet 11 timer siden Forfatter Skrevet 11 timer siden 14 minutes ago, *MrB* said: Det er dine penger, ditt valg osv, og om du velger å kjøpe en E46 M3 for å kjøre den året rundt, så er det ditt valg. Men dette begynner å bli samlerbil, og er ikke billig å anskaffe eller drifte året rundt. Om jeg tolker preferanser og bruksmønster noenlunde rett for din del, så tenker jeg en E92 335i kunne være et godt alternativ. De er det faktisk mulig å finne i grei stand. Takk for info! Ser det ligger en del ulike på finn. Jeg er ingen ekspert på å lese gjennom annonser, men så en 335is liggende ute. Ligger riktignok til 399000, men antar disse holder seg bedre enn en vanlig 335i. Er det noe mulighet for å høre om den ser grei ut?
Olaandref Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Budsjettet ditt er jo fint innafor på en M3 E92, har selv hatt M3 E90 i 8 år, den bilen fikk meg i godt humør hver gang jeg satte meg inn og startet den. Men som nevnt over, greit å holde igjen litt av egenkapitalen, for ting kan tross alt skje. Lurt å finne biler som har fått skiftet rådelagre og andre svakheter som E9X har. I tillegg kan du gjøre mye spennende på eksossiden som har en del og si både på lyd og effekt, uten at det nødvendigvis koster skjorta. Jeg ville sagt kjør på, plutselig er vinduet for en slik bil borte 🙂 or3 og Ron Jeremy reagerte på dette 2
sluquet Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden 3 timer siden, or3 skrev: Jeg er relativt ung Før du kjøper bil bør du først undersøke hva det koster å forsikre den.
or3 Skrevet 11 timer siden Forfatter Skrevet 11 timer siden (endret) 10 minutes ago, Olaandref said: Budsjettet ditt er jo fint innafor på en M3 E92, har selv hatt M3 E90 i 8 år, den bilen fikk meg i godt humør hver gang jeg satte meg inn og startet den. Men som nevnt over, greit å holde igjen litt av egenkapitalen, for ting kan tross alt skje. Lurt å finne biler som har fått skiftet rådelagre og andre svakheter som E9X har. I tillegg kan du gjøre mye spennende på eksossiden som har en del og si både på lyd og effekt, uten at det nødvendigvis koster skjorta. Jeg ville sagt kjør på, plutselig er vinduet for en slik bil borte 🙂 Er ikke helt umulig at jeg venter nærmere vinteren til noen selger bort sin E90 M3. Er jo den bilen jeg har lyst på, men må vurdere ytterligere kostnader som vinterlagring og ny winter beater 😅 Har sjekket ut forsikringskostnad og som @sluquetnevner. Det er ikke forferdelig, men det er en betydelig kostnad det også. Skal være overraskende vanskelig å bestemme seg, men tror jeg bare må få det for meg at det ikke blir et spesielt lurt kjøp finansielt sett uansett hva 😆 Endret 11 timer siden av or3 Glemte en «få» inni der
Olaandref Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden 9 minutter siden, or3 skrev: Er ikke helt umulig at jeg venter nærmere vinteren til noen selger bort sin E90 M3. Er jo den bilen jeg har lyst på, men må vurdere ytterligere kostnader som vinterlagring og ny winter beater 😅 Har sjekket ut forsikringskostnad og som @sluquetnevner. Det er ikke forferdelig, men det er en betydelig kostnad det også. Skal være overraskende vanskelig å bestemme seg, men tror jeg bare må få det for meg at det ikke blir et spesielt lurt kjøp finansielt sett uansett hva 😆 For min del er faktisk X3M40i dyrere å forsikre enn M3 E90 var, men nå vet ikke jeg hvor gammel du er.
or3 Skrevet 11 timer siden Forfatter Skrevet 11 timer siden 9 minutes ago, Olaandref said: For min del er faktisk X3M40i dyrere å forsikre enn M3 E90 var, men nå vet ikke jeg hvor gammel du er. Har ikke sett på prisen på en X3M40i, men vet at jeg får bedre pris på E90 M3 enn jeg gjør på en RS variant
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå