Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Nylig startet BMW drømmen å anskaffet meg en veldig fin F34 2015 som går som en drøm. Min aller første BMW etter å ha eid å skrudd på alt fra VW til Mitsubitshi og Peugeot. Er sålangt veldig imponert over BMW entusiaster og hvor villig de er til hjelp og alt mulig. Bare på hente turen min i Oslo til Finnmark fikk jeg 5 ganger folk som kom bort for å si at det  var en fin bil og slå ann en prat. 

På tur til butikken fikk jeg opp advarsel på drivverk, kan kjøre videre ved redusert trekk kraft. 

Bestilte meg kabel på bimmerdeler og koblet opp ISTA+ Får koder på Turbo og leak bank 1. Turbo ser ut til å få for mye luft etter kodene å dømme. *OBS* Legger ved bilder av en Biltema leser jeg fikk med. Men har koblet opp ISTA+ og får nogenlunde samme beskjeder der. (Må enda sette meg inn å lære programmet. Så er litt forsiktig når jeg bruker det. Men fant fram til feilkode visning)

Bilen går fint ellers, men om jeg "gir gass" begynner den å hakke å miste kraft. Motor i nødmodus og verksted er veldig langt unna med fergetur å greier, så det er siste utvei.

Prøvd å høre etter lekkasjer å slik men finner ingenting. Strammet de rørene som er, klarer ikke finne et greit "kart" over luftsystem å følge, så usikker på hvor jeg skal leite, for tenker det kan være en av trykk slangene som lekker? 

Bilen har en aktiv tilbakekalling på EGR som ikke er fikset enda, har vurdert om det kan ha noe med saken å gjøre, men utelukker det for nå.(grunnet at jeg ikke kommer meg på verksted)

Ikke så lett å skru på disse som de bilene jeg er vant med fra før. Mye deksel og slik som må bort for å få sett på alt. 

*Edit*

Glemte å legge til, noen som vet om man kan bruke CNC sin Elektronisk komponent rens på MAS? 

Noen med lignende erfaring eller har noen gode tips? 

64d81edc-0d53-4405-bdc1-f8f358c4faeb.jpg

eae31759-4b32-4f77-869f-c954eeb15c88.jpg

beb65414-7462-405b-93e8-6fb62b9cfb5b.jpg

06c8fc5d-4296-4ae7-ace5-b5b92a6fa5d4.jpg

2aa52ae7-6b76-41a8-a217-a163b4d74e6f.jpg

Endret av Haku
Skrevet

Nå er jeg på tynn is, men jeg våger meg utpå...

Om bilen er tunet "dårlig" så kan bilen lade for mye turbo trykk og jeg tror dette kan da oppstå.

Evt så er det mulig at turboaktuator er defekt og ikke klarer å regulere turbotrykket ditt. Evt signalet til turboaktuator kanskje også/eller.

Skrevet
6 minutes ago, Otis said:

Nå er jeg på tynn is, men jeg våger meg utpå...

Om bilen er tunet "dårlig" så kan bilen lade for mye turbo trykk og jeg tror dette kan da oppstå.

Evt så er det mulig at turboaktuator er defekt og ikke klarer å regulere turbotrykket ditt. Evt signalet til turboaktuator kanskje også/eller.

Bilen skal være helt "Stock", kjenner forrige eier som var en veldig nyktern man, brukte den som pendler bil og er en veldig lite bil interessert kar. Han gjorde ingenting med bilen bortsett  fra å ha den på service. 

Men takk for innspill :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...