dopus Skrevet i går, 11:24 Skrevet i går, 11:24 (endret) I forbindelse med at jeg utfører en service på min 2013 520d, så har jeg skiftet diesel filter. JEg skal i den forbindelse lufte med ISTA sin bleed funksjon. JEg startet prosedyren, og hører en lav durelyd fra pumpe det første minuttet før en høyere dureltyd/ pumpe tar over siste minuttet, Får en feilmelding ved endt prosedyre, om det var for lavt trykk og den varte akkurat 60 sekunder. (sannsyligvis dem første 60 sekundene) Er dette en bug i ista eller har jeg gjort noe feil.? har utført prosedyren 3-4 ganger, med samme resulatat. noen andre som har hatt lignende feilmelding? Endret i går, 12:22 av dopus
dopus Skrevet i går, 14:25 Forfatter Skrevet i går, 14:25 (endret) Etter at jeg har hatt batterilader på i en halvtime (25ah lader) og i tillegg nedgradert ISTA, til den jeg alltid har brukt 4.29.... et eller annet. Så kjørte jeg ny lufteprosedyre og det såg ut til trykket låg en anelse høyere nå. og fikk ingen feilmelding fra ISTA,og beskjed om at bilen kunne startes. Tenker jeg venter en time til (slik at bilen får ladet litt), kjører enda en lufteprosedyre, og så starter bilen Tar ingen sjangser med tanke på høyttrykspumpen. Endret i går, 16:16 av dopus mr.pingu reagerte på dette 1
E.C. Skrevet i går, 14:59 Skrevet i går, 14:59 Pumpa kjøres når bilen går (dynamo lader) og hos verksted vil du gjerne ha batteristøtte ved diagnose, så du skal ikke se vekk at ISTA forventer et bestemt trykk ved ca. 14 volt. Kjører du dette med slitent eller noe utlada batteri kan du sikkert havne under toleranse-nivå. dopus og mr.pingu reagerte på dette 2
dopus Skrevet i går, 16:14 Forfatter Skrevet i går, 16:14 (endret) kjørte enda en lufting, også denne var ok i følge den gamle ISTAen, testet ikke med den nye. Såg trykket la seg litt høyere nå. Fikk beskjed om at alt var ok og bilen kan startes. kinnet kanskje 1-2 sek før den startet. kinner lenger på en kald vinter morgen Nå var det bare det sa"#%#%"#¤%&%ns dekslet da. Noe dritt å få på plass. Spesielt når man ikke har garasje, og det måtte selvfølgelig begynne å regne.... Batteriet får stå på lading til i kveld tenker jeg. Da bør det være fullladet. Endret i går, 16:41 av dopus E.C. reagerte på dette 1
teerex Skrevet i går, 20:44 Skrevet i går, 20:44 Hadde lagret et par bilder her fra BM Connected i England. dopus reagerte på dette 1
dopus Skrevet 12 timer siden Forfatter Skrevet 12 timer siden med litt dagslys og oppholdsvær, pluss å ha sett noe youtube videoer, om hvordan dekselet skulle ligge, så kom det på plass til slutt. selvfølgelig vil ikke alle skruene henge skikklig i plastikk motholdet, og skruene er jo ikke i verdens beste forfatning. Men det henger godt nok. og den ene motholdet var helt ødelagt på fikk jeg stripset fast med stålstrips. Får være godt nok. Heldivis 4 år til neste filterbytte.
Makky123 Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Ja, de skruene er rimelig håpløse å jobbe med etter 10+ år 😛 dopus reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå