Gå til innhold

Bmw f11 520 feilmelding i ista etter å ha luftet drivstoffsystemet med ISTA , etter filter bytte.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

I forbindelse med at jeg utfører en service på min 2013 520d, så har jeg skiftet diesel filter.

JEg skal i den forbindelse lufte med ISTA sin bleed funksjon.

JEg startet prosedyren, og hører en lav durelyd fra pumpe det første minuttet før en høyere dureltyd/ pumpe tar over siste minuttet,

Får en feilmelding ved endt prosedyre, om det var for lavt trykk og den varte akkurat 60 sekunder. (sannsyligvis dem første 60 sekundene) Er dette en bug i ista eller har jeg gjort noe feil.?

har utført prosedyren 3-4 ganger, med samme resulatat.

noen andre som har hatt lignende feilmelding?

Endret av dopus
Skrevet (endret)

Etter at jeg har hatt batterilader på i en halvtime (25ah lader) og i tillegg nedgradert ISTA, til den jeg alltid har brukt 4.29.... et eller annet. Så kjørte jeg ny lufteprosedyre og det såg ut til trykket låg en anelse høyere nå. og fikk ingen feilmelding fra ISTA,og beskjed om at bilen kunne startes.

Tenker jeg venter en time til (slik at bilen får ladet litt), kjører enda en lufteprosedyre, og så starter bilen :) Tar ingen sjangser med tanke på høyttrykspumpen.

Endret av dopus
Skrevet

Pumpa kjøres når bilen går (dynamo lader) og hos verksted vil du gjerne ha batteristøtte ved diagnose, så du skal ikke se vekk at ISTA forventer et bestemt trykk ved ca. 14 volt. Kjører du dette med slitent eller noe utlada batteri kan du sikkert havne under toleranse-nivå. 

Skrevet (endret)

kjørte enda en lufting, også denne var ok i følge den gamle ISTAen, testet ikke med den nye. Såg trykket la seg litt høyere nå. Fikk beskjed om at alt var ok og bilen kan startes. kinnet kanskje 1-2 sek før den startet. kinner lenger på en kald vinter morgen :)

Nå var det bare det sa"#%#%"#¤%&%ns dekslet da. Noe dritt å få på plass. Spesielt når man ikke har garasje, og det måtte selvfølgelig begynne å regne....

Batteriet får stå på lading til i kveld tenker jeg. Da bør det være fullladet.

Endret av dopus
Skrevet

med litt dagslys og oppholdsvær, pluss å ha sett noe youtube videoer, om hvordan dekselet skulle ligge, så kom det på plass til slutt. selvfølgelig vil ikke alle skruene henge skikklig i plastikk motholdet, og skruene er jo ikke i verdens beste forfatning. Men det henger godt nok. og den ene motholdet var helt ødelagt på fikk jeg stripset fast med stålstrips.

Får være godt nok.

Heldivis 4 år til neste filterbytte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...