*MrB* Skrevet Januar 16 Skrevet Januar 16 Min N57 er dønn original. Hvordan fjerne DPF uten at det blir synlig ved EU? Må ha en "dummy" DPF da? Downpipe er veldig avslørende, og å bytte om for hver kontroll er uaktuelt.
teerex Skrevet Januar 16 Skrevet Januar 16 (endret) 2 timer siden, *MrB* skrev: Min N57 er dønn original. Hvordan fjerne DPF uten at det blir synlig ved EU? Må ha en "dummy" DPF da? Downpipe er veldig avslørende, og å bytte om for hver kontroll er uaktuelt. Ja blir vel en dummy da. Men den sitter trangt til på noen modeller (iallefall på E70 uaktuelt å drive å bytte om for hver kontroll)så det er jo en jobb. Og dermed også ikke så lett for en kontrollør å se sånn på sparket uansett kanskje. Men jeg liker jo den relativt rene eksosen som kommer ut med DPF. Endret Januar 16 av teerex
Øyvind L. Skrevet Januar 16 Skrevet Januar 16 5 timer siden, *MrB* skrev: Min N57 er dønn original. Hvordan fjerne DPF uten at det blir synlig ved EU? Må ha en "dummy" DPF da? Downpipe er veldig avslørende, og å bytte om for hver kontroll er uaktuelt. Setter på DPF til EU også av igjen når godkjent. 😁😁 Litt jobb annenhver år, men går greit..
Daniel. Skrevet Januar 16 Skrevet Januar 16 Må krysse fingre for at du ikke blir vinket inn til kontroll av SVV da 😛 Hører de har blitt enda strengere nå mot de som blir tatt med tuning og downpipe. Noen har visst blitt tvunget til å kjøpe ny motorstyreenhet av BMW. Å kun sette den tilbake til original software (med bevis fra BMW) var visst ikke godt nok lengre 😅 teerex reagerte på dette 1
Øyvind L. Skrevet Januar 16 Skrevet Januar 16 (endret) 12 minutter siden, Daniel. skrev: Må krysse fingre for at du ikke blir vinket inn til kontroll av SVV da 😛 Hører de har blitt enda strengere nå mot de som blir tatt med tuning og downpipe. Noen har visst blitt tvunget til å kjøpe ny motorstyreenhet av BMW. Å kun sette den tilbake til original software (med bevis fra BMW) var visst ikke godt nok lengre 😅 En jeg kjenner måtte kjøpe ny DME etter han ble tatt med tuning. Det er en sjanse jeg er villig til å ta. Er vel en gang hvert 25 år men blir stoppet av BT langs veien hvis ikke bilen skal senket, uten lyddemper og sota vinduer. 🙂🤷 Og tror BT skal ha bra utstyr for å se at min motorstyring har software som er modifisert. 🙂 Endret Januar 16 av Øyvind L. teerex reagerte på dette 1
Daniel. Skrevet Januar 16 Skrevet Januar 16 38 minutter siden, Øyvind L. skrev: En jeg kjenner måtte kjøpe ny DME etter han ble tatt med tuning. Det er en sjanse jeg er villig til å ta. Er vel en gang hvert 25 år men blir stoppet av BT langs veien hvis ikke bilen skal senket, uten lyddemper og sota vinduer. 🙂🤷 Og tror BT skal ha bra utstyr for å se at min motorstyring har software som er modifisert. 🙂 Heldig du da 😅 De har av og til kontroll i nærheten av der jeg jobber, jeg blir vinket inn hver eneste gang selv når bilen var 100% original. Ser knapt noen andre bli vinket inn, ene gangen hadde til og med hun som skulle vinke inn biler satt seg ned, men med en gang de fikk øye på bilen min så hoppet hun opp og kom ut i veien. Så har jeg møtt på en bastant kontrollør som syns bilen med original M-Sport høyde så senket ut og måtte inspisere fjærene. Ble og vinket inn når jeg kjørte gamle F11n som var lett senket og hadde 351M vinterhjul på. Så tror ikke jeg bør ta den risikoen 😅 teerex og papertiger reagerte på dette 2
Øyvind L. Skrevet Januar 16 Skrevet Januar 16 Akkurat nå, Daniel. skrev: Heldig du da 😅 De har av og til kontroll i nærheten av der jeg jobber, jeg blir vinket inn hver eneste gang selv når bilen var 100% original. Ser knapt noen andre bli vinket inn, ene gangen hadde til og med hun som skulle vinke inn biler satt seg ned, men med en gang de fikk øye på bilen min så hoppet hun opp og kom ut i veien. Så har jeg møtt på en bastant kontrollør som syns bilen med original M-Sport høyde så senket ut og måtte inspisere fjærene. Ble og vinket inn når jeg kjørte gamle F11n som var lett senket og hadde 351M vinterhjul på. Så tror ikke jeg bør ta den risikoen 😅 Da er du uheldig. Tror jeg har blitt stoppet av BT en gang siden jeg fikk lappen i 1996. 🤔🤷
Daniel. Skrevet Januar 16 Skrevet Januar 16 1 minutt siden, Øyvind L. skrev: Da er du uheldig. Tror jeg har blitt stoppet av BT en gang siden jeg fikk lappen i 1996. 🤔🤷 Jepp, eller så er BT i Bergen bare anti-BMW 😆 Øyvind L. og teerex reagerte på dette 1 1
teerex Skrevet Lørdag kl. 16:28 Skrevet Lørdag kl. 16:28 (endret) Her er historikken Ian Garbutt driver og samler inn vedr. lagerhavari på N57. Kjørelengde er i miles. Kan bli interessant etterhvert, ja nå også. Men det er jo mange detaljer man ikke vet vedr. servicehistorikk, kjøremønster osv. til disse bilene. Litt beroligende for min og manges del er at motorer med twin turbo er overrepresentert, og motorer med singel turbo har vesentlig høyere kjørelengde før havari. Havariene begynner rundt 100k km, men det er jo utelukkende twin turbo-utgaver (og trippel turbo naturligvis, men statistikkgrunnlaget er noe spedt). Høyeste er en singel turbo med 362k km. Men det er jo faktisk også en twin turbo mapped med 352k km. Men disse med høy km kan jo i teorien ha vært reparert tidligere i livet. Statistikken sier jo heller ingenting om antall havarerte motorer i forhold totalt antall motorer der ute. Forteller bare om km-stand for de uheldige. Endret Lørdag kl. 16:43 av teerex Werther reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå