Emilis Skrevet Tirsdag kl. 19:50 Skrevet Tirsdag kl. 19:50 (endret) Hei, jeg har bmw e60 525d stage 2 så downpipe og straight pipe resten av veien og etter det fikk jeg no jævli høyt bass/drone inni bilen på ca 1000-1500 rpm men bare når bilen ble varm, så prøvde jeg og sette på en resonator det hjalp litt men fortsatt samme problemet men bare når bilen blir varm så litt by kjøring er greit men med enngang du gir pådrag 2-3 ganger så kommer den irriterende lyden tilbake og holder seg der når man cruiser, men når jeg setter på den originale bakk potta på så forsvinner lyden men da har jeg nesten null sporty lyd har noen noe anbefaling på hva jeg kan gjøre, takk. Endret Tirsdag kl. 19:58 av Emilis
Otis Skrevet Tirsdag kl. 21:03 Skrevet Tirsdag kl. 21:03 Sette på originalt? KMT og sveigis reagerte på dette 2
Reef89 Skrevet Tirsdag kl. 21:07 Skrevet Tirsdag kl. 21:07 ..ja det beste og fineste er å sette det som originalt som nevnt. sveigis reagerte på dette 1
BrokeBoi Skrevet Tirsdag kl. 23:47 Skrevet Tirsdag kl. 23:47 Om du så absolutt skal ha den lyden du får med straightpipe, så må du rett og slett bare leve med resonansen du får på lavt turtall. Alternativet er å skaffe et catback system med spjeldstyring, type Valvetronic/Fi Exhuast o.l. som har en stor lydemper som lyden filtreres igjennom når spjeldene er lukket, men tilnærmet straight pipe når spjeldene er åpne. Du vil fortsatt få resonans med slike catback systemer med åpne spjeld, men da kan du i det minste lukke spjeldene for å bli kvitt resonansen når du ikke skal kjøre som en villmann. Jeg tror dog ikke at du finner noe til 525d fra de kjente eksosleverandørene, så du er nok nødt til å la deg inspirere av hvordan disse systemene ser ut og enten bygge noe lignende selv eller finne noen som kan gjøre det for deg. KMT og sveigis reagerte på dette 2
Emilis Skrevet Onsdag kl. 12:48 Forfatter Skrevet Onsdag kl. 12:48 12 hours ago, BrokeBoi said: Om du så absolutt skal ha den lyden du får med straightpipe, så må du rett og slett bare leve med resonansen du får på lavt turtall. Alternativet er å skaffe et catback system med spjeldstyring, type Valvetronic/Fi Exhuast o.l. som har en stor lydemper som lyden filtreres igjennom når spjeldene er lukket, men tilnærmet straight pipe når spjeldene er åpne. Du vil fortsatt få resonans med slike catback systemer med åpne spjeld, men da kan du i det minste lukke spjeldene for å bli kvitt resonansen når du ikke skal kjøre som en villmann. Jeg tror dog ikke at du finner noe til 525d fra de kjente eksosleverandørene, så du er nok nødt til å la deg inspirere av hvordan disse systemene ser ut og enten bygge noe lignende selv eller finne noen som kan gjøre det for deg. Takk for svar, da tror jeg det beste blir å sette på originalt er bare kjipt ville ha litt sporty lyd men vanskelig med den bilen her😅
Makky123 Skrevet Onsdag kl. 13:54 Skrevet Onsdag kl. 13:54 Sporty lyd og diesel er en vanskelig kombo 😅
Emilis Skrevet 13 timer siden Forfatter Skrevet 13 timer siden On 1/21/2026 at 2:54 PM, Makky123 said: Sporty lyd og diesel er en vanskelig kombo 😅 Jeg merka😂 kompis har lik bil bare e61 men hans har ikke resonans jeg klarer alltid å bli uheldig med sånne ting😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå